Groetpetitie!
Op dit forum staan verschillende discussies over het gedrag van wielrenners t.o.v. de buitenwereld. Maar ook onderling valt er nog heel wat te verbeteren. Neem nou het elkaar groeten. In mijn ogen vrij normaal. Ik heb de afgelopen week de proef eens op de som genomen en heb consequent iedereen die er maar enigzins uitzag als sportieve fietser (van 'pannekoek' in shorts en T-shirt tot super-gesoigneerde Pinarello rijder) een niet te missen groet gegeven. Ik heb de score bijgehouden maar ben daar maar weer mee gestopt omdat ik er zowat verdrietig van werd. De stand: 50x stoicijns doorfietsen vs. 3 keer een groet terug.
Vandaar deze totaal niet representatieve 'petitie'. Teken hem met een '+1', zodat ik in ieder geval weet dat ik van een aantal mensen WEL een groet terug kan verwachten
Vandaar deze totaal niet representatieve 'petitie'. Teken hem met een '+1', zodat ik in ieder geval weet dat ik van een aantal mensen WEL een groet terug kan verwachten
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
+1
Hier in het noorden des lands wordt er trouwens vrij veel gegroet. Zeker de helft van de fietsers groet.
Hier in het noorden des lands wordt er trouwens vrij veel gegroet. Zeker de helft van de fietsers groet.
-
- Forum-lid
+1
Ik ben overigens voorstander van groeten middels de handen. in plaats van een nauwelijks zichtbare knik met het hoofd,.. voor de duidelijkheid kan je een vreugdekreet ten gehoren brengen
Ik ben overigens voorstander van groeten middels de handen. in plaats van een nauwelijks zichtbare knik met het hoofd,.. voor de duidelijkheid kan je een vreugdekreet ten gehoren brengen
+1
Heb dit de afgelopen ritjes ook gedaan. En ook ik verbaasde me over het aantal dat terug groet. (minder dan ik had verwacht)
Heb dit de afgelopen ritjes ook gedaan. En ook ik verbaasde me over het aantal dat terug groet. (minder dan ik had verwacht)
-
- Forum-lid
+1
lijkt me normaal....ook motorrijders deden het ( zoals mezelf in de jaren 70 en 80, later is het door de juppen niet meer gedaan en is het uitgestorven).
Marc
lijkt me normaal....ook motorrijders deden het ( zoals mezelf in de jaren 70 en 80, later is het door de juppen niet meer gedaan en is het uitgestorven).
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hypergeconcentreerde koersfietsers waarvan ik weet dat ze toch niet teruggroeten (omdat ze geheel en al op de weg gefixeerd zijn - wat hun goed recht is) daar begin ik niet aan, maar anderen krijgen bij het kruisen wel steeds een hoofdknik, en ik denk dat zowat de helft terugknikt (ruw geschat hoor). Valt redelijk mee lijkt me...
Anderzijds zijn er ook wel bij die niet gewoon niét reageren, maar wel ostentatief kijken met zo'n 'heb ik soms iets van je aan?'-blik. Tja...
Anderzijds zijn er ook wel bij die niet gewoon niét reageren, maar wel ostentatief kijken met zo'n 'heb ik soms iets van je aan?'-blik. Tja...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- de zwarten
- Forum-lid HC
+1
Echter als ik helemaal kapot zit, kan er wel enkel een hoofdknikje van af, dat is dan van niet beter kunnen
Echter als ik helemaal kapot zit, kan er wel enkel een hoofdknikje van af, dat is dan van niet beter kunnen
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®