Mavic Cosmic Carbon SLR
Ik overweeg de aanschaf van de Cosmic Carbon SLR, maar vraag me af hoe kwetsbaar de carbonspaken zijn. Op de site van Mavic kan ik ook niets vinden over het gewicht van de rijder. Heeft iemand enige ervaring hier mee. Breekt zoiets snel of zijn ze juist extra sterk.
Ik hoor het graag
Ik hoor het graag
eigenwijs is ook wijs...
-
- Forum-lid HC
Ik heb ze sinds 2008/2009 dus met de carbon spaken maar nog met de alu remrand. Ze zijn ontzettend stijf en voelen ook harder en stugger aan dan m'n Fulcrum R1 en Campa Eurus. ik weeg ong 72 kg en heb nog geen enkel probleem gehad met de spaken of met de velg, ze zijn nog altijd even strak. Ik ben een toerrijder en gebruik ze alleen met mooi weer, wanneer ik naar Limburg ga, steek ik m'n Fulcrums in de fiets.
Ik heb ze toevallig deze week een servicebeurtje laten geven, waarbij het glijlager is vervangen, verder lopen ze prima. Ik heb ze wel voorzien van de antracietkleurige bestickering, dus weer helemaal bij de tijd.
Ik heb ze toevallig deze week een servicebeurtje laten geven, waarbij het glijlager is vervangen, verder lopen ze prima. Ik heb ze wel voorzien van de antracietkleurige bestickering, dus weer helemaal bij de tijd.
-
- Forum-lid HC
Glijlager????
Ik zit met mijn 84kg ook met deze wielen te rijden, zijn 1 maand oud
Bij Canyon zei men mij dat deze supersterk waren
Heb er al mee over "kasseien" gedokkerd, en ze gaven geen krimp
Hout vasthouden !
Bij Canyon zei men mij dat deze supersterk waren
Heb er al mee over "kasseien" gedokkerd, en ze gaven geen krimp
Hout vasthouden !
Sworks Venge
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb ze nu half jaar, de 2010 versie in de uitverkoop. Zijn stevig genoeg, alleen de snelspanners zijn knudde. Sinds ik die heb vervangen voor een setje wat ik nog had van een total loss gereden Eurus set vind ik ze top.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kreng klemt niet goed. Schijnt vaker voor te komen buj Mavic. Trapte 2x achterwiel scheef. Nooit eerder gehad en met andere spanners daarna ook nooit meer gebeurt.
Less is bore
Yep, dat is de achilleshiel van Mavic, vroeg of laat krijgen ze daar allemaal problemen mee.ericpeters schreef:Glijlager????
Wanneer je dit goed oplost, zijn de problemen voorbij.
Zie o.a. op Ebay bij de "hubdoctor", daar staat het uitgelegd:
http://www.ebay.com/itm/2-Qty-1-STD-000 ... 4cff898164" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://www.ebay.nl/itm/NEW-HUBDOCTOR-PR ... 167wt_1180" onclick="window.open(this.href);return false;