Is dit een krans voor een Miche-freehub?
Is dit een krans voor een Miche-freehub?
(van een oorspronkelijk kransje)
Ik heb een set campa-kransjes gekocht en die blijken niet te passen (leermoment ).
Ik wist wel det dit een mogelijkheid was maar gokte verkeerd. Ik durfde te gokken omdat ik nergens tegen Miche-cassettes voor Miche-hubs te koop heb gezien. Volgens de wet geen aanbod=geen vraag dus maar gegokt..
Weet iemand een leverancier voor die dingen?
Of is het slimmer een ander (Campa-hub) achterwiel te zoeken omdat die Miche-spullen te exotisch zijn?
(van een oorspronkelijk kransje)
Ik heb een set campa-kransjes gekocht en die blijken niet te passen (leermoment ).
Ik wist wel det dit een mogelijkheid was maar gokte verkeerd. Ik durfde te gokken omdat ik nergens tegen Miche-cassettes voor Miche-hubs te koop heb gezien. Volgens de wet geen aanbod=geen vraag dus maar gegokt..
Weet iemand een leverancier voor die dingen?
Of is het slimmer een ander (Campa-hub) achterwiel te zoeken omdat die Miche-spullen te exotisch zijn?
Hoeveel het ook zijn, er gaan er maar 8 op de body met 8 speed spacers....
Ik heb het even nagekeken (had nog 1 8 speed cassette liggen) en het IS Campa 8 speed.
Kan misschien met aangepaste spacers op 9 speed Shimano bereden worden, zulke dingen waren in de omloop en Miche maakt(e) dit soort dingen ook.
PS, ik heb nog een Campa 8 speed naaf liggen.....
Ik heb het even nagekeken (had nog 1 8 speed cassette liggen) en het IS Campa 8 speed.
Kan misschien met aangepaste spacers op 9 speed Shimano bereden worden, zulke dingen waren in de omloop en Miche maakt(e) dit soort dingen ook.
PS, ik heb nog een Campa 8 speed naaf liggen.....
Cheap light strong, choose two
Ik heb dus een 8-spiet campa-body met daarop negen 8sp-kransjes die voorzien is van 9 sp-spacers?!?
Vind je het gek dat een beginnert in sleutelland dan onderuit gaat.
Voor de duidelijkheid: De campa-body's zijn veranderd tussen 8 en 9sp? In de zin dat de nokken zijn veranderd? Is de lengte veranderd? Of zelfs de diameter?
(mijn shifters en derailleur zijn 9sp)
Toen Campagnolo van 8 naar 9 spiet ging werden de body's van alu gemaakt en daarom moesten de sleuven (splines) dieper worden en tevens is de body iets breder.sloeren schreef:
Voor de duidelijkheid: De campa-body's zijn veranderd tussen 8 en 9sp? In de zin dat de nokken zijn veranderd? Is de lengte veranderd? Of zelfs de diameter?
(mijn shifters en derailleur zijn 9sp)
8 speed kransjes zijn ook een fractie dikker, dus met 9 speed Campa spacers gaat het zeker niet werken
Mogelijk heb je een 8 speed cassette met gewoon een extra kransje.
Precies waar het op lijkt. De diameter van de body lijkt erg op die van shimano. {wat verwarrend genoeg wel weer op een 9sp-body zou duiden}kees0251 schreef: Toen Campagnolo van 8 naar 9 spiet ging werden de body's van alu gemaakt en daarom moesten de sleuven (splines) dieper worden en tevens is de body iets breder.
Dus dan kan ik het beste maar op zoek naar een leverancier van losse 8sp kransjes.. ?!kees0251 schreef:8 speed kransjes zijn ook een fractie dikker, dus met 9 speed Campa spacers gaat het zeker niet werken
Mogelijk heb je een 8 speed cassette met gewoon een extra kransje.
Mozeskriebel, die ben ik nog niet veel tegen gekomen.
Ik krijg erg veel zin in een ander achterwiel met een 9sp campa-body.
Maar ik weet niet wat slim is.
(Bij deze fiets maakt het me niet uit of er voor en achter de zelfde wielen in zitten, als ze maar niet slecht zijn.)
Even voor de goede orde, ik heb me alleen uitgelaten over de kransjes, die Campa 8 speed lijken te zijn.
Op welke body moeten die komen?
Een Campa 8 speed body lijkt oppervlakkig op een 8 t/m 10 speed Shimano body
(een Campa 9 speed body is altijd alu met diepere gleuven dan 8 speed, een 8 speed kransje past grotendeels op 9 speed body, op 1 nokje na)
Op welke body moeten die komen?
Een Campa 8 speed body lijkt oppervlakkig op een 8 t/m 10 speed Shimano body
(een Campa 9 speed body is altijd alu met diepere gleuven dan 8 speed, een 8 speed kransje past grotendeels op 9 speed body, op 1 nokje na)