Bandenspanning
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Dat is de max bandenspanning. Vuistregel één bar lucht per tien kilogram tot max van bandenspanning. Maar ook hier is veel variatie mogelijk. Zelf proberen.dehei schreef:Staat dat niet op je band zelf?
What makes the boat go faster?
Hangt er uiteraard ook vanaf wat je wil gaan doen en hoe de ondergrond is.Livio Livius schreef:Dat is de max bandenspanning. Vuistregel één bar lucht per tien kilogram tot max van bandenspanning. Maar ook hier is veel variatie mogelijk. Zelf proberen.dehei schreef:Staat dat niet op je band zelf?
Meestal staat er wel een minimale en maximale waarde op de band.
Als je erg hoog wilt en kan gaan qua band (maar wie wil nu met 10-11Bar stuiteren? Er is geen parcours zo vlak dat je met die druk comfortable kunt rijden) dan wel even opletten dat je velglint het ook aan kan.
Als je erg hoog wilt en kan gaan qua band (maar wie wil nu met 10-11Bar stuiteren? Er is geen parcours zo vlak dat je met die druk comfortable kunt rijden) dan wel even opletten dat je velglint het ook aan kan.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Schwalbe one met 8,5 bar.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Vuistregel is 1bar/10kg met max 9 bar ofzo, want hoger is echt onzin naar mijn mening.
Wil je wat meer comfort dan is 0.8/0.9 bar/kg lekkerder.
Ik zou lekker 7.5 gaan proberen. Fietst dat lekker, mooi zo laten. Stuiter je veel voor je gevoel, probeer dan 7bar eens.
Wil je wat meer comfort dan is 0.8/0.9 bar/kg lekkerder.
Ik zou lekker 7.5 gaan proberen. Fietst dat lekker, mooi zo laten. Stuiter je veel voor je gevoel, probeer dan 7bar eens.
Bandenspanning hangt van de volgende factoren af
- je gewicht
- het type banden (clinchers of tubeless)
- de breedte van de band (23/25/28 mm)
- de ondergrond (asfalt of kasseien dat maakt nogal een verschil)
- persoonlijke voorkeuren
Een zeer algemene regel is inderdaad 1 bar per 10 kg met een minimum van 6 bar en een maximum van 9 bar (waarbij de maximum druk uiteraard nooit de maximale druk die op de zijkant van de band staat mag overschrijden).
Wil je meer comfort? Trek er dan 1 bar vanaf. Rijd je met 25 mm banden? Idem. Rijd je met tubeless banden? Idem.
- je gewicht
- het type banden (clinchers of tubeless)
- de breedte van de band (23/25/28 mm)
- de ondergrond (asfalt of kasseien dat maakt nogal een verschil)
- persoonlijke voorkeuren
Een zeer algemene regel is inderdaad 1 bar per 10 kg met een minimum van 6 bar en een maximum van 9 bar (waarbij de maximum druk uiteraard nooit de maximale druk die op de zijkant van de band staat mag overschrijden).
Wil je meer comfort? Trek er dan 1 bar vanaf. Rijd je met 25 mm banden? Idem. Rijd je met tubeless banden? Idem.
Precies.havana schreef:Bandenspanning hangt van de volgende factoren af
- je gewicht
- het type banden (clinchers of tubeless)
- de breedte van de band (23/25/28 mm)
- de ondergrond (asfalt of kasseien dat maakt nogal een verschil)
- persoonlijke voorkeuren
Een zeer algemene regel is inderdaad 1 bar per 10 kg met een minimum van 6 bar en een maximum van 9 bar (waarbij de maximum druk uiteraard nooit de maximale druk die op de zijkant van de band staat mag overschrijden).
Wil je meer comfort? Trek er dan 1 bar vanaf. Rijd je met 25 mm banden? Idem. Rijd je met tubeless banden? Idem.
Ik heb nu 25mm banden met 6.5 en 6 bar.
Met 23 mm zat ik rond de 8 bar.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein