wielen voor zware man
Hoi
Ben een beginnende fietser (3 jaar) met de ambitie om in juni 2012 aan de alpe d'huzes mee te doen. Aanvankelijk was ik van plan om dit op mijn MTB te doen. Maar ik heb besloten om een racefiets aan te schaffen. Ik heb een mooi aanbod van de plaatselijke FM. Het is een Bulls Harrier 2. 105 afgemonteerd met Shimano RS 10 wielen.
Nu is mijn vraag zijn deze wielen geschikt voor een man van 100 kg. De Fm zegt van wel, en ik geloof hem ook wel maar ik wil jullie menig. Zie het als een second opinion.
bedankt
Ben een beginnende fietser (3 jaar) met de ambitie om in juni 2012 aan de alpe d'huzes mee te doen. Aanvankelijk was ik van plan om dit op mijn MTB te doen. Maar ik heb besloten om een racefiets aan te schaffen. Ik heb een mooi aanbod van de plaatselijke FM. Het is een Bulls Harrier 2. 105 afgemonteerd met Shimano RS 10 wielen.
Nu is mijn vraag zijn deze wielen geschikt voor een man van 100 kg. De Fm zegt van wel, en ik geloof hem ook wel maar ik wil jullie menig. Zie het als een second opinion.
bedankt
Hoi,
Welkom op dit forum. Betreffende je vraag zou ik zou ik de zoekfunctie eens proberen want deze vraag is al heeeeeeel veeeeel langs gekomen.
Wat mij betreft is een hand gemaakt setje van bijvoorbeeld Wheel-tec een aanrader.
Welkom op dit forum. Betreffende je vraag zou ik zou ik de zoekfunctie eens proberen want deze vraag is al heeeeeeel veeeeel langs gekomen.
Wat mij betreft is een hand gemaakt setje van bijvoorbeeld Wheel-tec een aanrader.
No pain no gain, no guts no glory!
-
- Forum-lid
niet doen, diverse publicaties dat die wielen dat gewicht niet aan kunnen bc 8 sept 2010 – De Shimano WHR-RS10 wielen kunnen een gewicht tot ongeveer 85-90kg aan. Claudia - Futurumshop.nl (support@futurumshop.nl) ...
gaat niet, bestaat niet!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Rijdt met mijn 100+ kg met een handgespaakte DP 18 rigida velg met 36 spaken en en 105 naaf zonder problemen. Gemaakt door Steef bij Ventoux in tilburg. 1e klas spaker.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
-
- Forum-lid
de velg is niet enkel en ook niet dubbel gebust. het is weliswaar een hogere velg. toch zou ik voor een zwaardere rijder altijd een dubbelgebuste velg adviseren met 36 spaken!
gaat niet, bestaat niet!
-
- Forum-lid
ben het overigens met amclassic-fan eens! kies een andere fm.
gaat niet, bestaat niet!
Nou niet overdrijven. Het zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar ken iemand van 95 kg die al 18.000 probleemloze kilometers met de vergelijkbare RS20 wielen heeft gereden. En de RS10 RS20 en RS30 wielen komen ook gewoon zonder meer voldoende stijf uit testen. Stijver dan veel andere wielen voor beginnende fietsers in ieder geval.