Mantel carbon clincher wielen
Sinds kort heeft Mantel carbon clinchers (38 en 50mm), gebouwd door Edco.
Ik ben op zoek naar een lichte en stijve set, tussen de 600 en 1000 euro. Heb ook al wat info aangevraagd bij Wheel-tec, dan kom je bij een aly Ryde velg met bv Tune naven uit. Maar het carbon ziet er gewoon mooi uit (past ook mooi bij mijn Time VXRS).
Zijn deze wielen stijf genoeg om tijdens een sprint alle energie in snelheid om te zetten? Hoe zit het met het remmen? Volgens de advertentie praat is dat allemaal dik in orde natuurlijk.
Graag jullie advies...
Ik ben op zoek naar een lichte en stijve set, tussen de 600 en 1000 euro. Heb ook al wat info aangevraagd bij Wheel-tec, dan kom je bij een aly Ryde velg met bv Tune naven uit. Maar het carbon ziet er gewoon mooi uit (past ook mooi bij mijn Time VXRS).
Zijn deze wielen stijf genoeg om tijdens een sprint alle energie in snelheid om te zetten? Hoe zit het met het remmen? Volgens de advertentie praat is dat allemaal dik in orde natuurlijk.
Graag jullie advies...
Ik verwacht niet dat je hier snel een antwoord zal krijgen: die wielen zijn pas net op de markt.
Voor deze bedragen zijn goede onderdelen te verkrijgen en door alles door Edco na te laten lopen verwacht ik dat je een mooie set krijgt van Mantel.
Ik heb er zelf ook naar gekeken, maar besloten toch weer een setje uit China te laten komen.
Voor deze bedragen zijn goede onderdelen te verkrijgen en door alles door Edco na te laten lopen verwacht ik dat je een mooie set krijgt van Mantel.
Ik heb er zelf ook naar gekeken, maar besloten toch weer een setje uit China te laten komen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
energie in snelheid omzetten hangt volgens mij niet alleen af van de wielen, maar ook van de stijfheid van het frame. Remmen bij FullCarbon is natuurlijk een stuk minder dan met alu remranden, hoewel elke fabrikant anders doet voorkomen. Remmen bij droog weer zal zeker prima gaan, maar in natte omstandigheden zal het een stuk minder zijn (eigen ervaring). Maar het is uiteraard ook een stukje techniek, je moet anders remmen bij dit soort wielen en dan is het prima te doen.HvD72 schreef:Sinds kort heeft Mantel carbon clinchers (38 en 50mm), gebouwd door Edco.
Graag jullie advies...
Na veel wikken en wegen tussen een aantal mogelijkheden heb ik vandaag een setje in de bestelling gegooid bij Mantel. Ik heb ook overwogen een setje chineesjes te bestellen maar ik ben toch wat bevreesd geraakt door de verhalen her en der op het net. Lees... kwaliteit issues, douane gedoe of überhaupt niet aankomen van bestelde goederen.
Ik zal - als ik van het weekend kan rijden op de full carbons 50mm - mijn bevindingen hier posten.
Ik zal - als ik van het weekend kan rijden op de full carbons 50mm - mijn bevindingen hier posten.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie set, kun je denk ik geen buil aan vallen alleen hopen dat dat lelijke Mantel-stickertje eraf kan maar dat lijkt op de foto geen probleem... Veel plezier ermee.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Er wordt bij mantel duidelijk goed nagedacht, als je de site ziet, en nu ook hoe de wielen worden beschreven, zie je dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Ik verwacht dus dat de wielen goed zijn, en ben ook benieuwd naar de ervaringen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
off topic: zat ik vanavond precies ook aan te denken. best knap hoe ze die zaak uit de grond hebben gestampt. Waar ik vroeger dingen die ik snel wilde hebben nog wel eens bij futurum bestelde, doe ik dat nu echt nooit meer. Tevens uitstekende service en echt een goede/informatieve website
(alleen het marketing verhaaltje onder deze wielen hoeft van mij dan weer niet : "Hard rammen door de polder, splijtende demarrages, stoempen tegen de wind of vol gas tijdens een criterium. Als dit je doelen zijn dan zijn de Mantel Carbon 50 mm wielen de perfecte wielen voor jou!")
(alleen het marketing verhaaltje onder deze wielen hoeft van mij dan weer niet : "Hard rammen door de polder, splijtende demarrages, stoempen tegen de wind of vol gas tijdens een criterium. Als dit je doelen zijn dan zijn de Mantel Carbon 50 mm wielen de perfecte wielen voor jou!")
Een vriend van me heeft deze zomer zijn Edco Full Carbon Clincher in de Alpen kapot gereden. Hij kon een camper niet inhalen en moest blijven remmen. Na verloop van tijd kaboem .....
Dus of Edco nu de juiste link met kwaliteit is..?
Dus of Edco nu de juiste link met kwaliteit is..?
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
we hebben hier ook nog niet geconcludeerd dat het uitstekende wielen zijn
Mantel timmert inderdaad lekker aan de weg en die knullige productvideo's (kijk eens hoe Coolblue dat doet, Mantel) zijn ze vergeven...
https://m.youtube.com/watch?v=yvquAi2YEws
https://m.youtube.com/watch?v=yvquAi2YEws