Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Nu te koop bij de lidl: fietsgereedschap

boetiej
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:38

boetiej 09 apr 2011 02:14

Beste forumleden,

Deze week bij de Lidl in de aanbieding: een gereedschapskoffer met fietsgereedschap voor € 29,99.
Er zit vanalles in, het een bruikbaarder dan het ander.
Mijn vraagje is: hoe zou de kwaliteit van dit spul zijn?

linkje naar het gereedschap

Graag jullie mening hierover.
pijn = fijn

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 09 apr 2011 02:22

Ik wou al typen, "niet aan beginnen"
Toen heb ik toch de link open gemaakt, met de plakpleisters ed. zal niks mis zijn, de minitool heb ik echter wel eens in handen gehad bij de vader van een vriend van me en dat is gewoon echt waardeloze bende!
Gun jezelf een goed setje van een merk bij je fietsenmaker, geld uitgeven aan een fiets maar bezuinigen op het spul dat je nodig hebt die fiets te onderhouden is niet slim.
mijn Flickr

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 09 apr 2011 02:47

De koffer + inhoud lijkt verdacht veel op die van futurumshop. Sterker nog, er zitten dezelfde tools in, alleen zijn ze wat anders verdeeld over de koffer. Nou heb ik geen verstand van de kwaliteit van gereedschap, maar ik ga morgen toch even langs de Lidl denk ik.

Lidl: (29,-)

Afbeelding

Futurum: (45,-)

Afbeelding

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 09 apr 2011 02:59

Volgens mij kun je voor die 30 euro beter gewoon een fatsoenlijk stel imbussen kopen en met het geld dat je over houd een paar goedkope gereedschappen als kettingzweep en sleutel voor de sluitmoer.
Mijn record ketting zou ik met zo'n pons overigens ook niet snel willen inkorten....
mijn Flickr

bever
Forum-lid
Berichten: 2229
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 09 apr 2011 03:00

Bleek schreef:De koffer + inhoud lijkt verdacht veel op die van futurumshop. Sterker nog, er zitten dezelfde tools in, alleen zijn ze wat anders verdeeld over de koffer. Nou heb ik geen verstand van de kwaliteit van gereedschap, maar ik ga morgen toch even langs de Lidl denk ik.

Lidl: (29,-)


Laat ons je bevindingen weten a.u.b. :)

db87
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 13 jun 2010 17:36
Locatie: Heerenveen

db87 09 apr 2011 03:10

Ach, als je bepaald gereedschap maar een paar keer per jaar nodig hebt zal het toch niet zo verkeerd zijn?
De sleutels e.d zijn allemaal van gehard staal. Als je veel sleutelt is het natuurlijk een ander verhaal. Zaken waarbij het belangrijk is dat het gereedschap van goede kwaliteit is zoals een momentsleutel en een kabelsnijder etc. zitten gelukkig niet in deze gereedschapsset van de Lidl.

Zou alleen even uitkijken met de cranktrekker en de trapassleutel. Even extra controleren of het gereedschap wel goed past en uitkijken dat je de boel er niet mee kapot draait. Maar als je wel eens wat besteld bij Rose dan zou ik mooi deze gereedschapskoffer mee bestellen, heb je meer bang for the buck. ;)


Wel grappig om te vertellen is dat mijn vader een aantal jaar geleden een fietspomp van de Lidl had gekocht.
Ik was zelf destijds net begonnen met racefietsen (hardloper met diverse blessures) op een goedkope racefiets.
Had binnen twee weken de Lidl fietspomp kapot. Ben nogal een explosieve pomper en bij 8 bar kwam er olieachtige gas onder uit de pomp sissen, ik had het pompmechnisme opgeblazen, de pomp was loeiheet :)

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 09 apr 2011 09:50

db87 schreef:Wel grappig om te vertellen is dat mijn vader een aantal jaar geleden een fietspomp van de Lidl had gekocht.


Die pomp ken ik, heb getracht hem één keer te gebruiken, toen trok ik hem al in twee kapotte stukken. Sindsdien heb ik het goedkope gereedschap voorgoed afgezworen...
Do not CROSS the road!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3720
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 09 apr 2011 10:02

Heb deze koffer vorig jaar gekocht. Kettingzweep en sluitmoer-ding zijn ok. Cranksleutel ook. Rest heb je niet nodig en is van slechte kwaliteit. Pons is al naar zijn grootje. Je kan idd beter los kopen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6090
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 apr 2011 10:50

Waarom koop ik geen gereedschapset van 29 euro? Ik vertouw het niet.

ik koop ook geen nieuwe fiets van 400 euro. Ook geen 48-delige bestek set van 25 euro. Ook geen boormachine van 20 euro. Ook geen fles wijn van 50 cent.

Meestal is goedkoop spul gewoon bagger. Zolang je het niet gebruikt heb je er lol van. Het ligt in de kast en je leeft met de wetenschap dat je gereedschap hebt liggen. Pas als je het gaat gebruiken word je heel snel verdrietig. Je draait je gereedschap aan gort en vernielt je fiets.

goede raad: Niet doen.
En als je het dan toch koopt, draai er af toe een boutje mee los die toch al bijna los zat. Probeer vooral geen dingen goed vast te draaien of juist heel erg vaste dingen los te draaien. Dat is vragen om ellende.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27886
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 apr 2011 11:17

Probleem van dit soort sets is ook dat er vaak allerlei meuk in zit die je helemaal niet nodig hebt. Er zijn zoveel verschillende maatvoeringen dat je beter los gereedschap kunt kopen.

Als je toch voor een duppie op de eerste rang wil zitten: BBB maakt redelijk gereedschap voor een aardige prijs. Geldt ook voor PRO en Tacx.

xtommyx
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jul 2009 21:11

xtommyx 09 apr 2011 11:25

Vorig jaar dacht ik ook een goede koop te hebben met deze koffer. Thuis wilde ik de kransjes erafhalen (shimano) maar de kransafnemer paste er maar 1 mm omheen dus kracht zetten was niet mogelijk. Dan maar even de nieuwe ketting (ultegra) inkorten. De pons in de hand, ketting erop, draaien en.... het hele handvat brak af. Spullen weer in de koffer gedaan en direct retour. Conclusie: WAAAAAAARDELOOS SPUL!!!

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 09 apr 2011 12:02

XTommYX schreef:Vorig jaar dacht ik ook een goede koop te hebben met deze koffer. Thuis wilde ik de kransjes erafhalen (shimano) maar de kransafnemer paste er maar 1 mm omheen dus kracht zetten was niet mogelijk. Dan maar even de nieuwe ketting (ultegra) inkorten. De pons in de hand, ketting erop, draaien en.... het hele handvat brak af. Spullen weer in de koffer gedaan en direct retour. Conclusie: WAAAAAAARDELOOS SPUL!!!

Mijn ervaring is daar in tegen heel anders, de kransafnemer werkt wel goed, maar dan moet je hem wel in een bankschroef zetten. Dan de cassette erop zetten ;) met dat handvat was de ervaring dan wel anders. Die was zo kapot.
De kettingpons gebruik ik zelf niet maar heeft mijn vader wel gebruikt, zowel om een race ketting in te korten (105) als een gewone ketting (van een stadfiets). Al merk ik zelf wel dat het net zo handig is om gewoon wat gereedschap los te kopen, want je gebruikt de helft gewoon niet.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Plaats reactie