Fiets forum tourspel 2009
Inmiddels verschijnen er al weer diverse topics met voorspellingen voor de tour van komend jaar. Ik kreeg inmiddels ook weer een reminder van tourploeg.nl in mijn mailbox.
In navolging van het initiatief van maus_1990 vorig jaar leek het mij leuk om dit jaar weer mee te doen aan een poule.
Ik heb voor wie mee wil doen een groep "Fietsforum" aangemaakt
Hierbij de link
Deelname is nog steeds gratis en het lijkt me een goed idee weer te spelen voor de eer de beste tourvoorspeller van het jaar te zijn
Inschrijven kan via de bovenstaande link. Deelnemerslijsten invullen kan op het moment nog niet helaas, maar zodra dat kan komt er automatisch een mail ieders kant op.
Link naar de editie van 2008
Update 29 juni: in het topic lees je een voorstel voor een regel betreffende de startnummers om meer verschillende ploegen aan de start te krijgen. Dit blijkt helaas niet haalbaar. Je bent dustoch geheel vrij je 12 renners te kiezen
In navolging van het initiatief van maus_1990 vorig jaar leek het mij leuk om dit jaar weer mee te doen aan een poule.
Ik heb voor wie mee wil doen een groep "Fietsforum" aangemaakt
Hierbij de link
Deelname is nog steeds gratis en het lijkt me een goed idee weer te spelen voor de eer de beste tourvoorspeller van het jaar te zijn
Inschrijven kan via de bovenstaande link. Deelnemerslijsten invullen kan op het moment nog niet helaas, maar zodra dat kan komt er automatisch een mail ieders kant op.
Link naar de editie van 2008
Update 29 juni: in het topic lees je een voorstel voor een regel betreffende de startnummers om meer verschillende ploegen aan de start te krijgen. Dit blijkt helaas niet haalbaar. Je bent dustoch geheel vrij je 12 renners te kiezen
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Definitieven startlijsten komen twee weken voor de tourstart online te staan;) Ik kreeg ook weer de "speciale tour-moderator" mail binnen, en moest er ook gelijk weer aan denken, maar als jij het heft in handen neem, Prima!
p.s. Bij de inschrijving iedereen als tussenvoegsel zijn forumnaam doen! weet iedereen wie wie is!;)
p.s. Bij de inschrijving iedereen als tussenvoegsel zijn forumnaam doen! weet iedereen wie wie is!;)
![Afbeelding](http://img166.imageshack.us/img166/331/kleinbalkmeturl1dt1.jpg)
Om te voorkomen dat alle teams enorm op elkaar lijken is het misschien een optie om de regel in te stellen dat je een renner moet kiezen met als laatste deel van het startnummer een 1, 2, 3, tot 9. Dan houd je drie renners over, zodat je dus 3 nummers dubbel mag hebben. Het is misschien wat ingewikkelder, maar het heeft wel tot gevolg dat het veel meer van belang is of je echt kennis van zaken hebt. Anders krijg je geen enkel lijstje zonder de namen: Contador, Sastre, Evans, Leipheimer, Cavendisch, Freire, Hushhovd, Valverde en Schleck bij wijze van spreken. Met deze 'startnummer-regel' spelen wij het met onze vereniging al een aantal jaren en dat is eigenlijk een stuk leuker/uitdagender. Het wordt dan namelijk een afweging tussen verschillende kopmannen, maar vaak ook topsprinters. En wie van de 'middelmatigere' renners gaat punten pakken enz?
Denk dat het voor ons, 'freaks' die alles volgen en logischerwijs bijna hetzelfde inschatten, een stuk leuker wordt op die manier. Mee eens?
Denk dat het voor ons, 'freaks' die alles volgen en logischerwijs bijna hetzelfde inschatten, een stuk leuker wordt op die manier. Mee eens?
Anima Sana In Corpore Sano
Marino schreef:Om te voorkomen dat alle teams enorm op elkaar lijken is het misschien een optie om de regel in te stellen dat je een renner moet kiezen met als laatste deel van het startnummer een 1, 2, 3, tot 9. Dan houd je drie renners over, zodat je dus 3 nummers dubbel mag hebben. Het is misschien wat ingewikkelder, maar het heeft wel tot gevolg dat het veel meer van belang is of je echt kennis van zaken hebt. Anders krijg je geen enkel lijstje zonder de namen: Contador, Sastre, Evans, Leipheimer, Cavendisch, Freire, Hushhovd, Valverde en Schleck bij wijze van spreken. Met deze 'startnummer-regel' spelen wij het met onze vereniging al een aantal jaren en dat is eigenlijk een stuk leuker/uitdagender. Het wordt dan namelijk een afweging tussen verschillende kopmannen, maar vaak ook topsprinters. En wie van de 'middelmatigere' renners gaat punten pakken enz?
+1
Mee eens dus.
Dat weet ik eigenlijk niet: Frenkie, kun je als jij inlogt deelnemers verwijderen?
In voorgaande jaren dat ik het zo heb gespeeld was het prima te handhaven. Degene die bovenaanstond én zich aan de regels had gehouden is dan gewoon de winnaar. Dat daar één persoon bovenstond die deze regels toch niet had gehanteerd was jammer voor het overzicht, maar verder geen probleem. Denk wel echt dat we zonder deze regel zeer veel nagenoeg dezelfde teams aantreffen.
In voorgaande jaren dat ik het zo heb gespeeld was het prima te handhaven. Degene die bovenaanstond én zich aan de regels had gehouden is dan gewoon de winnaar. Dat daar één persoon bovenstond die deze regels toch niet had gehanteerd was jammer voor het overzicht, maar verder geen probleem. Denk wel echt dat we zonder deze regel zeer veel nagenoeg dezelfde teams aantreffen.
Anima Sana In Corpore Sano
Marino schreef:Denk wel echt dat we zonder deze regel zeer veel nagenoeg dezelfde teams aantreffen.
Meestal is de winnaar degene met die ene renner die de anderen niet hebben, maar toch (onverwachts) veel punten binnenhaalt.
Winnen doe je door een gokje te wagen op de dark horse naar mijn mening.
Grote kans dat veel teams met dezelfde namen in de middenmoot komen...
Alles is relatief ![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)