Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio of Garmin?

Kloever
Forum-lid

Kloever 25 apr 2016 14:38

Beste mede fietsers,

Begin van het jaar ben ik verhuist naar het mooie Sallandse. En nu het weer wat mooier wordt en mijn werk het ook weer toe laat, wil ik wat meer gaan fietsen.

Nu heb ik een probleem. Ik weet de weg naar mijn werk, ik ging met de fiets(ongeveer 30km per dag, niet ver dus), maar voor de rest??? Ik kom uit de omgeving van Enschede en daar ken ik de weg wel. Maar hier heb ik werkelijk geen idee. Ik wil bv ook vanuit hier, Heino, naar Enschede fietsen. Borden lezen kan iedereen, en via Google Maps kom je al een eind. Alleen zijn is er bv een gedeelte, Sallandse Heuvelrug, wat ik niet ken en waar het lijkt, op Google Maps dan, dat het een zandpad is. Nu had ik een uitkomst, een fietsnavigatiesysteem(en ik heb gewonnen met scrabble)...

Alleen, ik heb hier geen ervaring mee. Mijn oog is gevallen op de Mio Cycle 200 en de Garmin Touring Edge, ook vanwege dat ik niet meer dan 160 euro wil uitgeven. Veel meer dan mij van A naar B brengen hoeft ie niet te doen. Mijn hartslag hoef ik niet te weten, die voel ik zelf wel. Cadans vind ik niet belangrijk. Het uploaden naar Strava is leuk, maar ook geen must. Ik heb een tijdje Google Maps gebruikt en OSMTrack, maar die gaf na 20km aan dat ik van de route was afgeweken en dat het nog 267km duurde voor ik weer thuis was...

Is er iemand die ervaring heeft met een van beide apparaten? Er staat wel wat hier en daar beschreven maar het is voornamelijk gedateerd wat ik vind.

Alvast bedankt.

Mvg,

Paul

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 25 apr 2016 15:07

De Edge voldoet aan je eissen.
Van Heino naar Enschede kan je mooi via de "toeristenweg" de Holterberg oversteken van Nijverdal tot Holten. Dan via Markelo, Diepenheim, Haaksbergen, Buurse naar Enschede. Kun je een hele mooie tocht van maken.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

rob74
Forum-lid HC