Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Doping werd getolereerd in de Raboploeg

knutmo
Forum-lid

knutmo 05 mei 2012 06:44

Voorpagina VK vandaag. Einde Raboploeg?

Afbeelding

Afbeelding

jappiex
Forum-lid

jappiex 05 mei 2012 07:59

Een jaar of 10 geleden was er een Hollands Dagboek in NRC waarbij een journalist een week intern bij Rabo zat. Die kwam met een opzienbarende tekst dat toen hij naar Boogerd wilde de gang richting kamer door een bodyguard was afgesloten. Hij zag echter iemand met zakken bloed richting de kamer van Boogerd lopen.
Sinds die tijd weet ik dat het hele zero tolerance beleid bij Rabo een farce is.

Dat is vast veranderd, want de redenen waarom Leinders opstapte leken mij ook duidelijk, hij kon zich niet verenigen met het echte zero tolerance beleid na de affaire Rasmussen. Hij ging naar team Sky en ineens kon Wiggins mee in de bergen. Het is zo simpel.

Daarom hecht ik meer aan plaats drie van Mollema in de Vuelta dan plaats twee van Wiggins of plaats één van Cobo.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 mei 2012 08:18

Dit is oude wijn in nieuwe zakken. MB heeft zich aan de gouden regel gehouden en dat is nooit gepakt worden. Dat hij heeft gebruikt snapt iedere wielerliefhebber die de uitslagen uit die tijd erop naslaat.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 05 mei 2012 08:35

Ik zeg al jaren dat ze bijna allemaal gebruiken. Legaal of illegaal, ze hebben bijna allemaal een ellenlange lijst met kwaaltjes waar je van alles voor mag nemen.
De meesten hebben ook wel ergens een allergie voor waar je dan weer iets anders voor mag nemen.

En ik heb het hier niet enkel over de grote jongens ook bij de EZC en allerhande nevenbonden wordt er van alles genomen.
Zelfs bij de zogenaamde "wielertoeristenkoersen" is niet alles even mooi.
Het hoeft niet altijd over veel geld te gaan.
Het zit nu eenmaal in de mens, we willen persé winnen.

Je hebt er enkelen die bijna aan alles allergisch zijn, dat zijn dan diegenen die "clean" rijden.

PS: in andere competitiesporten is het niet anders.
I know myself like no one else
Nothing to defend

knutmo
Forum-lid

knutmo 05 mei 2012 08:38

Natuurlijk is het oud nieuws. Punt is dat de Rabobank, op z'n zachtst gezegd, niet blij zal zijn met de voorpagina van de Volkskrant en 4 pagina's in het sportkatern....

knutmo
Forum-lid

knutmo 05 mei 2012 08:42

http://vorige.nrc.nl/krant/article1815263.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 05 mei 2012 09:10

Inderdaad weinig nieuws. De mening van Matschiner kende we al. Die man wil erkenning voor zijn succesvolle werk. Zou ik ook willen. Theo de Rooij zegt feitelijk niets; hij wist nergens iets van af. En andere getuigen worden niet bij naam genoemd. Het feit dat Matschiner alleen een bekende renner noemt die reeds gestopt is met wielrennen, maakt zijn verhaal er niet sterker op. Hij wilt iets vertellen, maar geen loopbanen eindigen...

Het systeem zoals dat naar voren komt, is hetzelfde als dat bij Telekom na 1998: de ploeg weet nergens van af, maar verzoekt de renners wel om zich goed te 'verzorgen'. En mocht er iets naar buiten komen, dan volgt onmiddelijk ontslag. Lastig blijft het dat dit vermoedelijk de gewone gang van zaken was in alle ploegen, maar dat het gewone publiek dat niet doorheeft. Ik vrees dat ik dit weekend, met twee feestjes, als wielerliefhebber weer heel wat uit te leggen heb.

Grappig hoe dit soort verhalen de laatste jaren steeds op een zo commercieel mogelijk moment gebracht wordt: enkele dagen voor de Giro, Tour of Vuelta start, wanneer kranten veel ruimte voor wielernieuws reserveren.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 mei 2012 09:13

Ja, ik zit dan ook vol spanning te wachtem op alle dopimgschamdalen vlak voor het EK voetbal.......

(iets met een doofpot en geld enzo)
Less is bore

eelcoz

eelcoz 05 mei 2012 09:18

Liefhebbers die het wielrennen vrij intensief volgen zullen hier niet of nauwelijks van opkijken. Zou Boogerd jaren brandschoon hebben gereden terwijl alles en iedereen om hem heen zich vol stopte met EPO en aanverwante zaken? Kijk alleen al naar de renners die in de Boogerd-periode goed waren in L-B-L. Mooi (of treurig) rijtje. En dan nog het hele Rasmussen-verhaal. Natuurlijk is die man zelf verantwoordelijk voor evt. dopinggebruik, maar ik kan me best voorstellen dat hij zich flink genaaid voelde door de Rabobank.

Overigens is de timing van de Volkskrant weer meesterlijk triest.

knutmo
Forum-lid

knutmo 05 mei 2012 09:27

eelcoz schreef: Overigens is de timing van de Volkskrant weer meesterlijk triest.
Volkskrant of Theo de Rooij?

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 05 mei 2012 09:29

Ik vind het allemaal zo jammer, omdat het overschaduwt wat voor een topsporters dit allemaal zijn. Doping of niet, allemaal zijn ze 20 jaar lang 24 uur per dag, 7 dagen per week met wielrennen bezig. Voor veel niet-wielerliefhebbers lijkt het nu alsof Boogert zijn kracht gewoon uit een potje haalde, terwijl die man zich jarenlang de tering heeft gewerkt.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 mei 2012 10:17

2 jaar geleden had Elsevier dit al in het blad staan....

Plaats reactie