Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuw hier en wil een racefiets kopen, nu met foto`s

marcelca
Forum-lid

marcelca 09 jun 2011 15:49

Hallo allemaal

Ik ben Marcel, woonachtig in Almere, 42 jaar....

Ik mountenbike al behoorlijk lang ( zo`n 15 jaar ) en heb hier een Cube AMS Pro voor ( is volledig geveerde fiets )

Nu ben ik van plan een racefiets te kopen voor de weg kilometers en met het oog in de toemkomst meedoen aan 1/4 en 1/2 triathlon....

Het maximale budget is € 1000,- voor alleen de fiets ( combinatie met fietsregeling van het werk )

Mijn oog was op 2 verschillende fietsen gevallen, heeft 1 van jullie ervaring hiermee en wat vinden jullie ervan :

http://www.12gotrading.nl/zoekresultaat ... schrijving

Natuurlijk afwachten of die er nog is in mijn maat omdat dit een 2010 model is

http://www.bemibikes.nl/racefietsen/sen ... -14949.htm

Vind ik persoonlijk er mooi uitzien maar weet niet of het wat is

Tweede vraag is, wat is het verschil tussen MTB klikpedalen en racepedalen, ik rijd op mijn mtb met time atac pedalen en sidi schoenen, kan je op een racefiets eventueel ook time atac zetten en wat zou daar een nadeel van kunnen zijn ?
Laatst gewijzigd door marcelca op 16 jun 2011 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 09 jun 2011 16:51

Dat lijken mij allebei prima keuzes.
De 2010 105 groep van de Trek is wel verouderd.
Racepedalen hebben een grotere bindingsplaat; een nadeel van MTB pedalen kan zijn dat je bij langere ritten eerder de pedalen wat gaat voelen.
Je kunt gewoon Time Atac gebruiken, je zal niet de enige zijn.

Als je je fiets wilt gebruiken voor triatlons, kies dan voor een fiets waarbij je een clip-on stuur kunt plaatsen en waarbij de zadelpen omkeerbaar is, zodat je de specifieke triatlon (aerodynamische) zitpositie kunt aannemen.
Een Cervelo S1 is hier een voorbeeld van.
Afbeelding

marcelca
Forum-lid

marcelca 10 jun 2011 07:56

Dank je wel alvast voor de informatie...

Er komt eventueel nog een derde fiets bij wat zou kunnen, de Giant tcr 1( http://www.giant-bicycles.com/nl-NL/bik ... 012/46503/ ), deze is 1099,- uit 2011 en boven het budget, maar na het mailen naar een fietsenwinkel komt die ruim onder de 1000,- euro..

Ik denk dat ik in eerste instantie dan met time atac op de racefiets ga rijden, de sidi schoenen die ik heb hebben een zeer harde zool ( lees: niet buigbaar ) plus ik rijd met de mountenbike ook afstanden tot zo`n 70 km ), dus denk dat in eerste instantie het voelen van de pedalen wel mee zal vallen..

Het leek als ik plaatje van racepedalen zag alsof je meer met je teen fietst, ipv de bal van je voet, maar denk dat dat gezichtbedrog is doordat de platen van een racepedaal groter zijn...

Je hebt het over de zadelpen omdraaien, begrijp ik hieruit dat een triathlon/tijdrit fiets een kortere boven buis heeft, dus als ik tussen 2 maten inval bij het kopen van een racefiets kan ik beter voor de iets kortere als de iets langere kiezen, het word zowiezo behoorlijk passen want de geometrie van de fietsen verschillen nogal, maar daar had ik ook al last van bij het kopen van mijn mountenbike, mijn vorige mountenbike van een 20 inch, zat ik perfect op maar de gene die ik nu heb had als 20 inch een te lange bovenbuis en dus rijd nu op een 18 inch en zit ik ook perfect op, doordat die iets kleiner is merk ik ook dat die een stuk wendbaarder is ( niet zo belangrijk met een racefiets ).

Bedankt alvast voor jullie tijd

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 10 jun 2011 08:09

Je moet zeker geen te klein frame/te korte bovenbuis kopen, daar krijg je problemen mee.
Bovendien, een te klein frame heeft ook een kortere balhoofdbuis en dat betekent of een te diepe zitpositie of een spacertoren.
Ook dat wil je niet.
Door een speciale zadelpen om te draaien zit kom je meer boven je bracket te zitten en kan je meer kracht zetten.
Maar veel mensen vinden dat ook minder comfortabel en kunnen dat minder lang volhouden.
Je hebt het over 70 km, dat is denk ik net iets meer dan 2 uur. En dat is eigenlijk het moment dat voor veel mensen een niet geheel juiste zithouding of een onprettig zadel voelbaar wordt.
Afbeelding

raddraaijer
Forum-lid

raddraaijer 10 jun 2011 09:30

zou ook even kijken op de site van Rose voor een pro sl 2000. Prima fiets, volledig 105 afgemonteerd.
Rij er nu een ruime maand op en bevalt uitstekend!

remco1b
Forum-lid

remco1b 10 jun 2011 13:10

Als je in almere woont zal ik zeker een kijkje nemen bij vosfietsen.

Wel goedkoop. Niet al te beste service.

Maarja als je zelf een beetje handig bent heb je al die goed bedoelde service ook niet echt nodig. (mijn mening).
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

olivier75
Forum-lid

olivier75 10 jun 2011 13:18

vosfietsen is een topzaak :)
Mvg Olivier

edo
Forum-lid

edo 10 jun 2011 15:41

12gotrading en Vosfietsen zijn allebei handelshuizen. Daar moet je alleen heen gaan als je precies weet wat je wil hebben en geen service zoekt. Zorg dus dat je of zelf heel handig bent, of dat je een FM hebt die je fiets wil onderhouden.

marcelca
Forum-lid

marcelca 10 jun 2011 21:34

Update: yessssssssssssss

We komen net terug van Math Salden en ja hoor ik heb een racefiets... ( wel een klere stuk rijden )

Het is de Giant TCR 1 geworden, na 1 x gemailt te hebben voor de korting waar ze mee adverteren nu voor 849,- ( normale prijs 1099,- overal )

Het is de maat ML geworden, een large was te groot en een medium te klein

Ik ben een zeer gelukkig man, ga in eerste instantie met time atac XS rijden waar ik ook mee op de mountenbike rijd, zo kan ik gewoon mijn sidi schoenen gebruiken..

Nu nog even op zoek naar een extra stuurhouder en snelheidsensor voor mijn Sigma ROX 9, de trapfrequentiesensor haal ik wel van mijn mountenbike, daar heb ik een toch niet echt nodig

Het onderhoud wil ik zelf doen,ben redelijk handig en ik doe dit altijd al bij mijn mountenbike en ik neem aan dat het niet veel moeilijker zal zijn als bij mijn mountenbike, deze haal ik met een gerust hart helemaal uit elkaar en bouw een opnieuw op inclusief afstellen, het enige waar ik geen kaas van gegeten heb is bijvoorbeeld een slag uit mijn wiel halen, daarvoor ga ik naar de LBS

bedankt voor alle advies

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 11 jun 2011 02:08

Ik vind het een strakke keuze! En zeker qua prijs / kwaliteit / afwerking een érg goede fiets..

Veel plezier ermee!!
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 11 jun 2011 13:28

Gefeliciteerd met je nieuwe bolide. 8-)
Wel een fotootje plaatsen, he?
Afbeelding

marcelca
Forum-lid

marcelca 12 jun 2011 12:55

Ik ga van de week even foto`s maken om te showen, ben op het ogenblik erg druk....

jullie hebben ze tegoed

Plaats reactie