Gereedschapskoffer kopen
-
- Forum-lid
Hallo,
Ik ben nieuw op het forum, mijn naam is Mark en fanatiek fietser en gek op sleutelen!
Voor mijn Ridley Orion ben ik opzoek naar een mooie en kwalitatief goede gereedschapsset!
Mijn vraag is:
Wat is een aanrader en welk gereedschap is echt en must om te hebben.
zelf kwam ik via een magazine op deze site: http://www.bruegelmann.de//fahrradzubeh ... ntage.html
welke koffer is aan te raden!
Gr Mark
Ik ben nieuw op het forum, mijn naam is Mark en fanatiek fietser en gek op sleutelen!
Voor mijn Ridley Orion ben ik opzoek naar een mooie en kwalitatief goede gereedschapsset!
Mijn vraag is:
Wat is een aanrader en welk gereedschap is echt en must om te hebben.
zelf kwam ik via een magazine op deze site: http://www.bruegelmann.de//fahrradzubeh ... ntage.html
welke koffer is aan te raden!
Gr Mark
Parktool is erg mooi, ikzelf heb een set van pro.
Wat ik mis in een 'complete' set en los zou aanschaffen zijn:
-momentsleutel.
-een bracketsleutel/ trapas sleutel met een langere hefboom voor wat meer krachtoverbrenging.
-een pedaalsleuten met een langere hefboom.
en ook zeker geen onverstandige aanschaf is, een fietsstandaard.
Wat ik mis in een 'complete' set en los zou aanschaffen zijn:
-momentsleutel.
-een bracketsleutel/ trapas sleutel met een langere hefboom voor wat meer krachtoverbrenging.
-een pedaalsleuten met een langere hefboom.
en ook zeker geen onverstandige aanschaf is, een fietsstandaard.
-
- Forum-lid HC
Geen enkele, je koop zaken dubbel en vaak zitten er zaken bij die je nooit gebruikt of van inferieure kwaliteit zijn.
Gewoon een losse koffer kopen en elke keer als je iets nodig hebt dat specifieke deel aangeschaffen (vaak heb je een deel al liggen). Zaken die je vaak gebruikt (imbus sleutels/torckx) kun je het best van een A merk nemen, zaken die je zelden of nooit gebruik kun je beter lenen of van een iets lagere kwaliteit nemen.
Gewoon een losse koffer kopen en elke keer als je iets nodig hebt dat specifieke deel aangeschaffen (vaak heb je een deel al liggen). Zaken die je vaak gebruikt (imbus sleutels/torckx) kun je het best van een A merk nemen, zaken die je zelden of nooit gebruik kun je beter lenen of van een iets lagere kwaliteit nemen.
sharkman113 schreef:Geen enkele, je koop zaken dubbel en vaak zitten er zaken bij die je nooit gebruikt of van inferieure kwaliteit zijn.
+1
Je kunt veel beter kopen wat je nodig hebt op dat moment dan dat je alles ineens koopt van mindere kwailiteit. Scheelt ruimte en je voorkomt het 2 maal aanschaffen van sommige artikelen omdat de set kwalitatief niet geweldig is.
+2 In het begin heb je ook niet alles nodig, dus gaandeweg kwalitatief inkopen is veel beter.Gerboon schreef:sharkman113 schreef:Geen enkele, je koop zaken dubbel en vaak zitten er zaken bij die je nooit gebruikt of van inferieure kwaliteit zijn.
+1
Je kunt veel beter kopen wat je nodig hebt op dat moment dan dat je alles ineens koopt van mindere kwailiteit. Scheelt ruimte en je voorkomt het 2 maal aanschaffen van sommige artikelen omdat de set kwalitatief niet geweldig is.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
+1 voor los kopen.
En dingen die ik niet vaak nodig heb leen ik wel.
En dingen die ik niet vaak nodig heb leen ik wel.
-
- Forum-lid
Oke,alvast bedankt voor de tips, welk gereedschap zouden jullie zeker adviseren om aan te schaffen?
Bv.
voor het de/monteren van de trapas/crank
de/monteren van de tandwielen voor/achter
imbus/torx en schroevendraaiers heb ik ruimschoots!
wat zijn naast parktool nog meer gerenomeerde merken?
Bv.
voor het de/monteren van de trapas/crank
de/monteren van de tandwielen voor/achter
imbus/torx en schroevendraaiers heb ik ruimschoots!
wat zijn naast parktool nog meer gerenomeerde merken?
-
- Forum-lid
Het wekelijkse "welk gereedschap moet ik kopen" topic . . .
Je kunt je voorstellen dat je vraag niet uniek is. Lijkt dan dus logisch dat de vraag al meerdere keren beantwoord is. Zoekt en gij zult vinden.
Hint:
Je koopt gereedschap beter niet van één merk.
Je koopt gereedschap het best per stuk bekeken.
(allemaal al vele malen beschreven op dit forum)
Je kunt je voorstellen dat je vraag niet uniek is. Lijkt dan dus logisch dat de vraag al meerdere keren beantwoord is. Zoekt en gij zult vinden.
Hint:
Je koopt gereedschap beter niet van één merk.
Je koopt gereedschap het best per stuk bekeken.
(allemaal al vele malen beschreven op dit forum)
Er is inderdaad veel informatie op het forum te vinden. Erg fijn, en ik maak er dankbaar gebruik van. Maar het kan ook een tijdrovende speurtocht zijn, zeker wanneer je als nieuw forum-lid uit vele topics het algemene overzicht moet zien te halen. Een beetje flauw van GoldenRatio om iemand dan met een kluitje in het riet te sturen.
Dit volgende topic is zeker lezenswaardig: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=12685
Veel succes ermee
Dit volgende topic is zeker lezenswaardig: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=12685
Veel succes ermee
Alles is al op internet te vinden en als iedereen goed zoekt zijn er geen vragen meer. Zou een saai forum worden hier...
Ter aanvulling: Als je eens een keer bij een fietsenmaker binnen loopt kun je eens kijken wat er zoal ligt aan gereedschap.
Ik kende er vroeger een die me gewoon liet mee kijken als ie bezig was met een fiets.
Ter aanvulling: Als je eens een keer bij een fietsenmaker binnen loopt kun je eens kijken wat er zoal ligt aan gereedschap.
Ik kende er vroeger een die me gewoon liet mee kijken als ie bezig was met een fiets.
older Budweiser
-
- Forum-lid
Kilowatt schreef:Alles is al op internet te vinden en als iedereen goed zoekt zijn er geen vragen meer. Zou een saai forum worden hier...
Iedere week exact dezelfde basic onderwerpen behandelen is niet saai?
Kijk nu eens naar de bijdragen in dit topic. Verre van compleet. Hoe komt dat? Omdat veel mensen (die al tig keer dit geschreven hebben) niet meer de moeite doen om echt een serieus verhaal op te schrijven. Conclusie hoe vaker een topic hier terug komt, des te armer is de informatie tenslotte.