Ik had deze:
![Afbeelding](http://img294.imageshack.us/img294/7855/dsc03137nh3.jpg)
Frame ooit gered van de schroothoop, over laten spuiten en met veel plezier op gefietst (de laatste tijd vooral woon-werk verkeer)
Maar, de laklaag was best lelijk (zachte lak, aantal druipers, letters staan scheef op de bovenbuis) en bovendien vond ik het tijd voor wat nieuws.
Dit is het resultaat van heel wat uurtjes met schuurpapier en afbijt in de weer:
![Afbeelding](http://img842.imageshack.us/img842/6672/p1110043.jpg)
(gereedschap om het bracket te demonteren is nog onderweg)
Het frame is in verbazingwekkend goede conditie. Afgaande op de beroerde laklaag en all-weather gebruik hield ik mijn hart vast om wat ik onder de lak aan ging treffen. Maar dat viel, op wat makkelijk weg te schuren oppervlakte roest na, dus reuze mee.
Afgaande op de geschatte leeftijd van het frame en de lugs denk ik dat dit een Colnago Super is. Het enige dat mij verbaast is dat het (Cinelli) bracket BSA schroefdraad heeft. Dacht dat Colnago altijd ITA was?? Lugs vind ik zelf dus heel stoer:
![Afbeelding](http://img692.imageshack.us/img692/3756/p1110045.jpg)
Ik twijfel nu over zelf lakken of toch laten doen. De transfers heb ik in ieder geval al wel. Heeft iemand enig idee met welke korrel je minimaal moet schuren voor een strak resultaat? De stijl wordt in ieder geval als de Saronni
![Afbeelding](http://prollyisnotprobably.com/2010/02/03/colnago-saronni-red-PINP-thumb.jpg)
Maar dan een ander kleurtje ipv rood. Twijfel nu tussen metallic zwart, Jaguar groen of blauw.
Loop nu tegen het eerste dilemma aan: ik wil het frame aan de ene kant zo strak mogelijk, aan de andere kant wil ik de fiets heel misschien ooit als klassieker opbouwen (dus: geared). Wat ga ik er dus afvijlen? De kabelnokjes aan de bovenbuis zijn door roest al afgebroken, dus daar hoef ik niet over na te denken. Maar de bevestigingspunten voor de buiscommandeurs? De overige kabelnokjes? De derailleurbevestiging? Ben er nog niet over uit.