Canyon
Hallo mede Canyon fans,
'k Ben van plan een zwarte Ultimate AL 9.0 SL te kopen (omdat ik een fiets van rond de 7 kilogram wil met lichte wielen voor het klimwerk en maximaal € 2000,- ), maar het enige wat me tegenhoud zijn die lelijke lasrupsen.
Zijn die in werkelijkheid ook zo prominent aanwezig als op het plaatje of vallen ze dan minder op?
'k Ben van plan een zwarte Ultimate AL 9.0 SL te kopen (omdat ik een fiets van rond de 7 kilogram wil met lichte wielen voor het klimwerk en maximaal € 2000,- ), maar het enige wat me tegenhoud zijn die lelijke lasrupsen.
Zijn die in werkelijkheid ook zo prominent aanwezig als op het plaatje of vallen ze dan minder op?
Misschien niet mooi, maar ze geven wel de kwaliteit van het aluframe aan. Dit zijn gewoon goede, sterke en stijve lasnaden, wat vak minder het geval is bij glad gepolijste naden. Je alternatief is dus carbon of bijvoorbeel de caad10. Te krijgen in zelfde prijsklasse en iets gladdere naden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33
Ze kunnen de lasrupsen wegwerken door plamuur erover te smeren en het frame te spuiten, maar dat zijn overtollige grammen.
Vroeger had je van merken zoals bijv Principia frames als Luxe uitvoering met weggewerkte lassen en light uitvoeringen met zichtbare lassen. Principia frames waren daarentegen zeer netjes en vakkundig gelast. (gelijkmatige rupsen)
Een frame met lasrupsen is voor iemand met een technische benadering juist een goed teken.
Edit
LOL ik zie dat tijdens mijn schrijven iemand postte . . . met Principia avatar
Vroeger had je van merken zoals bijv Principia frames als Luxe uitvoering met weggewerkte lassen en light uitvoeringen met zichtbare lassen. Principia frames waren daarentegen zeer netjes en vakkundig gelast. (gelijkmatige rupsen)
Een frame met lasrupsen is voor iemand met een technische benadering juist een goed teken.
Edit
LOL ik zie dat tijdens mijn schrijven iemand postte . . . met Principia avatar
+1 voor niet gewerkte lasnaden. Mijn Principia van bijna 10 jaar oud heeft ook geen weggewerkte lasnaden. Super stijf en strak en met een frame gewogen gewicht van 1450 gram voor een maat 60 kan hij nog prima met de concurrentie van vandaag mee.
Als je lasnaden je storen is de Caad 10 een goed alternatief. Als ze niet storen kan je dus de AL nemen maar je kan ook de Storck Visioner overwegen. Ook prima basis voor een lichte klim fiets en helemaal beter zelf(laten) op te bouwen(lees geen last van de Mavic wielen).
Als je lasnaden je storen is de Caad 10 een goed alternatief. Als ze niet storen kan je dus de AL nemen maar je kan ook de Storck Visioner overwegen. Ook prima basis voor een lichte klim fiets en helemaal beter zelf(laten) op te bouwen(lees geen last van de Mavic wielen).
- timofietst
- Forum-lid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
- Locatie: Hoogerheide
Ik heb een witte AL en mij vallen ze in elk geval niet op. En die lasnaden hebben ook een functie hè.