Alles over vakanties op én met de fiets
-
lobur57
- Forum-lid
lobur57
14 mei 2014 17:36
Hallo! Ik heb mij net, voor de eerste keer, ingeschreven voor het
Alpenbrevet. Heb eerst een startplaatsreservering gedaan en dan zie ik nog wel of ik zilver of, heel misschien goud ga doen

.
Ik woon sinds 3 jaar in Zwitserland en ben vrij snel in Meiringen.
Zijn er hier mensen op het forum, die hem al een keer gereden hebben en wat tips voor mij hebben?
Moet je zelf veel meenemen, of is er meer dan voldoende verzorging onderweg etc etc etc.
Gruss aus der Schweiz,
Louis
-
joopi
- Forum-lid
joopi
14 mei 2014 22:01
Verzorging is grandioos, bij alle posten repen, gels, brood, kaas, chocoladekoekjes, water, sportdrank bananen, etcetera. Verderop in de rit ook bouillon en ook laat op de dag vind je nergens de hond in de pot. Dus eigenlijk hoef je alleen voor de eerste 30 km naar de Grimsel je eigen spul mee te nemen. Met alle weersomstandigheden rekening houden, 's ochtends of laat in de dag van de Susten omlaag kan het heel fris zijn terwijl het tussendoor bij Airolo/Biasca zuidelijk warm kan zijn.
Laatst gewijzigd door
joopi op 14 mei 2014 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
14 mei 2014 22:35
Gigantisch mooie toch

. In ieder geval is zilver al mooi, en goud al een aanrader met de gotthard pas.
Tips: relaxed beginnen, probeer zo makkelijk mogelijk over de 1e 2 colls te komen. liever iets trager, maar met wat reserves voor het laatste stuk.
Ow en genieten van de passen

WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
Herman_N
- Forum-lid
-
Contact
Herman_N
14 mei 2014 22:50
Inderdaad, grandioos evenement en super organisatie. Op de website kun je zelfs vinden wat er bij elke verzorgingspost te krijgen is. Verdere tips? Genieten!
-
lobur57
- Forum-lid
lobur57
15 mei 2014 10:24
Hoe zit dat eigenlijk met de materiale ondersteuning? Als je bv lek rijdt, kan je dan geholpen worden, of moet je zelf aan de slag. Ik fiets eigenlijk pas een beetje serieus, sinds ik hier woon en ben niet zo een held als het gaat om banden verwisselen

-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
15 mei 2014 11:30
Natuurlijk moet je zelf een band wisselen als je lek rijdt. Als je dat niet kan kan je toch ook niet trainen voor zo'n evenement?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
Herman_N
- Forum-lid
-
Contact
Herman_N
15 mei 2014 11:41
lobur57 schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de materiale ondersteuning? Als je bv lek rijdt, kan je dan geholpen worden, of moet je zelf aan de slag. Ik fiets eigenlijk pas een beetje serieus, sinds ik hier woon en ben niet zo een held als het gaat om banden verwisselen

Boude stelling: als je niet in staat bent onderweg een bandje te verwisselen ben je nog niet begonnen met serieus fietsen

Gewoon een paar keer oefenen en het komt wel goed. Het is niemands hobby, maar het hoort er wel bij.
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
15 mei 2014 11:44
Als je nog niet zo lang fietst, zou ik voor nu je focus leggen op de zilveren route.
Goud is vergelijkbaar (qua afstand en hoogtemeters) met de Marmotte. (Ook in lijn met mijn ervaring van beide tochten).
Met zilver pak je toch ook al 3 grote colls op 1 dag, wat al een prima uitdaging zal zijn. Die Sussten aan het einde is vervelend lang

.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
RMB
- Forum-lid
RMB
15 mei 2014 11:51
lobur57 schreef: ben niet zo een held als het gaat om banden verwisselen

Gewoon oefenen, dan kan je het op een gegeven moment
vrij snel... Ik weet het, hier is eea op aan te merken, hij heeft niet gecheckt of z'n buitenband wel schoon is etc etc, maar desalniettemin respect.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
-
lobur57
- Forum-lid
lobur57
15 mei 2014 13:58
amclassic-fan schreef:Natuurlijk moet je zelf een band wisselen als je lek rijdt. Als je dat niet kan kan je toch ook niet trainen voor zo'n evenement?
Toch wel hoor, vorig jaar eerst Susten gedaan en maandje later de Grimsel en Furka,maar tot nu toe nooit lek gereden
Als ik niet zo ver van huis ben, pikt mijn vrouw mij meestal ff op als ik lek rij.
Maar goed, ik ga dat dan maar is oefenen.
Ik denk er misschien te moeilijk over

-
lobur57
- Forum-lid
lobur57
15 mei 2014 14:08
MarkVeenstra schreef:Als je nog niet zo lang fietst, zou ik voor nu je focus leggen op de zilveren route.
Goud is vergelijkbaar (qua afstand en hoogtemeters) met de Marmotte. (Ook in lijn met mijn ervaring van beide tochten).
Met zilver pak je toch ook al 3 grote colls op 1 dag, wat al een prima uitdaging zal zijn. Die Sussten aan het einde is vervelend lang

.
vorig jaar herfst ben ik vanuit Meiringen over de Grimsel en Furka gegaan (met pittige föhnstorm op kop in de eerste 30 km) en toen voelde ik mij na de afdaling van de Furka nog fit. Had toen de keuze om de Oberalp nog op te gaan, of via Wassen, Erstfeld, Flüelen direct naar huis te fietsen. Is het laatste geworden, omdat het al laat werd en ik mij realiseerde, dat de afdaling van de Oberalp wel is in het donker kon worden en daar had ik niet veel trek in.
Dus ik heb het gevoel dat zilver in ieder geval gaat lukken.
-
RMB
- Forum-lid
RMB
15 mei 2014 16:16
lobur57 schreef:
Als ik niet zo ver van huis ben, pikt mijn vrouw mij meestal ff op als ik lek rij.
Maar goed, ik ga dat dan maar is oefenen.
Ik denk er misschien te moeilijk over

Zou ik zeker doen, heel handig om te kunnen als je 50 km van huis bent en niemand kan je oppikken:)
Tevens is het echt niet zo moeilijk.
Internet staat vol met how-to's, en er zijn vast ook legio filmpjes te vinden. Gewoon thuis paar keer oefenen, zodat het gemakkelijker gaat als het daadwerkelijk nodig is.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond