Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 21 mei 2016 19:59

Het is hardstikke leuk, het is alleen zo jammer dat er voor mensen zoals wij eigenlijk niks is. Het word een strijd op leven en dood om niet de laatste te worden want tegen die jonge wedstrijdrenster is natuurlijk geen eerlijke competitie.
Veni. Vidi. Fietsie.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 21 mei 2016 20:29

Dat is het hele probleem in het dameswielrennen. Je moet als jong meisje ook vaak al tegen ervaren rensters. Er zijn gewoon te weinig dames die wedstrijden rijden, dus ook veel te weinig wedstrijden voor de verschillende doelgroepen.
Maar hoe meer mensen als TumTumTum (en Louise) des te meer kans je hebt dat er meer wedstrijden komen.
Ik vind het hartstikke tof dat jullie dit allebei gedaan hebben.

LongTallErne
Forum-lid

Gebruikersavatar LongTallErne 21 mei 2016 21:18

Vandaag, Limburgs Mooiste gereden. (Lichtgele route, 108km, bijna 1500 hoogtemeters) Viel niet tegen ondanks dat ik tot nu toe eigenlijk te weinig kilometers heb gemaakt.
Enige dat tegenviel was het wachten in Gulpen.... hopenlijk is dat volgend jaar beter geregeld....
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Vangalo74
Forum-lid

Vangalo74 21 mei 2016 22:47

Last minute besloten om Limburgs mooiste terijden, dus vroeg op om de trein te pakken naar Heerlen.. Mooi groepje gevormt met mensen die ook in de trein zaten.. 137km en 1800 hoogte meters , toch nog redelijk wat wind zeker in het begin.. En een lekker zonnetje op verschillende klimmetjes mezelf testen buitenblad en dansen op de pedalen.. Ritme pakken op de lange klimmen en genieten van het uitzicht mooi hoor dat limburg, afdalen is dan ook weer heerlijk..

Super tochtje voor herhaling vatbaar

DDX
Forum-lid HC

DDX 21 mei 2016 23:52

Vandaag lekker dagje de Eifel in gegaan vanuit Maastricht.
Klein stukje tegen de route in gereden van Limburgs mooiste en paar keer route gekruisd/2 klimmetjes van Limburg mooiste gedaan.

Daarna lekker klimmen in de Eifel.
Benen voelden goed, jammer dat het even duurde voordat zonnetje echt door kwam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

205km 3000hm
https://www.strava.com/activities/583411538

louise
Forum-lid
Contact

louise 22 mei 2016 12:13

Geweldig verslag van onze avonturen gister, TumTumTum! De actiefoto's komen eraan, manlief is op dit moment eerst even een rabarbertaart aan het bakken (en dat leidt tot een halve keukenverbouwing).

Wat ik toch wel raar vond, is dat toen ik een jaar of 13-15 geleden een paar keer probeerde een koersje te rijden het probleem van het vrouwenwielrennen was dat alles in één categorie startte en dat het dus voor beginners, ouderen, iets minder goeden niet te doen was. Nu zijn we al die jaren verder, jaren waarin er volgens mij veel meer vrouwen zijn gaan fietsen en er veel aandacht is geweest voor het vrouwenwielrennen, en er is dus op dit punt niks veranderd. Dat viel me wel tegen. Je moet als vrouw jong en goed zijn, en anders heb je pech gehad.

En wat ik ook raar vond: een heleboel deelneemsters beschouwden het als een reguliere competitiewedstrijd. Die waren ervan overtuigd dat het 50 minuten + 3 ronden zou zijn. Terwijl het in het programma echt als 'zondagsfietsters' stond. We waren maar met 3 echte zondagfietsters, waarvan we er dus eentje achter ons gelaten hebben.

Mijn fiets schakelde niet goed óp het grote blad (triple), dan gaat-ie ratelen, dat was vorig jaar ook en is nu dus weer terug als probleem. Dus ik heb op het middelste blad gereden, dat ging prima, maar een echte scherpe sprint had er dus niet in gezeten.

Maar wel een heel leuke dag gehad!

En oja: het waren voor ons 8 rondjes, hoor, volgens mijn Movescount. Nog geen 13 km koers.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 22 mei 2016 15:46

Vanmorgen een regen rondje gemaakt op de Caadx,benen waren nog niet best :(
Even gestopt in Ouderkerk a/d Amstel bij de Haan mijn fietsenwinkel om z'n Giro etalage te bewonderen :mrgreen:
Bewust rustig gereden,het was niet koud en weinig wind.
Ook vandaag lekke band nummer 2 van dit jaar :mrgreen:

https://www.strava.com/activities/584010096

Afbeelding

Afbeelding
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 22 mei 2016 15:55

Gisteren gekoerst in Nijverdal. Donderdag getrained en werd door iedereen zoek gereden. Ging er naar toe en heb mijn beste wedstrijd van het seizoen gereden. Blijft ook een leuk rondje daar.
Maak joe woar

DDX
Forum-lid HC

DDX 22 mei 2016 18:28

Vandaag afgesproken met iemand om samen klein rondje te maken.
Eerst maar even gewacht tot ergste regen over was en daarna rondje van 70km gemaakt.

Alsof einde van weg nog niet duidelijk genoeg is stond er ook maar een bord :
Afbeelding

Stukje offroad dus maar.
Afbeelding

https://www.strava.com/activities/584204468

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 22 mei 2016 18:41

Jezus man, als je niet beter weet zou ik denken dat je aan het geocachen bent, dan doe je dat soort rare dingen.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 mei 2016 18:44

Ik weet niet hoe het kan maar ik heb 153 km min of meer droog gefietst. Af en toe was licht gespetter maar dat was dan ook alles. Onderweg ook veel zon gezien. Vertrokken rond 11:00 vanuit Vorden (Gelderland). Precies 5 uur later bolde ik Groningen binnen. Veel wind mee dus een mooi gemiddelde.

DDX
Forum-lid HC

DDX 22 mei 2016 18:51

TumTumTum schreef:Jezus man, als je niet beter weet zou ik denken dat je aan het geocachen bent, dan doe je dat soort rare dingen.:)
Soms zijn dit soort dingen best leuk, zelfs op een racefiets.
Gisteren ook een klimmetje (1km met 7% gemiddeld) met dit soort ondergrond :

Afbeelding

Plaats reactie