Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Framematen Bulls geschikt voor mij?

Gebruikersavatar
drestar
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:08

Gebruikersavatar drestar 30 aug 2011 19:04

ik ga morgen een bulls Falcon Desert testen, hij is er alleen nog maar in framemaat 58,(CT) van center naar top gemeten,

zou dat goed moeten zijn voor iemand van 1 meter 83 lengte met een binnenbeenlengte van 83cm ??

ik vraag het hier omdat jullie vaak betere ervaringen hebben dan de FM,

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16446
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 aug 2011 19:59

Beste Drestar.
Ik begrijp dat je een absolute leek bent die zich zo goed mogelijk wil informeren.
Ik begrijp heel goed dat je geen kat in een zak wil kopen.

Maar ondertussen is dit het 3e topic dat je start met steeds dezelfde vragen, uiteindelijk weet je toch zelf niet meer waar je welke vraag hebt gesteld.
Beter is om eerst dit topic goed door te lezen => http://www.fiets.nl/forum/viewforum.php?f=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan gerichte vragen te stellen, als je die nog hebt.

De antwoorden dan mee te nemen in je eigen eindbeslissing.

Succes nog.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 30 aug 2011 20:06

zie mijn antwoord in je andere topic. Als de M/L Giant de goede maat voor je is dan is de 58 Bulls perfect.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Gebruikersavatar
drestar
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:08

Gebruikersavatar drestar 30 aug 2011 21:18

oei waarschijnlijk dan toch niet als ik deze reaktie uit m'n andere topic teruglees....

Je moet een natuurlijk goed aan laten meten, maar lijkt dat een M / L een beetje aan de kleine kant zal zijn, ik ben 1,78 met een BBL van 82 a 83 cm en rijd op een TCR1 in de maat M / L, ik zit hier perfect op..

Heb een bij salden gekocht en ze hebben mij helemaal nagemeten en toen passend op de fiets, de L was zeker te groot en de M was voor mij te klein.

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 31 aug 2011 00:50

Gewoon op gaan zitten en kijken hoe het voelt. De bovenbuislengte is een fractie langer bovendien kunnen er nog andere zaken zijn in de geometrie van een fiets die je toch een heel ander gevoel geven zoals de hoek waarop de balhoofdbuis staat. Op zich lijkt me een maat 58 vrij normaal voor je lengte misschien dat je zadel wat hoger komt door je relatief lange benen. Maar misschien moet je inderdaad richting maat 60 en dan kom je bij Giant op een L uit.

Je kan zelf eens kijken op de fit calculator om een beeld te krijgen wat voor jou prettig zou kunnen zijn. Ik denk dat je dan aan de eddy fit of nog comfortabeler de french fit moet denken.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Gebruikersavatar
drestar
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:08

Gebruikersavatar drestar 31 aug 2011 09:08

ik denk idd dat ik een L moet hebben, bij de giant TCR werd ik op een M/L gezet en had daarbij ook het gevoel en klein fietsje tussen m'n benen te hebben ,de defy was wel een L en die zat mij beter en was een stukje ruimer, de FM hield echt hoog bij laag vol dat een M/L het beste voor mij was met de TCR, maar ik denk daar nu anders over, math salden verkoopt jammer genoeg geen TCR in L meer anders had ik dat ook nog overwogen,

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 31 aug 2011 10:18

Ik zou gewoon eens op die Bulls met framemaat 58 gaan zitten. 60 lijkt mij echt veel te groot. 60 is een maat die ik zou moeten hebben, maar ik ben dan ook een flink stuk groter... Gezien je verhalen uit je andere topics, zou ik niet al te hard meer kijken naar die TCR.

Denk ook niet dat 58cm bij het ene merk te vergelijken is met 58 bij een ander merk. Sterker nog, in mijn eigen zoektocht kwam ik bij het ene merk op een 62cm en bij een ander merk op een 56cm!!! Die maten komen echter van de zitbuis, en dat zegt gewoon helemaal niets!

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5882
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 31 aug 2011 12:21

Ik ben 1.82 en ik zit heerlijk op mijn Bulls DF.
Ik weet mijn binnenbeenlengte niet meer.
Maar ik zou het gewoon gaan proberen.

Gebruikersavatar
drestar
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:08

Gebruikersavatar drestar 31 aug 2011 14:39

vanochtend ben ik dan naar de andere FM gegaan om de bulls te proberen en het klikte gelijk beter met deze fiets,
na een stukje fietsen viel me op dat hij strakker door de bochten gaat dan de giant TCR en het rijgedrag ver in de buurt van de Giant Defy kwam,ik heb ook de hoogte van de balhoofd buis opgemeten en die was precies (88cm) vanaf de grond gelijk aan de hoogte van de Giant Defy maat L ,bij de giant maat M/L was dit 3cm lager,

de zitbuis van de bulls is 58cm van center naar top gemeten en bleek gelukkig de goede maat voor mij waardoor de koop gelijk beslist was en ik niet meer hoefde te tobben over de maat, uiterlijk/bouw en comfort,

ik ben er gelijk 30km vanaf de FM naar mijn woonplaats mee gefietst en heb tot nu toe nergens hinder van ondervonden en alleen ervaren dat hij super lekker fietst, dus ik ben er heel erg blij mee, :D

hier nog een foto..

Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 31 aug 2011 15:01

Veel fietsplezier met je Bulls.

Gebruikersavatar
drestar
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:08

Gebruikersavatar drestar 31 aug 2011 15:28

Dank je!!! :)

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 31 aug 2011 17:56

Uitstekende keus,....! In het echt is ie veel mooier dan op de fabrieksfoto's hé :D

Veel plezier met je fiets!
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Plaats reactie