Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tourspel Fietsforum 2011

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 jun 2011 08:27

Niks leuker dan een goed Tourspel :) Sinds enige tijd bestaat een GRATIS alternatief op de (ooit) legendarische AD Rondemaster.

Hier kun je gratis registeren: http://www.tourcoach.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar kun je ook de regels en procedures lezen.

Uiteraard heeft het Fietsforum een eigen subleague.

Naam: Fietsforum
wachtwoord: 123fiets

Ikzelf doe uiteraard mee met team "de Epothekers".
Laatst gewijzigd door havana op 21 jun 2011 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

frenkie
Forum-lid

frenkie 21 jun 2011 09:50

Leuk!
bedacht vanochtend dat het weer bijna tourtijd was. Had bijna hetzelfde topic geopend ;)

Historie:
Link naar de editie van 2009
Link naar de editie van 2010

Vanmiddag even inschrijven!
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

edo
Forum-lid

edo 21 jun 2011 09:58

Leuk, ik ga direct meedoen. Veranderen de waardes van de renners nog voor de start? Sommige hebben nu al een beetje een vreemde waarde.

Voor de veelvraten, de Televaag heeft ook een leuk tourspel, en http://www.tourmanager.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is ook leuk (maar niet gratis). Allemaal een andere opzet van het spel.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 jun 2011 10:00

Ja, volgens mij wel. Je kunt beter even wachten met je team maken totdat alle selecties bekend zijn.

edo
Forum-lid

edo 21 jun 2011 10:12

havana schreef:Ja, volgens mij wel. Je kunt beter even wachten met je team maken totdat alle selecties bekend zijn.
(voorwaarschuwing, ik ben nogal fanatiek met dit soort spellen) Als de waarde afhangt van het aantal spelers dat een renner selecteert, dan gaat de waarde alleen maar stijgen toch? Ik heb vast een team gemaakt voor de eerste etappe en heb nog de helft van mijn budget over. Was het maar zo als ik een nieuwe fiets kocht...

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 22 jun 2011 19:21

Ik doe ook mee, maar vorig jaar verbeteren wordt lastig...
Eenvoud kenmerkt het ware.

npjri
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar npjri 24 jun 2011 11:17

Hey allemaal,

Ik doe dus mee aan het Tourspel van de Telegraaf. Echter ik weet niet hoe goed mijn selectie is.

Ben benieuwd of iemand nog tips/ aanvullingen en veranderingen heeft op mijn selectie: (je mag 20 renners selecteren, waarvan er telkens 9 per etappe ingezet kunnen worden)
Klassement
Contador (joker = dubbele punten)
A. Schleck
Van den Broeck
Gesink
F. Schleck
Evans
S. Sanchez
Basso
Horner

Sprint
Boasson Hagen
Petacchi
Cavendish
Rojas
Hushovd
Farrar
Greipel
Ventoso
Gilbert

Nog onzeker (2/5) kiezen
Kloden
Leipheimer
Voeckler
Kyrienka
Vinokoerov
Wiggins
Brajkovic
Galimzyanov
Hesjedal (kan hij vorige tour verbeteren of evenaren)
Van de Velde

Zeer onzeker (graag mening)
Mollema (eerste tour, gaat hij stiekem meesluipen?)
Boonen (Gaat hij de eerste rit pakken, of gewoon Gilbert)
Cancellara (Verdien ik wel echt punten met hem, met dat ene tijdritje op het einde)

Ik verwacht dat HTC of Radioshack de Ploegentijdrit wint. Wie van HTC laten ze dan de gele trui pakken? Cavendish of Tony Martin?

Ben benieuwd naar jullie reactie!
http://www.wix.com/markihuana/allstars" onclick="window.open(this.href);return false;

edo
Forum-lid

edo 24 jun 2011 11:37

Het is een kwestie van smaak en tactiek hoe je je eigen ploeg invult. Ik heb wat meer aanvallers erin gezet dan jij, en iets minder pure klassementsrenners. De klassementsrenners die pakweg 5e - 10e worden in het klassement scoren vaak in etappes niet veel punten, omdat ze in bergetappes zo rond de 10e plek over de finish komen, met de echte toppers en een paar ontsnappers voor hen. Daar schiet je dus niet zo veel mee op. Maar ja, dat hangt af van wie je zelf top vindt. Daarnaast zit er een aantal etappes in die door aanvallers gewonnen zullen gaan worden. Die heb je niet zoveel geselecteerd. Gilbert is een goeie voor etappe 1 en 4, maar voor de rest mis je er veel. Ik zou zeker Voeckler nemen.

De echte tips krijg je overigens niet op een forum, iedereen heeft wel 1 of 2 renners waar ze stiekem veel van verwachten, maar dat geven ze natuurlijk niet zomaar prijs.

edo
Forum-lid

edo 24 jun 2011 11:38

Overigens doe ik inmiddels mee met 5 tourspellen... een van een vriend van me, en op internet die van de Telegraaf, Tourmanager.nl, Tourcoach.nl, en de AD rondemanager... verslavend hoor!

npjri
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar npjri 24 jun 2011 12:38

bedankt voor de reactie. Ja als ik wat meer aanvallers zou nemen denk ik bijvoorbeeld aan:
Kyrienka
Voeckler
Moncoutie
Chavanel
Boonen
Terpstra

En het leven werd een stuk makkelijker als Sagan en Rodriquez meededen.
http://www.wix.com/markihuana/allstars" onclick="window.open(this.href);return false;

gandalf
Forum-lid

gandalf 24 jun 2011 13:06

Weet iemand toevallig een engelstalig gratis tourspel?
It is not a lie if you believe it...

corniel
Forum-lid HC

corniel 24 jun 2011 13:14

Ik heb me ook aangemeld. Houd u maar vast rekening met De Tijdstrijders!

Plaats reactie