Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Alternatief KMC missing link (Campa 6,2mm)

Gebruikersavatar
Harryfietst
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 jul 2014 22:00
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar Harryfietst 31 aug 2014 09:55

Ik heb een ketting die vanwege het overzetten naar een andere fiets open gemaakt moest worden. Om deze weer te monteren heb ik een KMC missing link voor 10-speed Campagnolo bij de FM gehaald, maar ik krijg deze met geen mogelijkheid vast. Na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat ik een oud type Campagnolo Record ketting heb. Niet de ultra narrow versie van 5,9mm maar een versie van 6,2mm. Vandaar dat de missing link niet past. Wie weet of er een ander alternatief is waardoor ik deze ketting kan blijven gebruiken? Op de site van KMC kon ik niks vinden voor 6,2mm. Of is de ketting ten dode opgeschreven? De ketting is nauwelijks gebruikt, dus eigenlijk is het zonde om deze weg te doen en een nieuwe te kopen. Wat ik wel begrepen heb is dat ik bij aanschaf van een nieuwe ketting gewoon de ultra narrow versie kan gebruiken op mijn huidige, ook nauwelijks gebruikte cassette.

Gebruikersavatar
Harryfietst
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 jul 2014 22:00
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar Harryfietst 01 sep 2014 20:16

Nog geen reactie hier, dus blijkbaar een moeilijke vraag. Ik heb de vraag onderhand voorgelegd aan KMC. Er heeft wel een missing link bestaan voor de 6,2mm brede Campagnolo ketting, maar deze wordt niet meer gemaakt. Ze hebben gekeken of ze er nog eentje hadden liggen en jawel hoor, ze hebben nog wat gevonden en die wordt kosteloos opgestuurd! Dikke pluim voor de mensen bij KMC! Ik ben dus geholpen en (voorlopig nog) niet veroordeeld aan een nieuwe ketting.

Plaats reactie