Gebroken missing link? (11 speed KMC)
Heeft de ketting met gesloten link nog zijdelingse speling ter hoogte van de link?
Zonee, dan past deze link niet bij deze ketting en dan heb je meteen een reden waarom het openen en sluiten moeizaam gaat.
Zo ja, dan is de pen-gat passing wat krapper ontworpen om ongewild openen tijdens het rijden zoveel mogelijk uit te sluiten en is het normaal.
OF er zijn batches met variaties in passing, ook kettingfabrikanten besteden dingen uit.
Zonee, dan past deze link niet bij deze ketting en dan heb je meteen een reden waarom het openen en sluiten moeizaam gaat.
Zo ja, dan is de pen-gat passing wat krapper ontworpen om ongewild openen tijdens het rijden zoveel mogelijk uit te sluiten en is het normaal.
OF er zijn batches met variaties in passing, ook kettingfabrikanten besteden dingen uit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Geen 105 maar ultegra bij mij icm 11s link geen probleem bij sluiten (handmatig met kracht op de trapper). Openen wel altijd met kmc tangetje.
Bedankt wolly68, Keezx en monsieurpinot.
Wellicht niet hard genoeg op het pedaal gaan staan (ik heb er alleen met met arm/bevnlichaam op gehangen) toen ik de fiets op de grond zette.
Ik kwam er gisteren achter nadat ik een 34 5800 binneblad had vervangen voor een 39.
Na alles weer gemonteerd te hebben liep echt niks meer. Ketting ging op het voorblad dansen. Deriie instellen nagekeken, alles goed.
In plaat van even verder te kijken weer alles eraf gehaald, 34 blad terug (op de goede manier ja ) alles weer gemonteerd en zelfde probleem
Plots viel het muntje. Zo gauw die Missing Link over het voorblad ging begon de misere. Toen de Missing Link met de tang (BBB BTL-77) echt aangetrokken tot ik de klik voelde.
Hierna waren de kettingloop problemen weg.
Zojuist de hele zwik dus nogmaals eraf gehaald en 34 binnenblad wederom voor de nieuwe 39 vervangen.
Alles loopt als een zonnetje
Ja, handmatig krijg ik hem zoals gezegd bijna 100% gesloten maar dus net niet genoeg om hem te voelen klikken.monsieurpinot schreef:Geen 105 maar ultegra bij mij icm 11s link geen probleem bij sluiten (handmatig met kracht op de trapper). Openen wel altijd met kmc tangetje.
Wellicht niet hard genoeg op het pedaal gaan staan (ik heb er alleen met met arm/bevnlichaam op gehangen) toen ik de fiets op de grond zette.
Ik kwam er gisteren achter nadat ik een 34 5800 binneblad had vervangen voor een 39.
Na alles weer gemonteerd te hebben liep echt niks meer. Ketting ging op het voorblad dansen. Deriie instellen nagekeken, alles goed.
In plaat van even verder te kijken weer alles eraf gehaald, 34 blad terug (op de goede manier ja ) alles weer gemonteerd en zelfde probleem
Plots viel het muntje. Zo gauw die Missing Link over het voorblad ging begon de misere. Toen de Missing Link met de tang (BBB BTL-77) echt aangetrokken tot ik de klik voelde.
Hierna waren de kettingloop problemen weg.
Zojuist de hele zwik dus nogmaals eraf gehaald en 34 binnenblad wederom voor de nieuwe 39 vervangen.
Alles loopt als een zonnetje
BBB BTL-77 opent en sluit KMC links ook. Kost iets van 9,95 EuroWoefdram schreef:Die van ParkTool kan zowel openen als sluiten, dan ben je met 1 tangetje klaar.wolly68 schreef:tangetjes
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Eenmaal volledig gesloten is het antwoord 'ja'. De KMC Missing Link voelt zijdelings aan als een normale schakel.Keezx schreef:Heeft de ketting met gesloten link nog zijdelingse speling ter hoogte van de link?
Zou het allebei kunnen zijn. Ik vond op Google soortgelijke problemen met 10 speed KMC Missing Link trouwens.Keezx schreef: Zo ja, dan is de pen-gat passing wat krapper ontworpen om ongewild openen tijdens het rijden zoveel mogelijk uit te sluiten en is het normaal.
OF er zijn batches met variaties in passing, ook kettingfabrikanten besteden dingen uit.
Misschien met andere 11 Speed Missing Links dat ik geen 'probleem' zou hebben. Mij viel echter het grote verschil met 10 speed op.
11 speed Missing Link is zeker niet met de hand te openen (al was het maar vanwege het vet op de ketting) terwijl dat met 10 speed no wel lukte.
Ik ga toch weer eens een Connex ketting met Connex Link kopen (wat jaren geleden op een Dura Ace 7800 groep gehad) als de huidige twee 5800 HG600's die ik heb liggen op zijn.
http://www.connexchain.com/en/11-speed-chains.html
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock