Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

supra rc58

cube67
Forum-lid

cube67 24 sep 2012 18:45

hallo, ik had een vraagje over de supra rc58,is het een geschikt wiel om wedstrijden mee te rijden ?,
mijn gewicht is 83 kilo, het gaat mij erom of ze goed stijf zijn .alvast bedankt.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 sep 2012 21:47

cube67 schreef:hallo, ik had een vraagje over de supra rc58,is het een geschikt wiel om wedstrijden mee te rijden ?,
mijn gewicht is 83 kilo, het gaat mij erom of ze goed stijf zijn .alvast bedankt.
Met alle wielen kun je volgens mij wedstrijden rijden toch? ;)

Vriend van mij heeft ze en is er zeer tevreden over weegt 85kg.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 sep 2012 21:48

Een aantal van m'n ploeggenoten rijden er mee sinds het begin van dit seizoen. Alles is volgens mij heel en recht gebleven, ik heb niet van problemen gehoord. Over de stijfheid hoef je je iig geen zorgen te maken. Wel een nadeel is het gewicht, dat is behoorlijk fors.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 sep 2012 22:01

En er zit een lekkere ratel in...maar daar moet je van houden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

eherle
Forum-lid

Gebruikersavatar eherle 01 okt 2012 21:58

Ik weeg zelf ook rond de 85 kg en gebruik mijn Supra's nu twee seizoenen voor wedstrijden (vnl. asfalt). Tot nu toe geen enkel probleem gehad, zie ook http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... supra+rc58" onclick="window.open(this.href);return false;

Iblauw
Forum-lid

Iblauw 29 jan 2013 14:32

Als ik onverwacht over een hobbeltje of door een kuil heenrij met mijn RC58's loopt mijn achterrem heel even aan. Het is ook te zien dat de velg even wat uitwijkt. Spaaksanning lijkt goed hoewel ik geen meter gebruikt heb. Lijkt me niet normaal.... mijn vorige goedkope velgen op mn Bianchi hadden dit niet. Ik ben overigens 94kg (en 1,95m)
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 09 jun 2020 21:52

Onlangs een 2de hands setje van deze wielen gekocht (Dark edition). Een paar vragen:

(1) Op de velg is een sticker geplakt met daarop de tekst "Only use attached brake pads for this rim" (zie foto). Ik heb de wielen gekocht zonder remblokken. Ik gebruik Campagnolo remblokken op de fiets waaronder deze wielen komen. Kan dat kwaad? Of moet ik echt speciale remblokken (welke dan?) voor deze wielen aanschaffen?

IMG_20200609_204656.jpg

(2) De wielen kwamen met een Shimano body en een nette 10-speed SRAM cassette. Op mijn racefiets zit een Campagnolo 3x10 speed groep. Wat is wijsheid: een nieuwe Campagnolo body en cassette aanschaffen of gaan voor een Shiftmate?

(3) De achternaaf ljikt een beetje aan te lopen. De wiel draait op zich volledig maar ik voel ergens een lichte weerstand en kan ook een lichte schurend geluid horen en voelen. De vorige eigenaar had gezegd dat hij al eens de oorspronkelijke body met 3 palletjes had vervangen voor eentje van 6. Iemand bekend hiermee?

(4) Enkele spaken zijn niet goed op spanning (had de vorige eigenaar ook aangegeven). Iemand een aanbeveling voor een goede wielbouwer in de omgeving van Nijmegen?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 09 jun 2020 21:58

jackbrown schreef: 09 jun 2020 21:52 Onlangs een 2de hands setje van deze wielen gekocht (Dark edition). Een paar vragen:

(1) Op de velg is een sticker geplakt met daarop de tekst "Only use attached brake pads for this rim" (zie foto). Ik heb de wielen gekocht zonder remblokken. Ik gebruik Campagnolo remblokken op de fiets waaronder deze wielen komen. Kan dat kwaad? Of moet ik echt speciale remblokken (welke dan?) voor deze wielen aanschaffen?

IMG_20200609_204656.jpg

(2) De wielen kwamen met een Shimano body en een nette 10-speed SRAM cassette. Op mijn racefiets zit een Campagnolo 3x10 speed groep. Wat is wijsheid: een nieuwe Campagnolo body en cassette aanschaffen of gaan voor een Shiftmate?

(3) De achternaaf ljikt een beetje aan te lopen. De wiel draait op zich volledig maar ik voel ergens een lichte weerstand en kan ook een lichte schurend geluid horen en voelen. De vorige eigenaar had gezegd dat hij al eens de oorspronkelijke body met 3 palletjes had vervangen voor eentje van 6. Iemand bekend hiermee?

(4) Enkele spaken zijn niet goed op spanning (had de vorige eigenaar ook aangegeven). Iemand een aanbeveling voor een goede wielbouwer in de omgeving van Nijmegen?
Hans ook actief op het forum http://www.maatwielen.nl/ kan je waarschijnlijk wel helpen.
Je kan gewoon remblokken van swisstop gebruiken.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 09 jun 2020 22:30

Thanks nijkie!
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Plaats reactie