Colnago
-
- Forum-lid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 23 jul 2014 09:02
Met de M10 is het toen heel anders gegaan. Codagex heeft het bekeken en heeft het ook netjes opgelost. is op die plek opnieuw voorzien van blanke lak en klaar. Nooit geen probleem meer gehad.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Hopelijk kwam je er zelf achter, of heeft je FM even geproefd ?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Colnago roept fietsen terug het gaat om de V1r en CF10 er schijnt probleem te zijn met de voorvork.
Bring your COLNAGO V1r or CF10 to your local COLNAGO dealer for inspection and possible
replacement of the fork.
http://colnago.com/wp-content/uploads/pdf/Q_A.pdf
Bring your COLNAGO V1r or CF10 to your local COLNAGO dealer for inspection and possible
replacement of the fork.
http://colnago.com/wp-content/uploads/pdf/Q_A.pdf
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Een lang gekoesterde droom van mij is uitgekomen. Een retro fiets herstellen en opbouwen met moderne onderdelen. Ik hoop dat het resultaat jullie bevalt. Alvast excuses voor de foto’s…..achtergrond / lichtinval is niet altijd even goed.
Na lang rondzoeken op marktplaats en verwante websites kwam ik een 4-tal maanden geleden de onderstaande fiets tegen. Een Colnago van begin jaren 90 (zie foto beneden). Het model kon de verkoper mij niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat het een Master is (bovenbuis lengte 54.5). De verchroomde voorvork zag er nog indrukwekkend uit. De lak verdiende echter een opknapbeurt. De prijs voor de fiets op de foto was 300 euro.
Na het strippen van de fiets heb ik het frame laten ontlakken en poedercoaten bij Giessen in Heerlen. Om de fiets zijn retro karakter te laten behouden, heb ik gekozen voor “parel goud” (zie foto beneden). Een kleur die je niet elke dag ziet wat de fiets lekker uniek maakt. De kosten voor het ontlakken en poedercoaten waren 135 euro. Deze prijs valt nog aardig mee gezien ze de lak er met zandstralen niet vanaf kregen (enkel met een chemisch bad bij een ander bedrijf). Na het poedercoaten woog het frame een schamele 1.8kg.
Bij het opbouwen van de fiets heb ik de kosten proberen te drukken door veel tweedehands te kopen. Uiteraard geprobeerd om een beetje op het gewicht te letten. Te info heb ik alle prijzen erbij gezet.
Overige specs en kosten:
Campa super record groep (met dank aan csteenbe): 750 euro
Zipp 202 tubulars (marktplaats): 550 euro
Columbus minimal carbon voorvork 1 inch (bike-components): 179 euro
Easton ec90 slx3 (Salden): 150 euro
Tune ''Wasserträger’ uni bidenhouder 2x (Rose): 95 euro
Look keo 2 blade pedalen (marktplaats): 85 euro
San marco regale carbon fx (marktplaats): 75 euro
Continental sprinter (bike-components): 70 euro
KMC 11s ketting goud (bike-components): 50 euro
Extralight the post UL (marktplaats): 50 euro
Decals (Greg Softley, Ebay): 50 dollar
Ritchey WCS logic headset (bike-components): 45 euro
Campa rem/schakel kabels (bike-components): 33 euro
Swissstop remblokken (bike-components): 32,50 euro
Procraft carbon spacer 2x (bike-components): 17 euro
Commandeur kabelgeleider (ebay): 15 euro
Syntace f109 (marktplaats): 15 euro
Columbus ahead expander (bike-components): 13 euro
Deda stuurlint (bike-components): 8,50 euro
Thomson voorvork verbreder 1 1/8 naar 1 inch (bike-components): 7 euro
De totale kosten vallen altijd tegen (2750 euro). Echter het bouwproces was een unieke ervaring en smaakt naar meer. De fiets weegt overigens 7,45 kg – wat ik tevreden over ben.
Foto met oud zadel, reserve tubes en de originele (erg zware) voorvork
Foto’s van complete fiets
Na lang rondzoeken op marktplaats en verwante websites kwam ik een 4-tal maanden geleden de onderstaande fiets tegen. Een Colnago van begin jaren 90 (zie foto beneden). Het model kon de verkoper mij niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat het een Master is (bovenbuis lengte 54.5). De verchroomde voorvork zag er nog indrukwekkend uit. De lak verdiende echter een opknapbeurt. De prijs voor de fiets op de foto was 300 euro.
Na het strippen van de fiets heb ik het frame laten ontlakken en poedercoaten bij Giessen in Heerlen. Om de fiets zijn retro karakter te laten behouden, heb ik gekozen voor “parel goud” (zie foto beneden). Een kleur die je niet elke dag ziet wat de fiets lekker uniek maakt. De kosten voor het ontlakken en poedercoaten waren 135 euro. Deze prijs valt nog aardig mee gezien ze de lak er met zandstralen niet vanaf kregen (enkel met een chemisch bad bij een ander bedrijf). Na het poedercoaten woog het frame een schamele 1.8kg.
Bij het opbouwen van de fiets heb ik de kosten proberen te drukken door veel tweedehands te kopen. Uiteraard geprobeerd om een beetje op het gewicht te letten. Te info heb ik alle prijzen erbij gezet.
Overige specs en kosten:
Campa super record groep (met dank aan csteenbe): 750 euro
Zipp 202 tubulars (marktplaats): 550 euro
Columbus minimal carbon voorvork 1 inch (bike-components): 179 euro
Easton ec90 slx3 (Salden): 150 euro
Tune ''Wasserträger’ uni bidenhouder 2x (Rose): 95 euro
Look keo 2 blade pedalen (marktplaats): 85 euro
San marco regale carbon fx (marktplaats): 75 euro
Continental sprinter (bike-components): 70 euro
KMC 11s ketting goud (bike-components): 50 euro
Extralight the post UL (marktplaats): 50 euro
Decals (Greg Softley, Ebay): 50 dollar
Ritchey WCS logic headset (bike-components): 45 euro
Campa rem/schakel kabels (bike-components): 33 euro
Swissstop remblokken (bike-components): 32,50 euro
Procraft carbon spacer 2x (bike-components): 17 euro
Commandeur kabelgeleider (ebay): 15 euro
Syntace f109 (marktplaats): 15 euro
Columbus ahead expander (bike-components): 13 euro
Deda stuurlint (bike-components): 8,50 euro
Thomson voorvork verbreder 1 1/8 naar 1 inch (bike-components): 7 euro
De totale kosten vallen altijd tegen (2750 euro). Echter het bouwproces was een unieke ervaring en smaakt naar meer. De fiets weegt overigens 7,45 kg – wat ik tevreden over ben.
Foto met oud zadel, reserve tubes en de originele (erg zware) voorvork
Foto’s van complete fiets
Zeker mooi, maar wel jammer dat je zoveel geld uitgeeft en dan niet die paar 100 euro extra spendeert aan echte lak.
Poedercoaten op een stalen frame kan toch voor problemen gaan zorgen (scheurtjes in de coating met roest als gevolg).
Het is natuurlijk geen Master maar waarschijnlijk gewoon een Super (Piu).
Poedercoaten op een stalen frame kan toch voor problemen gaan zorgen (scheurtjes in de coating met roest als gevolg).
Het is natuurlijk geen Master maar waarschijnlijk gewoon een Super (Piu).
Campagnolo Ultra Dork
Leuk geworden. Volgens mij is het ook een super piu. Ben wel benieuwd naar de kwaliteit van de sticker. Er zit dus geen blanke lak over? Een witte sticker icm met zon en zweetdruppels is geen goede combinatie, tenzij de sticker van goede kwaliteit is.
Previous name Jansen01
Een super piu dus, dan weet ik dat ook . Nogmaals bedankt voor de SR groep csteenbe, hij schakelt geweldig en misstaat niet op de fiets.
Ik heb ook nog getwijfeld over het poedercoaten. Wat ik heb gelezen op google is dat de mensen over het algemeen wel tevreden zijn over poedercoaten (sterke laag). Hopelijk houdt de laag zich een beetje. Anders over een 2-tal jaar een nieuw kleurtje . Ook over de blanke lak heb ik getwijfeld, maar Greg Softley zei dat ze het goed houden zonder blanke lak. Hopen dat hij gelijk heeft. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Ik heb ook nog getwijfeld over het poedercoaten. Wat ik heb gelezen op google is dat de mensen over het algemeen wel tevreden zijn over poedercoaten (sterke laag). Hopelijk houdt de laag zich een beetje. Anders over een 2-tal jaar een nieuw kleurtje . Ook over de blanke lak heb ik getwijfeld, maar Greg Softley zei dat ze het goed houden zonder blanke lak. Hopen dat hij gelijk heeft. Ik zal jullie op de hoogte houden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik vind hem erg fraai, zeer mooie kleur een evenwichtig geheel om te zien!
Prachtig!!!
Prachtig!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Dat is een hele mooie fiets geworden.
Maak joe woar