Heb hier remblokjes speciaal voor exalith remvlakken die geweldig ( blijven) piepen
Mavic cosmic slr wielen met bijgeleverde remblokken
Heb ze al 3 weken, en van voor is het al veel beter, achteraan is het niet te doen, zo piepen
Nu heb ik begrepen dat je dmv ze iets schuin te positioneren dit kan verhelpen
Maw ze in de rijrichting met de voorkant eerst de velg te laten raken, de zgn "toe -in "
Hoe kan dit het gemakkelijkst opgelost/ingesteld worden ?
Het zijn campa record remhoeven skeleton 2012
Piepende remmen afstellen : toe in ?
-
- Forum-lid
U geeft zelf het antwoord op uw vraag; de remblokjes toespoor geven. Die zijn van hoogte te regelen maar ook op evenwijdigheid met het wiel.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
Is het niet precies andersom?
Ervoor zorgen dat de achterkant van het remblokje als eerste de velg raakt. En om verwarring te voorkomen, met de achterkant bedoel ik dat deel van het blokje dat jet dichts bij de achternaaf zit.
Ervoor zorgen dat de achterkant van het remblokje als eerste de velg raakt. En om verwarring te voorkomen, met de achterkant bedoel ik dat deel van het blokje dat jet dichts bij de achternaaf zit.
Live fast; die young. mijn blog
Exalth remmen moeten eerst inremmen, dit duurt ca 500 km. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van hoe vaak je moet remmen. Bij mij duurde het ook ca 500 km, met name bij het afdalen in de bergen was het piepen heel luid. Het werd hier echter wel snel minder. Nu heb ik er nauwelijks nog last van.
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1
Specialized Crux X1
Ok , maar de vraag luidde eigenlijk " hoe doe ik dat precies ?"spiritwetteren schreef:U geeft zelf het antwoord op uw vraag; de remblokjes toespoor geven. Die zijn van hoogte te regelen maar ook op evenwijdigheid met het wiel.
Ik zie niet echt een " zet hier je blokjes maar wat scheef" - schroefje
Wel de hoofdschroef die de hoogte en de rechtlijnigheid van het blokje bepaalt
ps : inremmen is al gebeurd , heb er al een paar 100km op zitten, piepen nog steeds als nieuw. De voorrem is wel ok
Sworks Venge
Bij mijn Shimano 105 remmen bevat de bevestiging van het remblokje ook twee sluitringen. Die zijn enigszins hol/bol zodat je het remblok licht kan kantelen. Positioneer je remblok met een dun stukje karton tussen blokje en velg aan de achterkant (het verst van de achtervork vandaan). Draai dan de bout goed vast en het remblok staat correct afgesteld. Op deze wijze heb ik nog nooit piepende remblokken gehad.
-
- Forum-lid
Dat zal bij campa wel dezelfde oplossing veronderstel ik.
Natuurlijk als ge niet weet hoe een remblok gemonteerd wordt is het moeilijk om deze af te regelen. Daar staat geen schroefje op brekson!!!
Natuurlijk als ge niet weet hoe een remblok gemonteerd wordt is het moeilijk om deze af te regelen. Daar staat geen schroefje op brekson!!!
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
Ok , opgelost , moest nog even wachten op een helpende hand met de juiste torxspiritwetteren schreef:Dat zal bij campa wel dezelfde oplossing veronderstel ik.
Blokjes een beetje toe in gezet , en alles naar wens
Sworks Venge