Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

informatie BORGINI

mariovw
Forum-lid

mariovw 09 feb 2013 10:44

wie kan er mij iets meer vertellen over het frame SLK1 van BORGINI.
klopt het dat dit evenwaardig is als PINARELLO -DOGMA of COLNAGO C59.
verkoper vertelde mij dat het frame ontworpen en gemaakt is in Italië
vond het een heel mooie fiets maar twijfel toch.

alvast bedankt voor de reacties

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 feb 2013 10:59

Borgini SLK1 1699
Colnago c59 3699 (bij Borgini)
Dogma 65.1 3899 (bij Borgini)

Nu zegt prijs niet alles maar als ik die zaak zou runnen zou ik een gelijkwaardig frame niet voor 2000 euro minder verkopen, ook al is het een huismerk.
Ik zou het "advies" van die verkoper maar met een flinke korrel zout nemen, wat overigens niet wil zeggen dat het een slecht frame is.
Campagnolo Ultra Dork

sjlek
Forum-lid

sjlek 09 feb 2013 13:43

Is wat van te zeggen van je reactie Ernie C..... maar van de andere kant...ik zou me toch behoorlijk genaaid voelen als een huismerk kunstmatig qua prijs wordt opgedreven om aansluiting te houden bij de topmerken die ook bij de Chinese fabrikant net zoveel kosten qua inkoop. Ik heb het aangedurfd om zo'n huismerk (Planet X) aan te schaffen, zijn echter nog niet opgebouwd. Na de eerste ritjes zal ik mijn indrukken posten. En als het echt tegenvalt, dan valt het qua investering nog enigszins mee. Dan is het een realtief goedkope les om de volgende keer dan toch maar weer een meer gevestigde naam uit te zoeken. Je zult dan maar zo'n omhoog geduwde prijs hebben betaald.....
Gios Titanio, Chorus, DT Swiss RR 511, 240S.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 09 feb 2013 18:02

hoeft geen slecht frame te zijn deze borgini kan inderdaad de zelfde soort carbon zijn als colnago of pinarello
en het gewicht van een pinarello is toch best hoog.
heb zelf bij borgini een titanium fiets gekocht en werd keurig afgesteld op mijn maat en naar droogweer fiets
keurig geholpen goed geadviseerd

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 feb 2013 23:51

Het zal best een goed frame zijn, alleen heb je de kans van 1 op 1.000.000 dat je met een factie van het r&d budget van Colnago of Pinarello een frame ontwerpt dat met de wereldtop kan wedijveren. In dat geval zou ik willen cashen.
Als die verkoper nou had gezegd dat het frame vergelijkbaar is mer een Paris of CX-1 evo dan had het nog iets van geloofwaardigheid gehad. Ook richting Colnago en Pinarello, die zij ook in hun winkel vertegenwoordigen.
Je betaalt zeker een flink bedrag voor de naam bij de topmerken maar 2000 euro lijkt mij toch wat veel.

Neemt niet weg dat voor de gewone sterveling zo'n Borghini SLK1 waarschijnlijk meer dan voldoende is, mits de geometrie je past. En het ziet er nog best gelikt uit ook.
Campagnolo Ultra Dork

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 10 feb 2013 14:34

Ziet er een gewoon goed frame uit waar je vele probleemloze km's mee kan rijden.

En laat ons wel wezen , 1699 Euro is niet echt weinig.

Als je het een mooie fiets vind en je hebt vertrouwen in de fm, waarom zou je dan meer betalen?

Een goede reden om meer te betalen is dat je het geld makkelijk kan missen en je liever met een "naam" op je frame rondrijd.

En nogal goed dat er mensen zijn die meer dan enkel naar prijs/kwaliteit kijken, anders reden we allemaal met hetzelfde materiaal rond.

Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie