Vakantie Stelvio beklimmen
-
- Forum-lid
Hallo Allemaal,
Ik ben van plan begin augustus naar Italie af te reizen om de stelvio te gaan beklimmen, ben benieuwd of iemand hier nog tips heeft voor accomodatie, de does en don'ts etc.. en misschien zijn er nog wel liefhebbers om begin augustus mee naar Italie af te reizen?
Grtjs Paul.
Ik ben van plan begin augustus naar Italie af te reizen om de stelvio te gaan beklimmen, ben benieuwd of iemand hier nog tips heeft voor accomodatie, de does en don'ts etc.. en misschien zijn er nog wel liefhebbers om begin augustus mee naar Italie af te reizen?
Grtjs Paul.
Pension Astoria in Prad / Prato. Goedkoop en goed. Aanbeveling: Omhoog via klassieke route, omlaag via Umbrail (rondje van 60 km) of via Bormio -> Livigno -> tunnel (shuttledienst) -> Ofenpas -> Prad (groot rondje)
Jan
Volgens mij organiseert Cycletours ook wel reizen in die periode in die regio. Zeker als je met een groep wil rijden zou je dat eens kunnen bekijken. Zie Cycletours.nl
Ik ga zelf met hun van 20 juli tot 4 augustus naar de italiaanse alpen/dolomieten. Ben vorig jaar met Cycletours in de alpen geweest en dat beviel goed.
Ik ga zelf met hun van 20 juli tot 4 augustus naar de italiaanse alpen/dolomieten. Ben vorig jaar met Cycletours in de alpen geweest en dat beviel goed.
+1. Wij, pa/ma/zoonlief, zijn er vanaf 8 augustus ook voor een kleine drie weken.Er zijn 2 mooie campings in Prato
Een prachtige omgeving met, voor ons, ruim voldoende fietsmogelijkheden.
Om het zoeken wat makkelijker te maken, het gaat om camping Kiefernhain en Sagemuhle.
Daarnaast ook velen prachtige wandelingen te maken, maar goed dat is een ander forum
Zo was het vorig jaar op 6 augustus:paolotinto schreef:Hallo Allemaal,
Grtjs Paul.
- mountaineer
- Forum-lid
Ben zelf eind juni in hotel funivia in bormio geweest. Beter fietshotel heb ik nog niet gehad. Hotel ligt aan de voet van de Stelvio en Gavia. Mortirolo ligt iets verder weg. Hotel heeft een speciale bikerservice. Zie webpagina.
mountaineer
-
- Forum-lid
Ben twee jaar geleden op camping Sagemuhle geweest. Naar de voet van de Stelvio is het zo'n 700 m. Ben hem in 14 dagen 3 keer op geweest.
Verder is er niet zoveel te beleven. Het sanitair is van 5 sterren kwaliteit, het restaurant is ook uitstekend en betaalbaar.
Het is er heerlijk rustig en er zijn veel fietsers daar, dus er zijn er altijd die ook gaan.
Marc
Verder is er niet zoveel te beleven. Het sanitair is van 5 sterren kwaliteit, het restaurant is ook uitstekend en betaalbaar.
Het is er heerlijk rustig en er zijn veel fietsers daar, dus er zijn er altijd die ook gaan.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij gaan eerst een week naar Zwitserland. Daar ga ik meedoen aan het Alpenbrevet. Vervolgens steken wij over naar Prato.
Als ik de plaatjes zie, dan moet het daar echt mooi zijn, alleen ik vraag me af of er ook voldoende te doen is voor vrouw en kinderen...
Als ik de plaatjes zie, dan moet het daar echt mooi zijn, alleen ik vraag me af of er ook voldoende te doen is voor vrouw en kinderen...
-
- Forum-lid
Op camping Kieferhain zeker, op Sagemuhle niet.
Op Kieferhain is een prachtig zwembad, in Sagemuhle alleen een binnenbad. Je mag als campinggast van Sagemuhle wel van de faciliteiten gebruik maken van Kieferhain.
Het is alleen een km of 5 van elkaar af gelegen.
Maar erg goed om te doen, en zeker aan te raden.
marc
Op Kieferhain is een prachtig zwembad, in Sagemuhle alleen een binnenbad. Je mag als campinggast van Sagemuhle wel van de faciliteiten gebruik maken van Kieferhain.
Het is alleen een km of 5 van elkaar af gelegen.
Maar erg goed om te doen, en zeker aan te raden.
marc
people are strange when you\'re a stranger
Marc schreef:
En ja, voor vrouw en kinderen is er op Kiefernhain wat meer te doen en dan vooral het grote zwembad incl. fraaie ligweide.
Ik weet niet hoe oud de kids zijn en hoe sportief je vrouw is maar er kan ook prima gefietst worden met het gezin.
Fietsen zijn er te huren bij het station in Spondiga (Prad) en bij de lokale fietsenboer.
Je kunt zelf een kleine 50km naar Meran fietsen en daar weer op de trein terug naar Prad.
Gehuurde fietsen, mits bij de verhuurder bij het station gehuurd, kunnen in Meran worden ingeleverd.
De omgeving is heel erg mooi. Ik kom er elke keer weer met heel veel plezier terug.
Het valt wel mee hoor, het is een kleine km van elkaar. Je kunt als gast van een van de campings gebruik maken van de faciliteiten van beide campings.Het is alleen een km of 5 van elkaar af gelegen.
En ja, voor vrouw en kinderen is er op Kiefernhain wat meer te doen en dan vooral het grote zwembad incl. fraaie ligweide.
Ik weet niet hoe oud de kids zijn en hoe sportief je vrouw is maar er kan ook prima gefietst worden met het gezin.
Fietsen zijn er te huren bij het station in Spondiga (Prad) en bij de lokale fietsenboer.
Je kunt zelf een kleine 50km naar Meran fietsen en daar weer op de trein terug naar Prad.
Gehuurde fietsen, mits bij de verhuurder bij het station gehuurd, kunnen in Meran worden ingeleverd.
De omgeving is heel erg mooi. Ik kom er elke keer weer met heel veel plezier terug.
-
- Forum-lid
Tussen Spondigna en Meran kan je mooi tussen de druiven fietsen. Liggen allemaal mooie geasfalteerde weggetjes. In principe rijden er geen auto's. De weg is nagenoeg vlak. Je krijgt wel af en toe een kwak water in je nek