Scheurtjes in velg
-
- Forum-lid
Ik heb dat ook bij een setje mavic wielen. Het wiel is nu teruggestuurd naar mavic en zij gaan kijken wat ze er mee doen, strikt genomen is de garantie termijn verlopen, dus ik ben bang dat het op niets uitloopt, maar wie weet willen ze goede sier maken en wat positieve reacties op internet zien
Maar ik ben het wel met gede eens. Niet meer op doorrijden...
Maar ik ben het wel met gede eens. Niet meer op doorrijden...
- jelmerjager
- Forum-lid
Helaas, vervangen is de enige optie. Of informeren naar garantie, uiteraard.
Een schrale troost dat dit probleem geen onbekend fenomeen is en zeker niet bij Mavic velgen.
Had 3 gescheurde velgen en werden net zo makkelijk teruggestuurd door Coldagex met de melding " geen garantie". En dat was het dan. Daarom nooit geen Mavic meer.
Had 3 gescheurde velgen en werden net zo makkelijk teruggestuurd door Coldagex met de melding " geen garantie". En dat was het dan. Daarom nooit geen Mavic meer.
-
- Forum-lid
Hier kijk ik van op. Zelf rijd ik al jaren op Mavic en heb nooit dergelijke problemen ondervonden en ook de wielen die ik voor klanten heb gemaakt heb ik nog nooit teruggekregen.ilikebike schreef:Een schrale troost dat dit probleem geen onbekend fenomeen is en zeker niet bij Mavic velgen.
Ik ben bang dat je over de grens bent gegaan; er zit echt een max aan hoe strak je spaken kan aadraaien.
De velg bepaald de juiste spaakkracht. NIET de spaak. De spaak is altijd sterker dan de velg! Quote van mister Bikeboosting
Hoe strak verschilt van velg tot velg. Tabellen daarover zal je wellicht bij de fabrikant kunnen opvragen
Heb hier ook last van gehad, en omdat hij bijna niet te zien was tijdje mee gefietst. voelde instabiliteit in de bochten en het heeft me 6 maand lag een nieuwe buitenband p/m gekost. blijkbaar werd velg breder in de bochten en drukte/scheurde de velgrand net boven de dikkere (velg) rand op mijn rara. buitenwand scheurde iedere keer op die naad
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dus altijd Mavic velgen? Rare conclussie na je relaas over je eigen ervaring.ilikebike schreef:.... Daarom nooit geen Mavic meer.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- robertvklinken
- Forum-lid
5 maanden geleden merkte ik tijdens het schoonmaken van mijn fiets deze scheur in de achtervelg. Na wat googlen kwam ik er al snel achter dat het een veel voorkomend probleem is voor deze Koga wielen. Omdat ik aan het sparen was voor een nieuwe fiets en dus geen nieuwe losse wielset wou aanschaffen ben ik hierop door blijven fietsen. Door de rest van de groep meestal voor gek verklaard maar rij sindsdien (nu al 2500km) prima met de wielen.
Vroeg of laat zal het vervangen moeten worden, maar ik als het wiel nog recht is kan je er prima op door fietsen.
Vroeg of laat zal het vervangen moeten worden, maar ik als het wiel nog recht is kan je er prima op door fietsen.
Ik verklaar jou groep voor gek dat ze met jou gaan fietsen. Lekker in je wiel zitten (in een afdaling) en dan, ......klabammmmmrobertvklinken schreef: Door de rest van de groep meestal voor gek verklaard maar rij sindsdien (nu al 2500km) prima met de wielen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
- robertvklinken
- Forum-lid
Heb je dat wel is zien gebeuren? Naar mijn idee zal die velg echt niet zomaar in door de midden scheuren. Flink wat klappen gehad toen de scheur er al in zat.vincent75 schreef:Ik verklaar jou groep voor gek dat ze met jou gaan fietsen. Lekker in je wiel zitten (in een afdaling) en dan, ......klabammmmmrobertvklinken schreef: Door de rest van de groep meestal voor gek verklaard maar rij sindsdien (nu al 2500km) prima met de wielen.