Frequentie banden oppompen
Ik pomp ze voor de koers (ongeveer wekelijks) op. Hoeveel een band afloopt hangt af van het type binnenband. Latex of ultralight butyl banden lopen sneller af dan relatief zware butylbandjes.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
Ligt aan o.a.KDZ schreef:Tot hoeveel bar vullen jullie ze dan?
-Breedte van de band
-Wegdek
-Gewicht rijder + fiets
-Weersomstandigheden
-Persoonlijke voorkeur (veelal een combinatie van bovenstaande factoren)
Laat je zeker niet gek maken door wat van die idioten die menen dat er echt wel 10 Bar in moet. 10 Bar rijdt lekker op een biljartlaken en heeft bar weinig voordeel als het gaat om rolweerstand. Integendeel zelfs. Rijdt maar eens met knalharde banden over een hobbelige weg en je stuitert letterlijk alle kanten op. Een wat zachter opgepompte band daarentegen rolt er als het ware soepel overheen.
Om op je eerste vraag terug te komen over hoe vaak banden bij te pompen.
Elke band verliest spanning en hangt zoals door de eerdere post ook af van het soort biba. Verder loopt een band opgepompt met een CO2 patroon sneller leeg (difussie).
Mocht je een week niet gefietst hebben oid dan gewoon even die pomp met barometer erop zetten. Lijkt me het meest simpel toch?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
hiervoor is een app:KDZ schreef:Tot hoeveel bar vullen jullie ze dan?
http://www.vittoria.com/app/
gewicht, type band, type velg, weersomstandigheden zijn de variabelen.
-
- Forum-lid
Dat wisselt nogal. Voor lange of speciale ritten (heuvels/bergen) altijd. Gemiddeld eens per week (3 ritten) ofzo. Bij mij zit er niet echt een idee achter. Voor 7 bar en achter 8 bar (bij 68 kg).
Het ligt ook aan het merk band dat je erop heb liggen. Het ene setje lijkt nauwelijks lucht te verliezen in een week, het andere verliest een bar in een paar dagen.
Band oppompen is weinig werk; doe het daarom bijna elke keer. Kan ik ook wat spelen met de precieze bandenspanning.
Band oppompen is weinig werk; doe het daarom bijna elke keer. Kan ik ook wat spelen met de precieze bandenspanning.
- fietser1972
- Forum-lid
Bijzonder is dat de app niet vraagt om de bandbreedte in te voeren. Volgens vittoria dus dezelfde druk in 28 mm bandjes als in 22mm?loos schreef:hiervoor is een app:KDZ schreef:Tot hoeveel bar vullen jullie ze dan?
http://www.vittoria.com/app/
gewicht, type band, type velg, weersomstandigheden zijn de variabelen.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral