Vraag: ik "krijg" binnenkort een carbon frame met een flink deel mat witte lak erop.
Nu zie ik vaak dat mat wit slecht wit te houden is...
Kortom: is er een middeltje wat je het beste op zo'n frame kan smeren om hem toch (zo lang mogelijk..) wit te houden?
Blank laten lakken met hoogglans lak is overigens geen optie..
Alvast dank!
Mat wit frame: hoe schoon te houden..?
Om het schoonhouden te vergemakkelijken zou je het frame in een goeie wax kunnen zetten. Ik gebruik zelf op een glanzend wit frame Collinite 845 (http://www.carclean.nl/product/Collinit ... 845_101219). Is makkelijk te verwerken en heeft een werkingstijd van een stuk of 5 maanden (langer dan enig andere wax). Met 2 x waxen per jaar ben je klaar, indien je het frame tenminste ook met een goede (auto)shampoo wast en zeker niet met Dreft o.i.d. Gewone reinigingsmiddelen strippen de waxlaag meteen, kun je opnieuw beginnen.
Chi va piano, va sano e va lontano !
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Je hebt speciale shampoo's voor matte lak. Gebruik niet een shampoo met bvb glansversterkers in of je matte lak zal niet mat blijven 
Je hebt bvb de Swissvax Car Bath Opaque shampoo, speciaal voor matte lak.. Kost wel 39€ voor 250Ml.. Maar je kan er tot 500l water mee aanmaken
De collinite dat hierboven genoemd word is een zeer goede winterwax voor wagens
Ik weet niet wat het geeft op matte lak
Grtz

Je hebt bvb de Swissvax Car Bath Opaque shampoo, speciaal voor matte lak.. Kost wel 39€ voor 250Ml.. Maar je kan er tot 500l water mee aanmaken

De collinite dat hierboven genoemd word is een zeer goede winterwax voor wagens

Grtz
Ik las ergens iets met natte doekjes (billendoekjes bijv.) of glassex schijnt ook goed te werken!
De FM had ook speciaal spul voor matte lak maar dat heb ik nog niet aangeschaft!
Nu was ik hem alleen met warm water en kwastje op moeilijke plekjes maar scheutje derft erin kan geen kwaad toch zeker?
De FM had ook speciaal spul voor matte lak maar dat heb ik nog niet aangeschaft!
Nu was ik hem alleen met warm water en kwastje op moeilijke plekjes maar scheutje derft erin kan geen kwaad toch zeker?
-
- Forum-lid
Cyclon levert ook een spray voor matte frames.... instant polish wax zou volgens hun ook echt mat moeten blijven en toch het frame beschermen. Prijs varieert n btje op IT maar voor een tientje heb j zeker wel n fles... heb er geen ervaring mee mr de overige producten zijn altijd goed en voor de prijs kun je het allicht proberen...
Voor een snelle opfrisbeurt werken inderdaad toetenboeners of billendoekjes goed op mijn mat witte frame. Na een grondige schoonmaakbeurt zet ik mijn Canyon of in de Morgan Blue Bile Polish of in een Polish van Canyon zelf. Tov de doekjes zorgt de Polish dat vuil langer minder goed hecht aan de fiets.
Laatste maanden gebruik ik geen shampoos meer. Warm water en een druppeltje Dreft erin doet wonderen. Frame ziet er als nieuw uit na een "wasbeurt".
Lekker snel ook.
Lekker snel ook.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein