BRM 200 km. Boekelo, dinsdag 29 december
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Jawel, op een doordeweekse dinsdag dit jaar. Er zijn mensen die moeten werken deze dag, maar er zijn ook mensen die vakantie hebben deze periode.
Meer informatie hieronder namens Gert:
Het 200 km winterbrevet is inmiddels een klassieker. De route gaat eerst iets naar het noorden alvorens langzaam het klimmen op te warmen op de paasberg bij de Lutte. Via een glooiend landschap komen we in de buurt van Tecklenburg. Vanaf Riesenbeck tot Tecklenburg zit er klimwerk in de route. Vooral de klim naar de controle in Tecklenburg is pittig. Het is de moeite waard, de controle is bij een geweldig goede bakker waar het altijd goed vertoeven is. We zijn hier al op de helft. De route vervolgt als het het grootste deel van de tijd was. Echter het laatste deel, wat voor veel deelnemers in het donker zal zijn, houden we iets grotere wegen aan.
Ik had me laten overhalen om op de dag ervoor, maandag 28 december, mee te doen aan de Drenthe 200, een ultramarathon op de mountainbike. Dat is me toch iets te gek met de omstandigheden van nu: tot je as in de drek en dan ook het grootste deel van de route in het donker. Respect voor degenen die dat gaan doen.
Dit winterbrevet is toch meer mijn ding. Wie gaat er nog meer?
Meer informatie hieronder namens Gert:
Het 200 km winterbrevet is inmiddels een klassieker. De route gaat eerst iets naar het noorden alvorens langzaam het klimmen op te warmen op de paasberg bij de Lutte. Via een glooiend landschap komen we in de buurt van Tecklenburg. Vanaf Riesenbeck tot Tecklenburg zit er klimwerk in de route. Vooral de klim naar de controle in Tecklenburg is pittig. Het is de moeite waard, de controle is bij een geweldig goede bakker waar het altijd goed vertoeven is. We zijn hier al op de helft. De route vervolgt als het het grootste deel van de tijd was. Echter het laatste deel, wat voor veel deelnemers in het donker zal zijn, houden we iets grotere wegen aan.
Ik had me laten overhalen om op de dag ervoor, maandag 28 december, mee te doen aan de Drenthe 200, een ultramarathon op de mountainbike. Dat is me toch iets te gek met de omstandigheden van nu: tot je as in de drek en dan ook het grootste deel van de route in het donker. Respect voor degenen die dat gaan doen.
Dit winterbrevet is toch meer mijn ding. Wie gaat er nog meer?
Ik heb me ingeschreven, dus de plannen zijn in elk geval goed. Bij sneeuw en gladheid blijf ik thuis. Nog even kijken of ik mijn 'nieuwe' winterfiets kan voorzien van wat dikkere banden. Nu ligt er nog 23 mm op, wel erg dun. Nog steeds niet gekeken hoeveel ruimte ik heb voor dikkere banden.
200km mountainbiken in de winter! Respect voor de mensen die daaraan durven te denken. Vind 200km op de racefiets al een eind.
200km mountainbiken in de winter! Respect voor de mensen die daaraan durven te denken. Vind 200km op de racefiets al een eind.
Parijs-Brest-Parijs 2023
Deze 200 was eigenlijk de trigger om de hele winter door brevetten aan te bieden. Gert en Arvid organiseren 'm al een paar jaar en met succes. Behoorlijk wat aanloop over de afgelopen jaren.
Voor mij is het altijd lastig in te plannen dus deze laat ik aan mij voorbijgaan. Januari in Bunnik staat dan wel weer in de agenda.
Voor mij is het altijd lastig in te plannen dus deze laat ik aan mij voorbijgaan. Januari in Bunnik staat dan wel weer in de agenda.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Dat is niet te doen. Succes vanuit Roden!
Die dag verlangt mijn baas niets van mij, maar dat wil in deze maand niet automatisch zeggen dat ik vakantie heb . Als die dag vrij blijft en het weer zit mee klinkt dit als een leuke tocht. Zou m'n eerste BRM zijn, wordt ook eens tijd, staat al lang op m'n programma.
Is hierbij op voorhand registreren noodzakelijk of kan ik me aan de start nog inschrijven (i.v.m. op de valreep keuzes maken)? En... de start is om 9 uur, maar ben van het OV afhankelijk; stel ik ben wat vertraagd, kan ik dan direct rechtsomkeerd naar huis of alsnog starten (in de hoop een groepje tegen te komen bij een controle)?
Is hierbij op voorhand registreren noodzakelijk of kan ik me aan de start nog inschrijven (i.v.m. op de valreep keuzes maken)? En... de start is om 9 uur, maar ben van het OV afhankelijk; stel ik ben wat vertraagd, kan ik dan direct rechtsomkeerd naar huis of alsnog starten (in de hoop een groepje tegen te komen bij een controle)?
Vooraf inschrijven is gewenst. Dit is omdat het een kleine organisatie betreft, hoe meer werk vooraf gedaan kan worden, hoe beter. De inschrijving sluit iets meer dan een dag voor de start. Je kunt dus tot op een vrij laat moment wachten met inschrijven.
Of je ook iets later kunt starten hangt af van de planning van de organisator. Een mailtje of een belletje naar Gert geeft uitsluitsel.
Of je ook iets later kunt starten hangt af van de planning van de organisator. Een mailtje of een belletje naar Gert geeft uitsluitsel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Mijn startkaart voor de Drenthe 200 inmiddels aan iemand over kunnen doen. Als ik op mijn werk nog wat kan schuiven met dagen ben ik er ook weer bij.
Verslag van vorig jaar staat hier: http://glaswijn.blogspot.nl/2014/12/eer ... innen.html
Verslag van vorig jaar staat hier: http://glaswijn.blogspot.nl/2014/12/eer ... innen.html
Meestal wordt er in groep gestart (bijna iedereen doet dat, behalve degenen die nog 5 minuten voor de start een hete koffie hebben besteld). De groep valt dan langzaam uit elkaar. Soms blijven kleine groepjes de hele rit bij elkaar, soms rij je een stuk alleen. De meesten rijden een vlak brevet tussen de 8 en de 11 uur totale tijd, maar er zijn er ook altijd enkelen die tegen de sluitingstijd van 13u30 aanzitten.Joseba schreef:Ik heb geen idee hoe die randonneursritten gaan, rijd je die solo of juist in een groep?
De route krijg je op papier en als GPS track. Het is dus handig of een GPS op je stuur te hebben met de route of een mogelijkheid om je routebeschrijving op je stuur te zetten. Bij het rijden met routebeschrijving is in de winter een klein lampje op je helm handig.
Je krijgt een stempellkaart mee en op de routebeschrijving/track staan een aantal controlepunten. Dat kan van alles zijn maar is meestal een café. Daar laat je je kaart afstempelen. Op 't eind geef je je kaart af. De organisator maakt na de rit een homologatielijst op die naar Parijs gaat.
Hoi Ivo, dank voor de verheldering. Een Garmin heb ik wel dus dat gaat het probleem niet zijn. Ook de afstand an sich is niet het thema, maar om dat helemaal solo te rijden lijkt me wel wat zwaar zo in december. Een groepje is dan wel prettig. Enerzijds omdat je elkaar dan wat uit de wind kan houden, anderzijds om de tijd wat te doden met wat geouwehoer. Een moyenne van 25 lijkt me dan haalbaar. Helm met verlichting heb ik ook en op de winterfiets zit een zadellamp. Ik potlood m in de agenda.