Stack & reach berekenen / ervaringen met het merk Canyon
-
- Forum-lid
Wat is mijn S&R volgens deze gegevens:
Actual inseam 80cm - beenlengte
Trunk 60cm - bovenlijf
Forearm 31 cm
Arm 65cm
Thigh 58cm - bovenbeen
Lower leg 55cm
Sternal noch 146 cm - lengte tot sleutelbeen
Height 177cm
Actual inseam 80cm - beenlengte
Trunk 60cm - bovenlijf
Forearm 31 cm
Arm 65cm
Thigh 58cm - bovenbeen
Lower leg 55cm
Sternal noch 146 cm - lengte tot sleutelbeen
Height 177cm
Laatst gewijzigd door djatwork69 op 13 sep 2016 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
stack en reach zijn eigenschappen van een frame.. niet van jou als persoon.
je vraag is wellicht welke stack en reach bij jou zouden passen. Los van dat ik persoonlijk te weinig in de getallen van lichaamsmaten tov frame geometrie zit, zul je ook wat meer doelgegevens moeten plaatsen.
wat voor zit streef je na, hoe lenig ben je?
Er zijn vast wat online rekentools, pak er een 3 tot 5, vul je gegevens in, en destileer een gemiddeld advies uit de uitkomsten. Vergelijk dat met je huidige fiets, en bepaal of je meer richting het advies wilt gaan of niet.
je vraag is wellicht welke stack en reach bij jou zouden passen. Los van dat ik persoonlijk te weinig in de getallen van lichaamsmaten tov frame geometrie zit, zul je ook wat meer doelgegevens moeten plaatsen.
wat voor zit streef je na, hoe lenig ben je?
Er zijn vast wat online rekentools, pak er een 3 tot 5, vul je gegevens in, en destileer een gemiddeld advies uit de uitkomsten. Vergelijk dat met je huidige fiets, en bepaal of je meer richting het advies wilt gaan of niet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
Iemand ervaring met het merk FOCUS?
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 08 sep 2016 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: post samengevoegd met je reeds bestaande topic over de aanschaf van een nieuwe fiets
Reden: post samengevoegd met je reeds bestaande topic over de aanschaf van een nieuwe fiets
-
- Forum-lid
Weet niet, is dit een strikvraag? Wat denk jij?Lcsmet schreef:Wat zou je denken van even de zoekfunctie "zoeken"rechtsboven te gebruiken?djatwork69 schreef:Iemand ervaring met het merk FOCUS?

- Wiliertoerist
- Forum-lid
Dat je niet goed gezocht hebt ?
Voor de ervaringen hier het grote Focus topic: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=33024
Voor de ervaringen hier het grote Focus topic: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=33024
-
- Forum-lid
Hoeveel kan/mag ik afwijken van stack en reach?
Ik heb een Cervelo S1 maat 54:
Stack 541
Reach 380
Welke modellen zouden het beste in deze geo passen?
Stack 541
Reach 380
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 13 sep 2016 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Post wederom samengevoegd met je reeds bestaande topic
Reden: Post wederom samengevoegd met je reeds bestaande topic
Stack is een minimum waarde. Hier kan nog een cm of 3 aan spacers bij (al krijg je bij >2 cm wel een officiële waarschuwing). Reach kun je compenseren met stuurpenlengte, die range is 8 (kleinere frames) tot 14 (grotere frames) cm. Heeft je volgende fiets een reach van een cm meer, en heb je nu een 12 cm pen, dan monteer je een 11 cm pen op de nieuwe. (Je echte stack heeft ook iets invloed op je echte reach, maar laten we het niet té moeilijk maken)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Focus Cayo Stack 537, Reach 389 valt hier dus perfect in?
Dat hangt van je huidige stuurpen lengte af (en natuurlijk ook van je stuur). De reach van dat frame is een cm langer, dus je zult een cm kortere pen moeten monteren. Als je nu al met een vrij korte pen zit, zou het kunnen zijn dat de stuurpen, met een cm langer frame, wat kort wordt.djatwork69 schreef:Focus Cayo Stack 537, Reach 389 valt hier dus perfect in?
-
- Forum-lid
Wat zijn jullie ervaringen met de Canyon CF 7.0 en de CF 9.0? Twijfel tussen beide. Het betreft wel de 2017 modellen dus ervaringen zll er mss nog niet zijn?
En wat zijn jullie ervaringen met verschil tussen endurance en ultimate modellen?
Momenteel heb ik alles geschrapt buiten Canyon en Rose, mijn fiets zal 1 van die 2 zijn, denk ik.
En wat zijn jullie ervaringen met verschil tussen endurance en ultimate modellen?
Momenteel heb ik alles geschrapt buiten Canyon en Rose, mijn fiets zal 1 van die 2 zijn, denk ik.

-
- Forum-lid
Momenteel is mijn keuze de Canyon Endurance 9.0 model 2017.djatwork69 schreef:Hoeveel kan/mag ik afwijken van stack en reach?
Stack 541
Reach 380
Ikzelf: 1.78m-80cm binnenbeenlengte
In maat S:
Stack 556
Reach 373
Crank 170
In maat M: 571
Stack Reach 378
Crank 172.5
Ik denk dat de S het best is voor mij? Maar gaat die crank geen problemen geven? Ik rij nu met 172.5