Ketting slaat over
Gisteren een nieuwe ketting gelegd, nu slaat de ketting als een malle over. Eerste gedachte is dan natuurlijk, tijd voor een nieuwe cassette. Maar de huidige cassette is nog maar zo'n 3000 km uit.. En ziet er zo uit:
Nu denk ik dat dit er nog prima uitziet, maar wat is de mening van anderen? En waar kan ik het eventueel nog ergens anders zoeken, kettingbladen zien er ook nog prima uit, versnellingsapparaat is goed afgesteld. Doorslaan is alleen bij aanzetten..
Nu denk ik dat dit er nog prima uitziet, maar wat is de mening van anderen? En waar kan ik het eventueel nog ergens anders zoeken, kettingbladen zien er ook nog prima uit, versnellingsapparaat is goed afgesteld. Doorslaan is alleen bij aanzetten..
#HoeMoeilijkKanHetZijn
Ik zou er geen nieuwe cassette opleggen aangezien de huidige er nog prima uitziet. Soortgelijk iets gehad (ketting sloeg welliswaar niet over maar ratelde) en toch eens 50km mee gereden. Probleem was weg.
Ze moesten even vriendjes worden.
Ze moesten even vriendjes worden.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid HC
De cassette ziet er in mijn ogen nog prima uit. Vaak moet een ketting even wennen bij een gebruikte cassette. Binnen <100km zou hij niet meer over mogen slaan.
Wat voor een cassette en body is het.? Als ik zo de vertanding bekijk en dan in het perpectief van het HG principe krijg ik het gevoel dat de kransjes niet goed zijn gemonteerd. Maar dat zou inprincipe niet mogelijk moeten zijn. Verder ziet de cassette er nog prima uit met weinig tot geen slijtage. Bij normaal gebruik moet het toch echt mogelijk zijn om 15.000km met een cassette te rijden. Zeker als je de ketting elke 3500km vervangt.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Het is een ultegra 12-23 cassette op shimano body van Supra Comp wiel. Vanmiddag bij ritje terug wel weer meer last van. Vooral bij de range van 15-16-17-18 achter en het middenblad (39) voor. Nauwelijks last van als ik voor de 50 schakel. Wat dan overigens weer zou pleiten dat het meer aan de voorbladen zou liggen. Zou ik alleen aan een nieuw middenblad voor moeten komen.
#HoeMoeilijkKanHetZijn