Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Lightweight topic

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 16 aug 2013 12:51

+1 voor Boswielrenner

Ik heb er zelf ook mee gereden - heerlijke wielen ( tube versie ) en:

* Ik had er donders hard voor gespaard, en let wel op mijn geld.
* Ik ben geen snob ( gelukkig ), en hoe andere over mij denken ach...ik loop ook net zo makkelijk in jeans van 35 Euro met een t-shirt van 10 Euro. Ben zelf dus niet zo van de G-Star - Diesel en andere dure merken.
* Gesponsord word ik ook niet ( helaas )

En ik denk dat je een Chinese set echt niet kan vergelijken met een set Lightweight wielen. Nu rij ik met de C50 en C35 van Shimano - ook heerlijke wielen maar ook die komen ondanks de geweldige naven nog niet geheel in de buurt van de Lightweight.

Qua frame van Lightweight blijf ik wel bij mijn eerdere statement - gewoon omdat er voor die prijs wel iets lichters of exclusiever te krijgen is ( Ruegamer / Parlee / Crumpton )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 16 aug 2013 13:07

boswielrenner schreef:
GoldenRatio schreef:Ik denk dat juist omdat Lightweight wielen zo duur waren er een sterk groeiende markt is ontstaan voor goedkoper carbon.

wat is nu werkelijk de hedendaagse doelgroep van Lightweight wielen:

Vandaag de dag rijd je alleen op Lightweight wielen als je:
- Niet op geld hoeft te kijken en kan kopen wat je wilt.
- Omdat je een snob bent en het voor je belangrijk is hoe anderen over je denken en je zien.
- Of je bent toevallig gesponsord.
Dit is echt complete onzin. Lees eens reviews en je zou dit niet schrijven.
Nah nee hoor dat wil je jezelf misschien wijsmaken.
Ik schrijf echt helemaal geen complete onzin.

Volgens mij behoor je stiekum tot één van de genoemde categorieën en regeer je daarom zo.
Reviews?
Reviews moet je juist en neutraal interpreteren. De gemiddelde Lightweight koper is gekleurd en zal echt geen focus leggen op de mindere punten maar de positieve punten lekker uitvergroten. Daarbij zijn reviews vaak al enige tijd terug geschreven en niet refererend aan deze huidige tijd. Mensen die groos op hun materiaal zijn en dat de wereld willen laten weten. Of een reviewtje om de sponser te paaien. Reviews en testen kijk ik altijd heel sceptisch naar.

Een normaal mens heeft niet dat bedrag over voor wielen die absurd duur zijn en bovendien op geen enkel manier zelf te servicen zijn. Zeker niet in deze tijd waarin er talloze andere opties zijn.

Voor het frame idem dito, welk normaal mens gaat dat nu aanschaffen?
Ik ben echt niet van het budget materiaal hoor maar dit vind ik overdone en bovendien ook niet eens mooi. Maar ja voor dit soort niche producten is er meestal wel een markt . . . overal kun je slachtoffers voor vinden . . :)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 aug 2013 13:26

Toch wel frappant dat 2 ex-LW-eigenaren (René en Csteenbe) uiteindelijk hun wielen toch verkopen. En volgens mij kunnen we Timo ook aan dat rijtje toevoegen. Kennelijk was de "wow-factor" slechts van tijdelijke aard. Ik neem tenminste niet aan dat financiële problemen de oorzaak waren ;)

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 16 aug 2013 13:40

boswielrenner schreef:Ik deel niet geheel je mening. Kan je mij een (clincher) wielset noemen die aan bovenstaande eisen voldoet en ook 120kg rijdersgewicht kan dragen en geen hitte problemen heeft bij hard en lang afdalen in het hooggebergte.
En wat zijn de voordelen van deze wielen zijn als je 120kg weegt? :?

Cipollini, Pinarello, meerdere merken hebben frames in deze prijsklasse dus markt is er zeker voor.
Je wilt iets anders dan een ander en dan koop je zo’n ding.
Sommige merken willen nou eenmaal als exclusief bekend staan en daar hoort nu eenmaal een prijskaartje bij. Of dat het daadwerkelijk beter is blijft altijd de vraag, maar dat is altijd met dure producten.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

materialist
Forum-lid

materialist 16 aug 2013 13:45

De wow factor is groot, niet te evenaren en blijvend bij deze ex eigenaar. Ik heb ze weggedaan omdat je voor deze dure wielen moet zorgen. Je neemt ze niet even mee, kan ze niet even ergens laten staan, wat als je een beschadiging oploopt, ze zijn gewoon niet praktisch. Eurus wielen scoren in testen al jaren vrijwel hetzelfde, kosten veel minder enz

GR, de laatste test is van juni 2012 http://www.ritcheylogic.com/media/File/ ... incher.pdf

Wat ik niet begrijp is de persoonlijke reacties die deze wielen oproepen. Zelfs de overigens milde havanna kan het niet nalaten. Zipp, Oakley enz is toch hetzelfde? Je koopt je fietsspullen toch niet per kilo?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 aug 2013 13:49

deijn schreef:
boswielrenner schreef:Ik deel niet geheel je mening. Kan je mij een (clincher) wielset noemen die aan bovenstaande eisen voldoet en ook 120kg rijdersgewicht kan dragen en geen hitte problemen heeft bij hard en lang afdalen in het hooggebergte.
En wat zijn de voordelen van deze wielen zijn als je 120kg weegt.
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik het zag staan :D
Dan is er toch nog genoeg zelf te winnen.
Less is bore

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 16 aug 2013 13:52

havana schreef:Toch wel frappant dat 2 ex-LW-eigenaren (René en Csteenbe) uiteindelijk hun wielen toch verkopen.
Oh? Ik zag Csteenbe's Cannondale Evo op 29 July nog met Lightweights en heb niet gezien dat hij die Lightweights van de hand deedt. Waar heb je die informatie vandaan?

Csteensbe had overigens wel interesse voor mijn Eurus maar is toch voor Neutrons gegaan.

Check AM maar dat stond er niet bij (dat het niet Csteensbe zijn fiets was.
Laatst gewijzigd door Zorro op 16 aug 2013 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 aug 2013 14:00

Dat is niet zijn fiets, maar de fiets van iemand anders.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 16 aug 2013 14:55

amclassic-fan schreef:Dat is niet zijn fiets, maar de fiets van iemand anders.
:lol:

Inderdaad mijn fiets niet :oops:

Mijn LW's zijn inderdaad verkocht dit simpel vanwege het feit dat ik nog Bora's heb en ik die gelijkwaardig vind t.o.v. mijn LW's. Daar ik graag een Full Carbon setje Clincher wilde hebben heb ik mijn LW's verkocht!!

Op Havana's opmerking in te gaan, dat is niet toevallig soms moet je dingen gedaan hebben en na verloop van tijd wil je wat anders, niets vreemds...Daarbij zoek ik nog altijd een setje LW Ventoux GEN II..... :mrgreen: En een setje Meilenstein Clincher kun je ook parkeren in mijn garage.

En LW's rijden prachtig laat daar geen misverstand over verstaan!!
YFood !!!

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 16 aug 2013 15:01

GoldenRatio schreef:[Nah nee hoor dat wil je jezelf misschien wijsmaken.
Toch wel ;)

Rijdt er eerst zelf op en ervaar het zelf :roll:
YFood !!!

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 16 aug 2013 15:07

csteenbe schreef:
GoldenRatio schreef:[Nah nee hoor dat wil je jezelf misschien wijsmaken.
Toch wel ;)

Rijdt er eerst zelf op en ervaar het zelf :roll:
Sjuust. Ik had al eerder een post geschreven maar nog niet geplaatst.

GoldenRatio schreef:
Vandaag de dag rijd je alleen op Lightweight wielen als je:
- Niet op geld hoeft te kijken en kan kopen wat je wilt.
- Omdat je een snob bent en het voor je belangrijk is hoe anderen over je denken en je zien.
- Of je bent toevallig gesponsord.
GoldenRatio schreef: Nah nee hoor dat wil je jezelf misschien wijsmaken.

Volgens mij behoor je stiekum tot één van de genoemde categorieën en regeer je daarom zo.
Reviews?
Reviews moet je juist en neutraal interpreteren. De gemiddelde Lightweight koper is gekleurd en zal echt geen focus leggen op de mindere punten maar de positieve punten lekker uitvergroten. Daarbij zijn reviews vaak al enige tijd terug geschreven en niet refererend aan deze huidige tijd. Mensen die groos op hun materiaal zijn en dat de wereld willen laten weten. Of een reviewtje om de sponser te paaien. Reviews en testen kijk ik altijd heel sceptisch naar.

Een normaal mens heeft niet dat bedrag over voor wielen die absurd duur zijn en bovendien op geen enkel manier zelf te servicen zijn. Zeker niet in deze tijd waarin er talloze andere opties zijn.

Voor het frame idem dito, welk normaal mens gaat dat nu aanschaffen?
Ik ben echt niet van het budget materiaal hoor maar dit vind ik overdone en bovendien ook niet eens mooi. Maar ja voor dit soort niche producten is er meestal wel een markt . . . overal kun je slachtoffers voor vinden . . :)
Weet je wat een beter storend is GoldenRatio? Dat jij je gelijk wilt halen en per se iemand die Lightweights bezit in 1 of meerdere van de door jou gestelde categorieen wilt plaatsen.

Boswielrenner zegt niet tot 1 van jouw categorien te behoren waarop jij zwak terug komt met: 'Volgens mij behoor je stiekum tot één van de genoemde categorieën en regeer je daarom zo. ' Me hoela en zo kun je wel door blijven drammen.

Dan kun je wel ophouden en is er geen discussie mogelijk. Tevens heb jij geen ervaring met Lightweights (ik ook niet maar dat doet hier niet terzake) maar weet wel een oordeel te vellen? :roll: Ik zou ze ook nooit gekocht hebben aangezien ik, en dat ben ik dan wel met je eens, dat er een soort van afvlakking is waarbij een boel meer geld een kleine toegevoegde waarde heeft. Bon!
Zowel Boswielrenner als Rene hebben die keuze gemaakt en dat is hun goed recht. Tevens hebben zowel jij als ik geen reden om te veonderstellen dat hun oordeel (bewust) gekleurd is. Dat wil jij er weer van maken.

Je blaast zo hoog van de toren als het gaat om objectief reviews te benaderen maar echte objectieviteit en openheid zie ik toch niet terug in jou posts aangaande dit topic. Volgens jou kun je dus eigenlijk niets geloven en bestaat objectiviteit. Pure objectiviteit is idd zeer moeilijk en 'alle voordeel heb zijn nadeel' right? In dit geval kosten, reparatie in geval van spaakbreuk.
Nou de mensen die Lightweights hebben gekocht hebben dit zeer waarschijnlijk meegenomen in hun beslissing.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 16 aug 2013 15:36

havana schreef:Toch wel frappant dat 2 ex-LW-eigenaren (René en Csteenbe) uiteindelijk hun wielen toch verkopen. En volgens mij kunnen we Timo ook aan dat rijtje toevoegen. Kennelijk was de "wow-factor" slechts van tijdelijke aard. Ik neem tenminste niet aan dat financiële problemen de oorzaak waren ;)
Sterker nog , ik had de wielen van Timo overgenomen en daarna er een jaar mee gereden. De enigste reden van verkoop is dat ik ze te duur vond om in een groep mee te rijden met alle gevolgen van dien bij een crash ( don't race what you can't replace ). Dus heeft het niets te maken met de tijdelijke " wow factor " Met mijn Shimano wielen - waarbij nog eens een spaak vervangen kan worden indien nodig - heb ik de angst niet van het vallen / schade rijden. Dat rijdt dus een stuk fijner en zekerder.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie