Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

FIETSLICHT

bdb
Forum-lid

bdb 07 okt 2011 16:25

ik wil licht kopen voor de MTB, op "Bike-Components" staan er 3 aanbiedingen:

€ 199: Hope Vision 4 LED
€ 265: Lupine Piko 3 LED
€ 159: Sigma Powerled Evo

ik zou voor de Sigma opteren of zijn de andere 2 aanbiedingen echt hun meerprijs waard?

stefan
Forum-lid

stefan 07 okt 2011 16:58

Bij Featherbikes.nl is de Sigma Powerled Evo nu €139,95.
Lupine en Hope staan over het algemeen wel beter aangeschreven als het om verlichting gaat.

Vorige week voor het eerst in de nacht door de bossen gereden. Ik gebruikte op mijn stuur een Black Burn X6 en op mijn helm een Sigma Powerled (niet de evo maar eentje op batterijen) Dat werkte prima voor mij. Ik kon met een gemiddelde van 25km/h over veelal single track rijden en dit 1,5 uur lang. Een lamp op je helm vind ik persoonlijk noodzakelijk omdat je dan de bocht kunt inkijken terwijl met verlichting op het stuur ben je bij elke bocht te laat. Voordat je stuurt moet je de bocht al verlicht zijn.

De tweede rit in de nacht was mijn Sigma Powerled kapot. Omdat het een 24 uurs marathon was moest ik wel weer verder en heb ik maar een mijnwerkers lampje van de Aldi gebruikt (€2,50) Voor mijn gevoel minder licht maar mijn ronde tijden waren toch sneller.

Er zijn overigens nog een heleboel andere topics over verlichting.

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 07 okt 2011 19:28

Ik heb deze week een Magicshine binnengekregen, besteld via http://www.amazon.com/MagicShine-MJ-808 ... 188&sr=1-1. Kostte me 94 euro (incl verzending) en de levertijd was een kleine 2 weken!
Geweldige bak met licht voor je op de weg (1000 Lumen). Via een Y-kabel zou je er ook 2 op je stuur kunnen monteren, da's voor de MTB wellicht interessant. Ik ben er heel erg tevreden mee (er zit wel een amerikaans snoer met stekker bij, maar ik had zelf een ander snoer met europese stekker. Adapter is geschikt voor 100-240 V)
Overigens zijn er nóg sterkere lampen van Magicshine met o.a 1400 en 1600 Lumen.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 okt 2011 00:30

Zoek ff op 'verlichting' voor andere topics, deze gaat dicht.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gesloten