Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

kleding in maat 12 / 6xl

giantpeloton
Forum-lid

giantpeloton 05 sep 2010 18:38

Sinds een paar maanden ben ik op zoek naar een tweede set fietskleding en kan niet echt slagen. Van mijn werkgever heb ik een goede set van Ultima gekregen, die ik als referentie voor de maat gebruik.
Intussen ben ik voor de broek geslaagd (4XL) met een Giordana Techblend, uiteraard de hoofdprijs, maar dat hoort bij de lengte.

Een shirt lijkt een stuk moeilijker te worden. Gonso in 5xl is te klein / kort. Van Herwerden in 4/5Xl krijg ik niet eens over mijn schouders getrokken, dus ben ik serieus op zoek naar Ultima in maat 12 of 6XL.
Kennelijk ben ik de enige die deze maat heeft, want het
- bestaat niet, heeft nooit bestaan
- 5XL kan ook want de stof is elastisch
- zit niet in ons assortiment / kunnen we niet aan komen.

Heeft iemand suggesties voor een WINKEL waar ze meestal (nog) grote maten hebben hangen?

Met vriendelijke groet,
de GVR.

bibske
Forum-lid

bibske 06 sep 2010 15:36

Bij Hopmans in Bergen op Zoom hebben ze wel grotere maten maar wel een eindje rijden (eerst even bellen!)

fructus
Forum-lid

fructus 06 sep 2010 15:41

Wellicht even contact opnemen met importeurs. Die kunnen je waarschijnlijk vertellen waar ze het spul heengestuurd hebben. Als ze het tenminste hebben binnengekregen.

Succes in ieder geval.

Edit:
Nu ik er zo over denk: ik zou als winkel geen 6xl op voorraad houden. De kans dat je het verkoopt is extreem klein. Inkopen voor de uitverkoop. Ik denk dat je het zeker moet bestellen via de importeur.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 06 sep 2010 16:23

Ik ben zelf met mijn 2.03 m en 118 kg ook aangewezen op grote maten. Ultima past idd mij goed. In de Veltec catalogus kun je per onderdeel kijken in welke maten een broek of shirt leverbaar is. Daarna kun je het via hun dealers bestellen.
Ik kan me niet herinneren dat zij groter dan 4xl hebben gevoerd. Overigens valt een 4xl bij Ultima veel groter uit dan bij bijv. Italiaanse merken.

Qua zaken zou ik ook eerst aan Hopmans denken, zij hebben zeker grote maten.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

johnwx
Forum-lid

Gebruikersavatar johnwx 06 sep 2010 17:53

op EBAY binnen 5 dagen in huis uit Amerika heb ik ook 2 shirts besteld en niet duur

vanaf maat l tot en met xxxxxl

Afbeelding
Afbeelding

http://stores.ebay.nl/LOVE2PEDAL-Bicycl ... rts?_rdc=1

35 € per shirt incl. verzending
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

giantpeloton
Forum-lid

giantpeloton 07 sep 2010 16:15

Net even naar Hofman gebeld en zij hebben spullen op voorraad. Dus van de week even naar Bergen op Zoom rijden.
De gioradana broek die ik nieuw heb gekocht zit beter dan de Ultima, waarschijnlijk omdat hij aan de onderzijde net iets minder ruimte over laat.

Bedankt voor de tips.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 12 sep 2010 17:08

De maatgeving deugt niet altijd. Bij sommige merken is 3xxx groter dan 5xxxxx bij andere merken. Ik heb enkele AGU shirts maat XXL w.o een van FIETS.NL Die passen prima maar de nieuwe shirts XXL van AGU zijn veel minder ruim en daar heb ik niets aan.
Het is onbegrijpelijk dat er zoveel verschillen bestaan in maatgeving en zoals bij AGU bij 1 merk!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

ultimatecf
Forum-lid

ultimatecf 12 sep 2010 23:38

Giant Peloton schreef:Net even naar Hofman gebeld en zij hebben spullen op voorraad. Dus van de week even naar Bergen op Zoom rijden.
De gioradana broek die ik nieuw heb gekocht zit beter dan de Ultima, waarschijnlijk omdat hij aan de onderzijde net iets minder ruimte over laat.

Bedankt voor de tips.

Bij Hopmans blijven de extreem grote en kleine maten altijd over. Hier is denk ik vast wel iets te vinden tussen de afgeprijsde kleding.

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 19 sep 2010 20:09

Probeer anders cyclewear.nl eens die hebben ook veel grote maten. Bevalt mij ook goed.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

mikawoef
Forum-lid

mikawoef 21 sep 2010 11:29

Bij samewood.com ,maken replica's van de profploegen daar staat op de website geschreven dat je hen kan contacteren indien je nog grotere maten wenst dan de 4 Of 5xl dat ze al hebben.De kwaliteit is niet slecht maar ook niet supergoed maar voor 45 euro het setje kun je dat ook niet verwachten. De zeem heb ik persoonlijk geen problemen mee(Al 310km op 1 dag mee gefietst zonder pijn),al is dit natuurlijk persoonlijk.
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 21 sep 2010 11:47

Vermarc heeft ook grote maten maar bij de grootste maat blijft nog steeds dat de shirts aan de korte kant blijven, qua omvang worden ze wel steeds een stukje groter maar de lengte blijft achter.

leg maar eens een XL en 6XL op elkaar, scheelt bijna niets.

Cyclewear heeft idd ook grote maten
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

giantpeloton
Forum-lid

giantpeloton 29 okt 2010 14:51

Gisteren uiteindelijk naar Hopmans geweest en de laatste twee Ultima shirts in 4Xl gekocht. Leuk om te zien: Ultima 3XL was veel groter dan iets italiaans, dat net onder de navel eindigde:) Aanduidingen van kleding maten heb je dus niet zo veel aan zolang je niet weet van welke fabrikant.

Plaats reactie