Nou als iemand een idee heeft dan graag. Wat is het geval. Gisteren twee Racing Ralphs 57-622 (29X2.25) EVO buitenbanden gekocht. Artikel nummer: 11600256
Op mijn Merida Big Nine met 622-19C velgen gelegd (ging idd wel erg makkelijk maar dat gold eigenlijk ook voor de voormalige Maxxis Crosmark 2.1), goed nagetrokken, ventiel omhoog, beetje lucht erbij, nog een keer nagetrokken en toen verder omgepompt tot 2.2 Bar.
Fiets stond de hele nacht in een bijkamer. Ik moest even ergens iets wegbrengen en dacht maar eens even op de Merida te gaan en een kort ommetje te maken met de nieuwe RR.
Rondje van zo'n 6km gereden in mijn gewone kleertjes.
Ik zit zonet even met Strava te klooien tot ik in ene een 'baf' geluid hoor. Kijk om en zie dat de biba van het achterwiel plots als een balon onder de RR uit steekt. Ik loop er snel heen om de lucht er uit te laten maar .......te laat. Biba knalt uit elkaar. What?

Ik durf die RR er niet meer om te leggen en te gaan fietsen. Iemand ideeen/ervaring?
Nu kwam ik gisteravond wel toevallig een filmpje tegen op YouTube met iets soortgelijks al lijkt daar de hieldraad uit te scheuren.