Gebruikerservaringen Vittoria Open Corsa Evo SC
Ik speel met de gedachte om deze band aan te schaffen: Vittoria Open Corsa Evo SC (het betreft dus de clincher-versie)
Iemand op het forum die zijn ervaringen wil delen? Het gaat met name om het volgende:
- is de zijkant schoon te houden? (rand ziet er glad maar gaat dat schoonhouden dan ook lukken?)
- is het profiel (ribbeltjes) niet na 1000km al half weg?
- wat zijn je andere ervaringen mbt deze band: rijeigenschappen, lekbestendigheid et cetera..
Behoudens "de meest gevraagde band van dit moment- gebrabbel" kan ik er verder zeer weinig over vinden.
Thnx
Iemand op het forum die zijn ervaringen wil delen? Het gaat met name om het volgende:
- is de zijkant schoon te houden? (rand ziet er glad maar gaat dat schoonhouden dan ook lukken?)
- is het profiel (ribbeltjes) niet na 1000km al half weg?
- wat zijn je andere ervaringen mbt deze band: rijeigenschappen, lekbestendigheid et cetera..
Behoudens "de meest gevraagde band van dit moment- gebrabbel" kan ik er verder zeer weinig over vinden.
Thnx
Laatst gewijzigd door jansen01 op 15 mar 2013 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Addict R1
En hoe zit het met de wang van de band; als deze vies is, is dit nog (goed) schoon te krijgen?c.zaballa schreef:Mijn persoonlijke ervaring kort samengevat: rij-eigenschappen uitstekend, lekbestendigheid matig.
Wil ze wel een keer proberen, maar als ze na een paar ritjes al niet meer schoon te krijgen zijn dan ga ik voor de Conti 4000s
Thnx
Addict R1
Er is een groot verschil tussen de conti GP4000S en de Vittoria Evo SC, eigenlijk is dat appels en peren.
Ik rijd zelf 's winters op de Conti vanwege de betere lekbestendigheid.
's Zomers rijd ik op de Vittoria EVO CX (bijna hetzelfde als de SC op de zijrand na).
Deze band stuurt merkbaar beter, is comfortabeler en ze zeggen dat ie een lagere rolweerstand heeft.
Het profiel zit er vooral vanwege marketingredenen, heb ik begrepen.
Ik kan je melden dat het profiel op de voorband prima blijft zitten, maar op de achterband na zo'n 1500 km bij mij weg is.
De lekbestandigheid is veel minder dan de Conti, niet in de laatste plaats omdat ie steentjes oppikt, vooral als de weg nat is.
De lekbestendigheid is natuurlijk waardeloos, maar o-o wat rijd ie veel lekkerder dan een Conti GP4000S!
De levensduur is voor beide banden (als je er de steentjes af en toe uitpeutert) ongeveer hetzelfde.
Het schoonmaken van de wang kan ik weinig over zeggen, ik heb de CX, de geheel zwarte versie.
Aangezien de naturel kleur niet op het loopvlak zit, zal het wel loslopen, is mijn verwachting.
edit: lekbestendigheid was weggevallen.
Ik rijd zelf 's winters op de Conti vanwege de betere lekbestendigheid.
's Zomers rijd ik op de Vittoria EVO CX (bijna hetzelfde als de SC op de zijrand na).
Deze band stuurt merkbaar beter, is comfortabeler en ze zeggen dat ie een lagere rolweerstand heeft.
Het profiel zit er vooral vanwege marketingredenen, heb ik begrepen.
Ik kan je melden dat het profiel op de voorband prima blijft zitten, maar op de achterband na zo'n 1500 km bij mij weg is.
De lekbestandigheid is veel minder dan de Conti, niet in de laatste plaats omdat ie steentjes oppikt, vooral als de weg nat is.
De lekbestendigheid is natuurlijk waardeloos, maar o-o wat rijd ie veel lekkerder dan een Conti GP4000S!
De levensduur is voor beide banden (als je er de steentjes af en toe uitpeutert) ongeveer hetzelfde.
Het schoonmaken van de wang kan ik weinig over zeggen, ik heb de CX, de geheel zwarte versie.
Aangezien de naturel kleur niet op het loopvlak zit, zal het wel loslopen, is mijn verwachting.
edit: lekbestendigheid was weggevallen.
Laatst gewijzigd door loos op 23 jun 2012 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Loos, thnx. Verschil snap ik, vandaar dat ik ze een keer wil 'proberen.' Van de zijkant verwacht ik ook, alleen als iemand het kan bevestigen zou het fijn zijn.loos schreef:Er is een groot verschil tussen de conti GP4000S en de Vittoria Evo SC, eigenlijk is dat appels en peren.
Aangezien de naturel kleur niet op het loopvlak zit, zal het wel loslopen, is mijn verwachting.
Addict R1
Na drie ritten er mee gereden te hebben zat er al een flinke snee (1 cm) in het zwarte gladde deel van de achterband en die ga ik niet meer gebruiken. Ik ga er maar vanuit dat dit gewoon pech is geweest, wat ook net zo makkelijk met een andere band had kunnen gebeuren. Datzelfde geldt overigens ook voor de enkele steentjes die het loopvlak terecht komen. Ben inmiddels weer terug naar Vredestein Fortezza TriComp.
Klinkt niet al te positief..Maar als je geen snee had gehad, was je er dan wel mee blijven rijden?apexrider schreef:Na drie ritten er mee gereden te hebben zat er al een flinke snee (1 cm) in het zwarte gladde deel van de achterband en die ga ik niet meer gebruiken. Ik ga er maar vanuit dat dit gewoon pech is geweest, wat ook net zo makkelijk met een andere band had kunnen gebeuren. Datzelfde geldt overigens ook voor de enkele steentjes die het loopvlak terecht komen. Ben inmiddels weer terug naar Vredestein Fortezza TriComp.
Herinnerde me net dat je fiets voor de mijne staat in het topic "foto van.."
Addict R1
+1, zelfde ervaring met Veloflex banden: na ritten in de regen komt het zwarte slijpsel van de alu velg (na remmen) op de zijkant v.d. band door de middelpuntvliedende kracht.Peter94 schreef:Die zijkant word al snel lelijk als je een keer in slecht weer rijd en is voor geen meter schoon te krijgen maar voor de rest top banden!
Krijg je er niet meer af!
Ik heb ze gekozen omdat ik ze mooi vind en wel eens wat anders wilde proberen. Ik heb gewoon pech gehad en ga zeker nog een nieuw bandje aanschaffen. De Vredesteins had ik nog liggen en vind de Vittoria's stevig aan de prijs.jansen01 schreef:Klinkt niet al te positief..Maar als je geen snee had gehad, was je er dan wel mee blijven rijden?
Ik moest 'm even opzoeken en kon het me weer herinneren, bijzondere foto's van een mooie Scott Addict.jansen01 schreef:Herinnerde me net dat je fiets voor de mijne staat in het topic "foto van.."