Pasvorm koerstruien
Wat mij vaak opvalt aan de pasvorm van wielrentruien is dat ze helemaal niet gemaakt zijn voor wielrenners. Tenminste, niet voor mij gemaakt zijn en ik schaar me maar even onder het kopje wielrenner. Ik krijg vaak de indruk dat ze gemaakt zijn in de standaard pasvorm.
Wat is het probleem?
Ik doe aan wielrenner en dus ben ik mager (1m89 en 72 kg). Op zich nog niet zo gek. Maar als naar taille maten kijk, moet ik gaan voor een S en als ik naar lengte maten kijk. moet ik gaan voor een XL. Ofwel, ik koop een shirt dat strak om mijn torso heen valt maar dan wordt het een naveltruitje of het shirt is lang genoeg maar dan is het een sloeber trui.
Wat zijn nu goede merken in deze? Merken die truien maken voor slanke renners? En hoe zit dat bij de andere hier op het forum?
Wat is het probleem?
Ik doe aan wielrenner en dus ben ik mager (1m89 en 72 kg). Op zich nog niet zo gek. Maar als naar taille maten kijk, moet ik gaan voor een S en als ik naar lengte maten kijk. moet ik gaan voor een XL. Ofwel, ik koop een shirt dat strak om mijn torso heen valt maar dan wordt het een naveltruitje of het shirt is lang genoeg maar dan is het een sloeber trui.
Wat zijn nu goede merken in deze? Merken die truien maken voor slanke renners? En hoe zit dat bij de andere hier op het forum?
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Voor een wielrenner ben je ook een cm of 15-20 te lang. Uitgaande van een Italiaanse fabrikant. Ik herken trouwens wel wat je bedoelt. Ben ook venieuwd naar ervaringen. Een shirtje van Gore past me misschien nog wel het beste.
- LongTallErne
- Forum-lid
Als je met 1,89m al 15 - 20 cm te lang bent..... dan ben ik zeker te lang met 2,06m
Kan me tot nu toe aardig redden met de XXL van Pearl Izumi maar zou ook wel eens willen kijken bij andere merken..
Sluit me dus aan bij TS: Wie heeft tips voor lang uitvallende wielerkleding?
Kan me tot nu toe aardig redden met de XXL van Pearl Izumi maar zou ook wel eens willen kijken bij andere merken..
Sluit me dus aan bij TS: Wie heeft tips voor lang uitvallende wielerkleding?
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel
MERIDA RIDE 400
MERIDA RIDE 400
Vroeger misschien, maar tegenwoordig zijn er diverse renners die 1,80m zijn of nog langer (van Summeren met 1,97m)Swedish Chef schreef:Voor een wielrenner ben je ook een cm of 15-20 te lang. Uitgaande van een Italiaanse fabrikant. Ik herken trouwens wel wat je bedoelt. Ben ook venieuwd naar ervaringen. Een shirtje van Gore past me misschien nog wel het beste.
Gemiddelde pasvormen van kleding zitten bij niemand ooit goed om dezelfde reden dat ook nooit iemand echt lekker zit op de stoelen in de bus. Niemand is namelijk gemiddeld. Het valt mij altijd op als ik grote groepen fietsers bij elkaar zie, bijvoorbeeld bij een toertocht, dat echt bij bijna iedereen het shirt lelijk zit. Dat soort dingen vallen mij nou eenmaal op.
Bij profs is dat nooit maar die krijgen volgens mij maatkleding.
Bij profs is dat nooit maar die krijgen volgens mij maatkleding.
Veni. Vidi. Fietsie.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Shirts kunnen heel mooi zitten, alleen moet je er een beetje je best voor doen om het te vinden.
Overigens kan ik Rob ook niet helpen. Je zou Ale eens kunnen proberen; strakke pasvorm, ook in de grotere maten. Castelli en Nalini hebben ook wel een paar zogenaamde aero shirts, die zijn ook zeer strak in L en XL.
Overigens kan ik Rob ook niet helpen. Je zou Ale eens kunnen proberen; strakke pasvorm, ook in de grotere maten. Castelli en Nalini hebben ook wel een paar zogenaamde aero shirts, die zijn ook zeer strak in L en XL.
Less is bore
- markvanvos
- Forum-lid
Ik ben 190cm en 75kg en kies meestal voor een aero of race-fit shirt. Dit zijn meestal dan wel de shirtjes waar je de hoofdprijs voor betaald.
Sportful heeft inderdaad wel fijne shirtjes, ik heb de Gruppetto Race (let op de Race, geen Team) in maat XL en die zit prima. Maat L daarentegen was mij te kort en te smal.
Het Pro SL II shirt maat L van Endura is iets breder maar qua lengte ongeveer hetzelfde als het shirt van Sportful. Wat betreft stof en afwerking overigens minder kwalitatief.
Sportful heeft inderdaad wel fijne shirtjes, ik heb de Gruppetto Race (let op de Race, geen Team) in maat XL en die zit prima. Maat L daarentegen was mij te kort en te smal.
Het Pro SL II shirt maat L van Endura is iets breder maar qua lengte ongeveer hetzelfde als het shirt van Sportful. Wat betreft stof en afwerking overigens minder kwalitatief.
Same problem here, 189cm / 73kg.
Ik laat de naaimachine er op los. Het lukt vaak wel om creatief wat stof te laten verdwijnen. Innemen aan de zijkant door gewoon dubbel stikken, zij pand er compleet uit halen of de rits demonteren stof wegknippen en rits er weer in zetten. Het best lastig het netjes te doen. Maar dat zie tijdens het fietsen toch niet. Vaak gaat er pas later de schaar in om het naar mijn zin te krijgen. Ik heb nu eenmaal een hekel aan baggy en koop fiets kleding alleen voor functie, niet voor het kleurtje.
Ik laat de naaimachine er op los. Het lukt vaak wel om creatief wat stof te laten verdwijnen. Innemen aan de zijkant door gewoon dubbel stikken, zij pand er compleet uit halen of de rits demonteren stof wegknippen en rits er weer in zetten. Het best lastig het netjes te doen. Maar dat zie tijdens het fietsen toch niet. Vaak gaat er pas later de schaar in om het naar mijn zin te krijgen. Ik heb nu eenmaal een hekel aan baggy en koop fiets kleding alleen voor functie, niet voor het kleurtje.
-
- Forum-lid
Ik heb het ook want ik ben 1,86 en weeg 60 kilo. Mouwtjes wapperen en het slobbert wat, meestal kijk ik mijn moeder lief aan.
Maak joe woar