Gazelle
Och, nostalgisch ... gewoon een mooie fiets. Wat voor een maat is 't trouwens? Ik ben wel een beetje onder de indruk .
Het is een 62 cm, dat kan prima met mijn 1.94m lengte. Al merk ik wel dat de met de handen op de shifters rijden net ff iets te ver weg is. Dus binnenkort maar een iets kortere stuurpen proberen. Of misschien moet ik gewoon even wennen...
Weet iemand iets van de geometrie van oudere Gazelles?
Ik heb een allu Gazelle Catena Goldline (1994?), ik wil weten wat de hoeken zijn van de zitbuit en balhoofdbuis.
Ik kan hierover niets vinden op het wereld wijde internet helaas.
Of kan het zijn dat Gazelle deze over de jaren altijd het zelfde heeft gelaten?
Ik heb een allu Gazelle Catena Goldline (1994?), ik wil weten wat de hoeken zijn van de zitbuit en balhoofdbuis.
Ik kan hierover niets vinden op het wereld wijde internet helaas.
Of kan het zijn dat Gazelle deze over de jaren altijd het zelfde heeft gelaten?
Misschien hier: http://jvs.webklik.nl/page/gazelle" onclick="window.open(this.href);return false;
ooit allemaal op een Scalpel
Weet iemand of het klopt dat Gazelle dit jaar stopt met het maken van de sportieve fietsen.Ik heb vandaag zoiets gehoord.
Het zou toch wel wel jammer zijn voor een merk met zo'n historie.
Het zou toch wel wel jammer zijn voor een merk met zo'n historie.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
Volgens mij zijn de maten in de catalogi zeer vele jaren vrijwel ongewijzigd gebleven. Hou er wel rekening mee dat er in de produktie altijd wel enige afwijking kan ontstaan. De gazelles waren over het algemeen met vrij steile balhoofdhoeken gebouwd.Dagg schreef:Weet iemand iets van de geometrie van oudere Gazelles?
Ik heb een allu Gazelle Catena Goldline (1994?), ik wil weten wat de hoeken zijn van de zitbuit en balhoofdbuis.
Ik kan hierover niets vinden op het wereld wijde internet helaas.
Of kan het zijn dat Gazelle deze over de jaren altijd het zelfde heeft gelaten?
Als heropstapper was ik op zoek naar een betaalbare 60 cm fiets in een leuke uitvoering.
Dat is nu een Gazelle Special geworden. Een oudje, maar zonder noemenswaardige gebruikssporen, 'as good as new'.
-Stalen frame
-Gold line
-Campagnolo Daytona groep
-San Marco Rolls zadel
-Ambrosio wielen
-Campagnolo fietscomputer met versnellingsindicatie etc.
-Vittorio Rubina banden
Plaatje:
Dat is nu een Gazelle Special geworden. Een oudje, maar zonder noemenswaardige gebruikssporen, 'as good as new'.
-Stalen frame
-Gold line
-Campagnolo Daytona groep
-San Marco Rolls zadel
-Ambrosio wielen
-Campagnolo fietscomputer met versnellingsindicatie etc.
-Vittorio Rubina banden
Plaatje:
Fraai hoor! Alleen wel even de zadel- en stuurpen vervangen door passende klassiekers!
Erg heftig:
http://www.studiobrisant.com/fahrraeder ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.studiobrisant.com/fahrraeder ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Erg duur.ciclista schreef:Erg heftig:
http://www.studiobrisant.com/fahrraeder ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;