Carbon wielen en zout
-
- Forum-lid HC
Geen idee of het slecht is, maar ik zelf zou het risico niet nemen en lekker wachten tot het voorjaar.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
Carbon kan prima tegen zout. Ik zou me meer zorgen maken om alle alu delen op je fiets.
Vooral als het nat is en vaak blijft in je schuur tast het behoorlijk aan.
maar ik zou het nog lekker even in de schuur laten staan.
Het blijft gewoon glad met al dat zout
Vooral als het nat is en vaak blijft in je schuur tast het behoorlijk aan.
maar ik zou het nog lekker even in de schuur laten staan.
Het blijft gewoon glad met al dat zout
Zout is niet zo'n probleem, andere zooi wel. Je velgen slijten wat harder. Niet veel remmen is het devies
Klopt, ik heb het wel eens geteld en er zijn trainingen waarbij ik minder dan 5x hoef te remmen en géén stoplichten tegenkom. We hebben het dan over een ritje van 80 km...chrissiewizzie schreef:Dat is bij jou in het hoge Noorden waarschijnlijk wat eenvoudiger dan hier in de Randstad.
-
- Forum-lid HC
Ik rem in een beetje winter minimaal een setje shimano wegwerp wielen aan gort. Dure wielen en winter zijn geen goede combi en inderdaad is zout niet echt een probleem de moderne toevoegingen aan de strooimiddelen zijn dat wel
Ligt er maar net aan waar je rijdt.DDX schreef:Met dit weer slijten (carbon) velgen minder hard dan in de herst.
Het valt nu best mee hoeveel troep er op de weg ligt.
Vorige week maakte ik een ritje van 70 km en 's avonds was mijn ketting niet meer rond te draaien, zoveel troep.
Kostte me een uur om het ding weer rijdbaar te maken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
nou dat had ik ook. Ik weet niet wat er allemaal lag. Maar een modder rit in de ardennen met de mtb geeft mi der problemen.
En ze strooien momenteel hoeveelheden niet normaal. Dat was een paar jaar terug echt niet.
En ze strooien momenteel hoeveelheden niet normaal. Dat was een paar jaar terug echt niet.