n.a.v. de discussie in dit topic kwamen we tot de ontdekking dat in ieder geval Canyon de stack van een frame berekent inclusief headset. n.a.v. idee van Ernie C. even wat fietsmerken benaderd op twitter, wel aardig om misschien even een lijstje centraal bij te houden
hoe meten verschillende fietsfabrikanten de stack?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
maar: zou de reach dan ook gemeten worden tot precies het midden van de headset?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ik bedoel dan inderdaad dus het midden van de bovenkant van de headset
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
De "duitse budgetmerken" blijkt goed contact mee te krijgen :
Canyon: inclusief
Rose: exclusief
Canyon: inclusief
Rose: exclusief
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Verbaasd mij eigenlijk niets, bij het vergelijken van maten was het mij zonder uitrekenen al wel duidelijk geworden dat er verschillende meetmethodes voor stack gehanteerd werden.
Voor de reach heeft dit overigens ook wel enige consequentie, omdat de hoek van de balhoofdbuis 73 graden is en als je het punt voor de stack omhoog schuift de reach dus wat korter wordt.
Voor de reach heeft dit overigens ook wel enige consequentie, omdat de hoek van de balhoofdbuis 73 graden is en als je het punt voor de stack omhoog schuift de reach dus wat korter wordt.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ik begrijp het ook wel dat je die headset meeneemt, want die hoort er eigenlijk gewoon bij (behalve dan weer bij Canyon die zo'n i-lock hebben waar je ook weer een lage topcap voor kunt aanschaffen). Maar het is toch weer jammer dat er niet één uniform meetsysteem blijkt te zijn.. Die 5 mm van fiets vind ik dan weer niet zo raar, maar moeten ze dus nooit optellen bij de stack als dat alreeds door de fabrikant is gedaan