voor/nadelen SPD en SPD-SL
Ik ben op zoek naar nieuwe fietsschoenen en twijfel nog tussen SPD en SPD-SL.
Kan iemand mij vertellen wat de voor en nadelen zijn van deze 2 soorten.
Ik fiets nu al jaren met SPD.
Ook de keus tussen race en mountainbike schoenen heb ik nog niet gemaakt, het grote voordeel van de mountainbike schoenen is dat je er prima op kan lopen.
Kan iemand mij vertellen wat de voor en nadelen zijn van deze 2 soorten.
Ik fiets nu al jaren met SPD.
Ook de keus tussen race en mountainbike schoenen heb ik nog niet gemaakt, het grote voordeel van de mountainbike schoenen is dat je er prima op kan lopen.
Jij met je rules
Rule #5b: Harden The Fuck Up and stop whining on rules
Rule #5b: Harden The Fuck Up and stop whining on rules
Laatst gewijzigd door Zorro op 07 mar 2015 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Voordelen SPD;
Aan beide kanten inklikken.
Klikt iets makkelijker in en uit.
Veel minder gevoelig voor modder.
Je kan makkelijker lopen op SPD schoenen (eigenlijk een non-argument want je koopt ze om te fietsen )
Voordelen SPD-SL.
Groter pedaaloppervlakte. Dat zorgt voor een betere en stabielere krachtoverbrenging. Omdat je als het ware op een groter oppervlakte afzet.
Door het grotere pedaaloppervlakte heb je minder snel last van een plaatje wat je voelt drukken door je zool.
Ik zou mits je een racefiets hebt voor SPD-SL gaan. Fietst echt véél beter. Inklikken is zo aangeleerd en ook niet lastig.
Aan beide kanten inklikken.
Klikt iets makkelijker in en uit.
Veel minder gevoelig voor modder.
Je kan makkelijker lopen op SPD schoenen (eigenlijk een non-argument want je koopt ze om te fietsen )
Voordelen SPD-SL.
Groter pedaaloppervlakte. Dat zorgt voor een betere en stabielere krachtoverbrenging. Omdat je als het ware op een groter oppervlakte afzet.
Door het grotere pedaaloppervlakte heb je minder snel last van een plaatje wat je voelt drukken door je zool.
Ik zou mits je een racefiets hebt voor SPD-SL gaan. Fietst echt véél beter. Inklikken is zo aangeleerd en ook niet lastig.
Aan allebei zitten voor- en nadelen, de hamvraag is denk ik waar jij ze voor wilt gebruiken. (voor fietsen )
Ik bedoel daarmee; loop je veel met je fietsschoenen?
Zoja; dan zou ik bij SPD blijven.
Zonee; dan is de overstap naar SPD-SL geen verkeerde.
Ik heb allebei gehad en persoonlijk maakt het mij niets uit.
Ik bedoel daarmee; loop je veel met je fietsschoenen?
Zoja; dan zou ik bij SPD blijven.
Zonee; dan is de overstap naar SPD-SL geen verkeerde.
Ik heb allebei gehad en persoonlijk maakt het mij niets uit.
Ik zou Look pedalen + plaatjes nemen, want daar kun je ook nog rubber beschermkapjes voor kopen zodat je er ook redelijk goed op kunt lopen. Ander voordeel is dat je met die kapjes niet zo snel op je plaat gaat op de trappen bij Rotterdam CS