Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

verschil in kwaliteit CR2032 batterijen

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 17 jun 2015 16:33

Kocht bij de blokker een pakje van 6 knoopcel CR2032 batterijtjes voor welgeteld € 3,50 (mét allemaal chineese tekentjes). Handig voor m'n garmin. Waar ik ze op internet (van merken als varta of duracel) voor 5,95 per stuk tegenkom vraag ik me gelijk af: zou er verschil in kwaliteit zijn? iemand een antwoord?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 jun 2015 16:55

Ja.

Goede prijs/kwaliteitverhouding heeft Varta. Gewoon bij AH te koop voor 1,35 ofzo.

veretennikov
Forum-lid

veretennikov 17 jun 2015 17:01

Prijsverschil zit hem deels in de levensduur van de batterijen.
De gekende merken zijn meer opgeladen dan 'witte chinese' merken.

Ook voor naam betaal je een stuk meer natuurlijk.

Bij ons in de winkel staan ze 1,75 euro voor 10 stuks, en ik gebruik deze naar tevredenheid.
In mijn garmin cadanssensor gaan deze toch al +- 1 jaar (en 5000 a 6000km) mee.

Over het algemeen staat varta inderdaad bekend als goede prijs/kwaliteit verhouding.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 17 jun 2015 17:04

helder.
ga ze als m'n huidige batterijtjes op zijn eens aan een test onderwerpen, keep you posted :idea:

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jun 2015 17:06

Ik koop de Chinese batterijen rechtstreeks op e-bay, nog goedkoper, 4 Euro voor 20 stuks.
Ik gebruik deze in de winter in de kleine Led lichtjes.
Ik heb het nog niet echt gemeten maar naar mijn gevoel zijn deze niet sneller leeg dan andere (merk-)batterijen.
Ik denk dat je wat geluk moet hebben en dat de merken een meer gewaarborgde kwaliteit leveren.

Voor mijn "duurdere" electronische apparatuur gebruik ik dan weer wel merkbatterijen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 17 jun 2015 17:12

hier en hier wat cijfertjes.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 17 jun 2015 17:47

afrit13 schreef:hier en hier wat cijfertjes.
:) leuk om te lezen, batterijen van ons aller trommelkonijn scoren dus slecht :lol:

peter1981
Forum-lid

peter1981 17 jun 2015 21:06

ik heb nu eens een 2032 in m`n HRband sinds een week of 2
ben benieuwd hoe die houden want die kosten geloof ik nog geen 20cent per stuk

heb trouwens ook nog een link voor Sony cr2032 voor 25stuks een 9dollar dus kosten ook niks :)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 17 jun 2015 22:53

Het TV programma "de Rekenkamer" had eens een batterij test, deze was weliswaar voor AA batterijen maar een aantal uitkomsten zijn wellicht hier ook toepasbaar:
- Er zijn maar heel weinig batterij fabrieken, heel vaak komt low kost en heel duur uit exact dezelfde fabriek (van AA waren er maar 2 op de wereld, 1 in Duitsland (made in EU) en de andere in Japan.
- Bij alkaline zat er maar een paar procent verschil in levensduur en heel veel verschil in prijs. De duurdere hadden wel een grotere lading (meer bruinkool en nog een component) maar dat betekende niet dat hij langer mee ging.
- Het advies was: als er Alkaline op staat koop dan de allergoedkoopste die je kan vinden.

2 Bij knoop cellen heb je bepaalde maten naast lithium en alkaline ook silver oxide versies, daar zit wel wezenlijk verschil in (wat niet wil zeggen dat de duurdere in alle omstandigheden langer meegaat) maar dat heeft meer te maken met de spanningsafgifte en/of interne weerstand (SR is voor camera's blijkbaar beter). Ik weet niet of er van de CR2032 ook Zilveroxide versies bestaan.
Afbeelding

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 17 jun 2015 23:28

ericpeters schreef:Het TV programma "de Rekenkamer" had eens een batterij test, deze was weliswaar voor AA batterijen maar een aantal uitkomsten zijn wellicht hier ook toepasbaar:
- Er zijn maar heel weinig batterij fabrieken, heel vaak komt low kost en heel duur uit exact dezelfde fabriek (van AA waren er maar 2 op de wereld, 1 in Duitsland (made in EU) en de andere in Japan.
- Bij alkaline zat er maar een paar procent verschil in levensduur en heel veel verschil in prijs. De duurdere hadden wel een grotere lading (meer bruinkool en nog een component) maar dat betekende niet dat hij langer mee ging.
- Het advies was: als er Alkaline op staat koop dan de allergoedkoopste die je kan vinden.

2 Bij knoop cellen heb je bepaalde maten naast lithium en alkaline ook silver oxide versies, daar zit wel wezenlijk verschil in (wat niet wil zeggen dat de duurdere in alle omstandigheden langer meegaat) maar dat heeft meer te maken met de spanningsafgifte en/of interne weerstand (SR is voor camera's blijkbaar beter). Ik weet niet of er van de CR2032 ook Zilveroxide versies bestaan.
Leuk om te lezen. Heb die aflevering volgens mij wel eens gezien (offtopic: leuk programma die rekenkamer (niet altijd even precies maar toch). Grappige vent ook die Stefan Stasse (luisterde altijd graag naar Theater van het Sentiment met hem op Radio 2)

ilcobra
Forum-lid

ilcobra 18 jun 2015 01:17

Laatst een pakje van 4 gekocht bij de Wibra voor 70 eurocent.
Ook al zouden ze minder lang mee gaan, dan stop ik er alsnog liever een extra keer een goedkope in dan dat ik me laat oplichten met zo'n dure.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 18 jun 2015 07:49

Ik heb wel eens zo'n kartonnetje met 10 van die batterijtjes gekocht voor 1 of 2 euro, bij de Action geloof ik. Meer dan de helft ervan werkte uit de verpakking al niet. En degenen die wel werkten waren erg snel leeg. Dat was zeker geen goede ervaring met de hele goedkope batterijtjes.

Plaats reactie