Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Winkel

JohanSchipper
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mar 2015 16:15

JohanSchipper 13 jun 2015 17:46

Gegroet forumgangers!

Ik heb soms het idee dat iedereen op dit forum zijn kleding en toebehoren via internet aanschaft. Zijn er echter ook nog aanwezigen die naar de winkel gaan voor dit soort zaken? Zo ja, naar welke winkels gaan jullie hiervoor? De plaatselijke fietsenmaker? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 13 jun 2015 18:30

heel simpel:

- vaak in winkels een beperkter assortiment (paar grote shops uitgesloten natuurlijk, maar daarnaar toe reizen kost ook geld en tijd
- we hebben google: je kunt makkelijk op zoek naar welke kleding/onderdelen waar het goedkoopst is (beperkt zich tegenwoordig niet alleen tot Nederland natuurlijk)

een reden om nog bij een lbs te kopen is de service die je erbij koopt, maar kom oa hier op het forum zoveel mensen tegen die veel dingen zelf doen dat dat vaak ook niet echt nodig is

enige is de pasvorm van kleding, maar vaak weet je na een bepaald merk al een keer gedragen te hebben wel een beetje hoe kleding zit (en anders kun je 't hier op het forum nog checken)

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3204
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 13 jun 2015 18:39

Af en toe koop ik nog wel in een winkel. Om een groter aanbod te hebben, kom ik dan meestal bij een speciaalzaak uit. Omdat overdag bij mij niemand thuis is, moet ik altijd een oplossing zoeken voor mijn pakketjes. Soms kan dat naar een servicepoint en anders kan ik de pakketjes naar mijn ouders sturen. Van die laatste optie wil ik echter niet te vaak gebruik maken. Vooral broeken heb ik graag in de handen om de zeem te bekijken en om te kunnen passen. Nu bieden veel internetshops de mogelijkheid om terug te sturen, maar dat vind ik te omslachtig. Daarnaast is soms advies wel handig. Tenslotte wil soms er niet op moeten wachten en koop ik het direct in de winkel. Voor kleine bestellingen betaal je meestal verzendkosten. De eventuele prijsvoordeel voor goedkope artikelen vervalt daarmee ook.
De speciaalzaken waar ik het afgelopen jaar ben geweest, is de Pedaleur in Doetinchem en Rose Bike Town in Bocholt (D). Bij de Pedaleur altijd goed en deskundig advies en voldoende keuze. Bij Rose ben ik zelf mijn gang gegaan, nadat ik m.b.v. internet had uitgezocht welke broek ik wilde bekijken en in welke maat. Het kostte mij wel wat zoeken. Uiteindelijk wel gevonden wat ik zocht en gekocht.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 13 jun 2015 18:50

EmPeHa schreef:Af en toe koop ik nog wel in een winkel. Om een groter aanbod te hebben, kom ik dan meestal bij een speciaalzaak uit. Omdat overdag bij mij niemand thuis is, moet ik altijd een oplossing zoeken voor mijn pakketjes. Soms kan dat naar een servicepoint en anders kan ik de pakketjes naar mijn ouders sturen. Van die laatste optie wil ik echter niet te vaak gebruik maken. Vooral broeken heb ik graag in de handen om de zeem te bekijken en om te kunnen passen. Nu bieden veel internetshops de mogelijkheid om terug te sturen, maar dat vind ik te omslachtig. Daarnaast is soms advies wel handig. Tenslotte wil soms er niet op moeten wachten en koop ik het direct in de winkel. Voor kleine bestellingen betaal je meestal verzendkosten. De eventuele prijsvoordeel voor goedkope artikelen vervalt daarmee ook.
De speciaalzaken waar ik het afgelopen jaar ben geweest, is de Pedaleur in Doetinchem en Rose Bike Town in Bocholt (D). Bij de Pedaleur altijd goed en deskundig advies en voldoende keuze. Bij Rose ben ik zelf mijn gang gegaan, nadat ik m.b.v. internet had uitgezocht welke broek ik wilde bekijken en in welke maat. Het kostte mij wel wat zoeken. Uiteindelijk wel gevonden wat ik zocht en gekocht.
ik vergeet inderdaad die verzendkosten, maar de prijzen die ik vaak in de kleinere speciaalzaken zie zijn dermate hoog dat je de verzendkosten er wel uit haalt. En, groter inkopen betekent bij veel shops gratis verzenden.
dat je op een artikel niet wilt wachten herken ik wel, maar als je overdag aan 't werk bent red je 't toch vaak niet om nog naar een lbs te gaan, dan is online kopen net zo handig (want vaak de volgende dag in huis)
Ik laat pakketjes gewoon altijd op m'n werk bezorgen, heb jij die mogelijkheid niet?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3204
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 13 jun 2015 19:01

Bij mijn vorige werk liet ik het wel eens daar bezorgen, omdat ik daar meer bij inkomende pakketten betrokken was. Bij mijn huidige werk zou het theoretisch kunnen, maar dan nog incidenteel. Denk ook niet dat het gewaardeerd zal worden als alle 100 medewerkers al hun privépakketjes naar logistiek laten sturen.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 13 jun 2015 19:03

Ik koop eigenlijk best vaak kleding bij mijn lbs (haastrecht). Internetshoppen leidt tot prijsvergelijken, reviews opties en mogelijkheden. Mijn lbs heeft voor alles een budget-, middenklasse- en doe-es-gek-oplossing. Het verschaffen van een kledingstuk kost mij op deze manier veel minder tijd.

JohanSchipper
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mar 2015 16:15

JohanSchipper 13 jun 2015 19:19

Zelf ben ik nogal van het 10 keer passen voordat ik vind dat lekker zit. Niet echt ideaal voor internetaankopen, want dan moet je negen van de 10 keer iets terug sturen. Kun je beter even langs een winkel gaan en het direct passen, zodat je weet of het goed zit.

Ligt het aan mij, of is lbs geen bekende afkorting? Ik ken hem niet.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3204
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 13 jun 2015 19:25

lbs=localbikeshop fm=fietsenmaker

Jweijters
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 aug 2014 08:31
Locatie: Goirle

Jweijters 13 jun 2015 20:06

Jullie zijn blijkbaar nog nooit bij Hopmans in Bergen op Zoom geweest. Een enorme grote collectie kleding en voor prijzen waar sommige webshops niet aankunnen tippen.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 13 jun 2015 20:29

Jweijters schreef:Jullie zijn blijkbaar nog nooit bij Hopmans in Bergen op Zoom geweest. Een enorme grote collectie kleding en voor prijzen waar sommige webshops niet aankunnen tippen.
was er pas voor 't eerst, en inderdaad echt grote collectie (leuk om een keer te zien!). Maar de dingen die ik echt mooi vind (neutrale, klassiek ogende kledij) hebben ze daar ook niet zo maar. Zag bijv. een heel kledingrek argos shimano kleding hangen (wel goedkoop), naast het feit dat het van 2 seizoenen geleden is heb ik daar gewoon niet zo veel mee ;) ).
voor onderdelen/wielsets zeker een van de goedkoopste in nl, maar sinds ze ook een webshop hebben gewoon ook via internet te bestellen (en kon voorheen via mail/telefoon ook gewoon).

En die verzendkosten van € 7,50? 't is voor mij van deur tot deur precies 142 km, dus 284 km retour, die haal je er dan wel uit.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 13 jun 2015 21:04

Ik was vanmiddag nog bij Metropool in Venlo en heb er twee fietsbroeken gekocht. Ik ga liever in een winkel waar ik goed geholpen word dan dat ik op het internet iets koop. Ook heb ik daar al geïnformeerd naar een Tacx rollentrainer omdat ik die binnenkort wil aanschaffen. De verkoper heeft mij goed geadviseerd wat de verschillen zijn enz. Daar kan ik dan iets mee de service daar bij Metropool is echt heel erg goed. Ze hebben ook een ruime keuze aan damesfietskleding en dit zie je niet zo vaak.
Ghost Nivolet 6LC

JohanSchipper
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mar 2015 16:15

JohanSchipper 13 jun 2015 22:02

Wie zijn eigenlijk de grote spelers op de markt? Ik heb Metropool, Hopmans, Rose en Pedaleur hier gelezen, maar er zullen vast nog wel meer van dat soort winkels in Nederland en omstreken.

Plaats reactie