Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8916
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 31 aug 2013 21:30

daniel1975 schreef:Oei....gevaarlijke uitspraak. Die deur klopt wel, maar mijn BMW heeft kwaaltjes die ik nog nooit eerder heb gehad en de eerste Opel die mijn ouders nu hebben na 20jr Renault heeft last van roest na 3 jr. Om over de pechstatistieken van sommige generaties Golf (dacht 4&5) maar niet te spreken.
Daarom heb ik ook een Italiaanse auto :lol: :lol: :lol:
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 04 sep 2013 22:41

Wieltjes van Yushin binnen: 50mm clincher ca 1,4 kiloAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 04 sep 2013 22:51

Netjes verstuurd. wel 1 kleine beschadiging van carbon op velgrand, da's jammer. Maar beperkt functie niet en kan gerepareerd met epoxy.

Mooi afgewerkt. Wel lastig bandjes monteren. Relatief diep. Ervaringen volgen later.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 05 sep 2013 07:53

arnoudrace schreef:Wieltjes van Yushin binnen: 50mm clincher ca 1,4 kilo
Zeer mooi setje! Zit zelf ook te twijfelen om een set chineesjes te halen maar ik ben al zeer tevreden met m'n Fulcrum R3.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 05 sep 2013 10:38

Wil je met ons delen wat je in totaal hebt betaald voor de wielen Arnoud?

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 05 sep 2013 23:38

De fabrikant is Yishun BTW. Kunt ook in glans, zwarte spaak of witte naaf combi's bestelen. Dit is de super light versie.

Hi, ik heb er 550 eur voor betaald incl verzenden en 50 eur tax. Volgens mij hebben ze de prijzen net twee weken geleden verhoogd... Ik vind dat niet duur voor wat je krijgt. Netjes drie spaken en heel strakke, lichte snelspanners bijgevoegd. Heb wel zelf een velglintje gemonteerd. Denk dat het niet hoeft, maar is ook wel weer veilig.

Vanavond ff test ritje. Bollen erg goed, stijf. Lagers lopen heel licht, snel op snelheid. Body maakt wel goed geluid overigens.

Gisteravond fototje gemaakt in de bike. Sorry voor drukke achtergond.

Afbeelding
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 06 sep 2013 12:58

Hebben deze wielen een Basalt remoppervlak?

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2510
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 06 sep 2013 16:02

kenben schreef:@racingralph Er zijn nog genoeg merken die zelf hun carbon frames in europa maken.. zolang het uurloon in het oosten een stuk lager is dan zullen de frames daar wel goedkoper blijven. Bekende merken zijn niet 'zo maar' bekend geworden.. Marketing kost nog steeds (heel veel) geld..
Welke merken maken dan hun frames in Europa?

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 06 sep 2013 19:00

timsen schreef:Hebben deze wielen een Basalt remoppervlak?


Yes
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 07 sep 2013 00:45

kiekeboeboe schreef:
kenben schreef:@racingralph Er zijn nog genoeg merken die zelf hun carbon frames in europa maken.. zolang het uurloon in het oosten een stuk lager is dan zullen de frames daar wel goedkoper blijven. Bekende merken zijn niet 'zo maar' bekend geworden.. Marketing kost nog steeds (heel veel) geld..
Welke merken maken dan hun frames in Europa?

Viner...verder zou ik gene weten die het nog doet :roll:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 07 sep 2013 12:55

Ik heb een vraag aan jullie.

Wat is nu het plezier om een Chinese Pinarello te kopen en dan net te doen alsof het een echte is.
Ik heb wel gelezen dat ze hem gewoon overspuiten in Pinarello kleuren en zelfs de naam Pinarello er dan opplakken. Ik zelf zou nog eerder op een stationfiets van 50 euro fietsen... dan mezelf zo voor de gek te houden.
Daar begrijp ik dan echt helemaal niets van.
Dat is in mijn ogen hetzelfde om met een dikke BMW te rijden en als je dan de moterkap omhoog doet, blijkt dat je een 4 takt Opelmotortje ziet en dat het chassis van een oude Ford Taunus blijkt te zijn. :shock:

Waarom dan niet gewoon kiezen voor een echt Chinees merk.En dat niet verheulen.Opzich is er toch niets mee.

De grotere audio fabrikanten hebben hun produktie ook veelal naar Azie gebracht. Daarom leveren ze nog wel (top)kwaliteit.
Als je thuis... al je in China/Taiwan( in Azie) geproduceerde spullen eruit gooit.Zit je met een half leeg huis en een leeg hok en sta je in je blote kont. :?

En de Chinese goedkopere audio merken leveren ook topprestaties voor een veel kleiner budget.
Ik sprak met iemand die van beroep buizen-audio bouwer is.En die koopt voor eigen gebruik goedkope Chinese DAC's omdat die heel goed zijn en geen ene moer(paar tientjes) kosten.Terwijl sommige europese top DAC's wel duizenden euro's kosten.En ze geven bijna dezelfde geluidskwaliteit. ;)

maar!...... ik weet wel zeker, dat geen audio liefhebber zijn Chinese audio gaat overspuiten en er een Europees merknaam op zal plakken. :ugeek:

Al begrijp ik dat hier vooral de discussie gaat over de betrouwbaarheid van Chinese frames/fietsen ten opzichte van de Europese/Amerikaanse.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 07 sep 2013 13:54

codex schreef:Ik heb een vraag aan jullie.

Wat is nu het plezier om een Chinese Pinarello te kopen en dan net te doen alsof het een echte is.
Ik heb wel gelezen dat ze hem gewoon overspuiten in Pinarello kleuren en zelfs de naam Pinarello er dan opplakken. Ik zelf zou nog eerder op een stationfiets van 50 euro fietsen... dan mezelf zo voor de gek te houden.
Daar begrijp ik dan echt helemaal niets van.
Dat is in mijn ogen hetzelfde om met een dikke BMW te rijden en als je dan de moterkap omhoog doet, blijkt dat je een 4 takt Opelmotortje ziet en dat het chassis van een oude Ford Taunus blijkt te zijn. :shock:

Waarom dan niet gewoon kiezen voor een echt Chinees merk.En dat niet verheulen.Opzich is er toch niets mee.

De grotere audio fabrikanten hebben hun produktie ook veelal naar Azie gebracht. Daarom leveren ze nog wel (top)kwaliteit.
Als je thuis... al je in China/Taiwan( in Azie) geproduceerde spullen eruit gooit.Zit je met een half leeg huis en een leeg hok en sta je in je blote kont. :?

En de Chinese goedkopere audio merken leveren ook topprestaties voor een veel kleiner budget.
Ik sprak met iemand die van beroep buizen-audio bouwer is.En die koopt voor eigen gebruik goedkope Chinese DAC's omdat die heel goed zijn en geen ene moer(paar tientjes) kosten.Terwijl sommige europese top DAC's wel duizenden euro's kosten.En ze geven bijna dezelfde geluidskwaliteit. ;)

maar!...... ik weet wel zeker, dat geen audio liefhebber zijn Chinese audio gaat overspuiten en er een Europees merknaam op zal plakken. :ugeek:

Al begrijp ik dat hier vooral de discussie gaat over de betrouwbaarheid van Chinese frames/fietsen ten opzichte van de Europese/Amerikaanse.
Ik snap werkelijkwaar totaal je punt niet, wat wil je nu zeggen? En tegen wie? Heb je dit topic doorgelezen voor je je bericht plaatste....?

Op dit forum, en in het bijzonder in dit topic, wordt uitdrukkelijk tegen namaak geageerd. In dit topic worden ervaringen uitgewisseld over (goedkopere) alternatieven.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Plaats reactie