Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Endurace <> Ultimate CF Sl Aero

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 08 mar 2015 18:16

De CF SL 9.0 met ultegra + ksyrium elite
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3587

Dan wielen bijkopen die beter zijn dan de Mavic Cosmic Carbon SLE Exalith 2 op de aeroversie. Dan heb je goede wielen want die Mavics zijn niet meer up-to-date (te smal en windgevoelig) + exalith coating is weg na 12.000km.

marsel
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 jun 2010 23:55

marsel 09 mar 2015 21:46

patmaessen schreef:Dan heb ik een klein probleem met mijn budget, slik. Denk dat ik inderdaad voor de endurace neig. Hefft echter nog niemand blijkbaar ervaring mee (had ik ook al in het canyon topic gevraagd).
Ik heb een Endurace CF 9.0 (XL). Prima fietsje.

Afbeelding

Ik vond de Ultimate geen meerwaarde hebben voor mijzelf, terwijl de Endurace wel wat comfort features heeft die ik aantrekkelijk vond met het oog op de lange tochten en Ronde van Vlaanderen en Paris-Roubaix. Wat betreft geometrie heb ik de spacers er tussen uit gehaald en een 12cm stuurpen gemonteerd ipv de 11cm. Daarmee zit ik vrijwel hetzelfde als op mijn oude alu Sensa Romagna.
Ik vond de fiets minder agressief dan mijn Sensa, maar met het overzetten van de Fulcrum Quattro's is dit wel weer terug - de gemonteerde GP4000S 25mm banden zetten op de brede DT Swiss velgen nog eens extra uit en zijn daarmee een groot deel van het comfort voor mijn gevoel. Voor de kasseien straks ben ik wel weer erg blij met ze verwacht ik. De zadelpen werkt erg fijn wanneer je over hobbels en kuilen gaat, ik blijf bijna altijd in het zadel zitten terwijl ik vroeger echt even ging staan wanneer er iets voorbij kwam.

Misschien dat ik voor de trainingsrondjes liever een Aeroad had gehad, maja dan zit je ook in een prijsklasse van >2x zoveel..

flins
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 apr 2013 01:02

flins 09 mar 2015 23:34

@ Marsel hierboven:
Wat zijn je lichaamslengte en BBL?

marsel
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 jun 2010 23:55

marsel 10 mar 2015 00:04

flins schreef:@ Marsel hierboven:
Wat zijn je lichaamslengte en BBL?
189 - 89 (volgens mij)

Hier trouwens een test van de Endurace in Grinta, wel beetje rare vergelijking, maargoed..
http://www.grinta.be/upload/attach-image/getest.pdf

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 13 mar 2015 12:20

Meet het nog een keer goed na. Druk een atlas in je kruis en zet een streepje maar wel net zoveel druk als wanneer je op een zadel zit.
Op het eerste oog heb je relatief korte benen. Bij een endurace zit je dan misschien te rechtop
Bestel gewoon 1 van de twee. Wanneer die niet bevalt kan je binnen 30 dagen ruilen voor de andere

marsel
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 jun 2010 23:55

marsel 13 mar 2015 12:36

Je haalt reageerders door elkaar denk ik.

Plaats reactie