lekkebandenstand 2015
Najah aangezien ik afgelopen jaar ongewild koploper was kan ik het niet laten om dit topic zo vroeg in 2015 maar gelijk even aan te maken
peter1981___________________0
peter1981___________________0
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Over goede voornemens gesproken!
Fiets ze!
Fiets ze!
zoals in het andere topic al vermeld geeft het mij in ieder geval hoop dat ik niet de eerste ben dit jaar
En omdat het toch een goed gevoel geef zal ik het lijstje even opmaken zoals het hoort
Caveman__________________________1
peter1981_________________________0
En omdat het toch een goed gevoel geef zal ik het lijstje even opmaken zoals het hoort
Caveman__________________________1
peter1981_________________________0
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Heb de lekke bandenlijst van 2014 en de kilometerstanden samengevoegd.
Daar komt het volgende lijstje uit.
2 zaken vallen op.
fietsers zoals Laurens87 en I-Mac fietsen veel over schone wegen of hebben gewoon veel geluk. Een fietser zoals Pieter1981, de kilometervreter van dit forum, heeft veel pech.
Zou denk ik wel interessant zijn om wat meer info te verzamelen zoals type band, bandenspanning, soort wegdek waar mensen meestal over rijden enz.
Daar komt het volgende lijstje uit.
2 zaken vallen op.
fietsers zoals Laurens87 en I-Mac fietsen veel over schone wegen of hebben gewoon veel geluk. Een fietser zoals Pieter1981, de kilometervreter van dit forum, heeft veel pech.
Zou denk ik wel interessant zijn om wat meer info te verzamelen zoals type band, bandenspanning, soort wegdek waar mensen meestal over rijden enz.
ik rij inderdaad vaak door vies weer en over redelijk slechte wegen waar veel rotzooi ligt
Zowel in de Voerstreek/Ardennen als hier in Zuid-Limburg is het best vettig.
Moet zeggen met de nieuwe Vredesteins lijkt het beter te gaan met name in de regen
Valt me op dat die dingen tot nu toe alleen maar lek gaan als ze zo goed als kaal zijn
Ik rij dan ook het meeste lek met regen of nat wegdek gewoon doordat je weinig rommel ziet liggen
Zowel in de Voerstreek/Ardennen als hier in Zuid-Limburg is het best vettig.
Moet zeggen met de nieuwe Vredesteins lijkt het beter te gaan met name in de regen
Valt me op dat die dingen tot nu toe alleen maar lek gaan als ze zo goed als kaal zijn
Ik rij dan ook het meeste lek met regen of nat wegdek gewoon doordat je weinig rommel ziet liggen
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Met regen en/of nat wegdek is de kans op lekrijden zeker groter, da's ook mijn ervaring. Het feit dat je dan minder rommel ziet liggen is naar mijn idee niet de reden. Als ik zie waarop ik lek rij, zijn het voornamelijk glas/steensplinters van 1-2 mm groot. Die zou ik ook bij droog weer onmogelijk zien liggen op het fietspadpeter1981 schreef:Ik rij dan ook het meeste lek met regen of nat wegdek gewoon doordat je weinig rommel ziet liggen
PS. Bovenstaande is wel beetje misbruik van dit topic, dus om het goed te maken.....ik sta op nul lekke banden dit jaar!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Nou ook weer terug naar het topic dan: gisteren al na de eerste 15km in 2015 de eerste lek door glas
Caveman__________________________1
pwaverijn__________________________1
peter1981_________________________0
Caveman__________________________1
pwaverijn__________________________1
peter1981_________________________0
accepteren kun je leren!
Er gebeuren twee dingen bij nat wegdek: de steentjes en stukjes glas blijven veel makkelijker aan je band plakken en krijgen zo hernieuwde kansen om door het rubber heen te prikken. Verder is de wrijving van iets scherps in nat rubber veel minder dan in droog rubber en dat helpt ook mee...plantagenet schreef:Met regen en/of nat wegdek is de kans op lekrijden zeker groter, da's ook mijn ervaring. Het feit dat je dan minder rommel ziet liggen is naar mijn idee niet de reden. Als ik zie waarop ik lek rij, zijn het voornamelijk glas/steensplinters van 1-2 mm groot. Die zou ik ook bij droog weer onmogelijk zien liggen op het fietspadpeter1981 schreef:Ik rij dan ook het meeste lek met regen of nat wegdek gewoon doordat je weinig rommel ziet liggen
Probeer maar eens met een mesje door droog rubber en onder water te snijden.
lek: 0, km: 0 (op de fiets althans)
Vorig jaar 8500km en 1x lek. Vandaag eerste rit van 2015, na 5 km lek!
Ben er dus hopelijk vanaf voor dit jaar
Caveman__________________________1
pwaverijn__________________________1
Hanz Bé __________________________ 1
peter1981_________________________0
Ben er dus hopelijk vanaf voor dit jaar
Caveman__________________________1
pwaverijn__________________________1
Hanz Bé __________________________ 1
peter1981_________________________0
- Italia_david
- Forum-lid
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
- Locatie: Harderwijk
gister 1 en nu weer 2... gaat lekker
#passioneceleste #ridebianchi
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Ik rij het hele jaar door op Conti Grand Prix' en die bevallen mij uitstekend. 25mm en ongeveer 6,5 bar achter, want laten we eerlijk zijn, het is altijd je achterband die lek is.Nicosch schreef:Heb de lekke bandenlijst van 2014 en de kilometerstanden samengevoegd.
Daar komt het volgende lijstje uit.
2 zaken vallen op.
fietsers zoals Laurens87 en I-Mac fietsen veel over schone wegen of hebben gewoon veel geluk. Een fietser zoals Pieter1981, de kilometervreter van dit forum, heeft veel pech.
Zou denk ik wel interessant zijn om wat meer info te verzamelen zoals type band, bandenspanning, soort wegdek waar mensen meestal over rijden enz.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.