caad10 of koga kimera 6069
Hallo,
ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets en twijfel tussen een Cannondale Caad10 of 8 met 105 groep of een Koga Kimera 6069 ook met 105 groep. waar moet ik op letten bij de geometrie, hoe kan ik dat vergelijken? en hoe zit het met de stijfheid van het frame?
Qua aluminium zijn ze hetzelfde, ook de wielen zijn bij alle 2 de RS10.
Wie heeft ervaring met deze fietsen?
ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets en twijfel tussen een Cannondale Caad10 of 8 met 105 groep of een Koga Kimera 6069 ook met 105 groep. waar moet ik op letten bij de geometrie, hoe kan ik dat vergelijken? en hoe zit het met de stijfheid van het frame?
Qua aluminium zijn ze hetzelfde, ook de wielen zijn bij alle 2 de RS10.
Wie heeft ervaring met deze fietsen?
Het zal mijn persoonlijke voorkeur wel zijn maar ik zou voor de Cannondale CAAD 10 gaan!
Dit is een van de beste aluminium frames die er is! Sterk en licht...
Op de CAAD frames is de Ronde van Italië gewonnen. Wel een echte racer.
De kimera smoelt wel wat beter. Maar ga je voor het uiterlijk of kwaliteit. Zeg niet dat de Kimera slecht is maar volgens mij is de CAAD beter.
Succes met je keuze en veel plezier met je CAAD10
Dit is een van de beste aluminium frames die er is! Sterk en licht...
Op de CAAD frames is de Ronde van Italië gewonnen. Wel een echte racer.
De kimera smoelt wel wat beter. Maar ga je voor het uiterlijk of kwaliteit. Zeg niet dat de Kimera slecht is maar volgens mij is de CAAD beter.
Succes met je keuze en veel plezier met je CAAD10
Er is zeker wel een test te vinden van beide fietsen. Google gewoon effe...
Ik weet niet of de Koga slechter is. Maar de CAAD frames hebben zich natuurlijk al bewezen door de jaren heen.
Ik denk dat het gewoon een beter frame is. Dat wil dus niet zeggen dat de Kimera slecht is...
Ik weet niet of de Koga slechter is. Maar de CAAD frames hebben zich natuurlijk al bewezen door de jaren heen.
Ik denk dat het gewoon een beter frame is. Dat wil dus niet zeggen dat de Kimera slecht is...
Koga's zijn zeker getest in de Duitse bladen Roadbike en Tour (en misschien daar online te vinden). Beide frames zijn uitstekende moderne alu frames. Ik zou de Cannondale niet zomaar boven de Koga plaatsen. Beide merken hebben een zekere uitstraling; ga voor de fiets die je het meeste aanspreekt (daar komt het uiteindelijk toch op neer...).
-
- Forum-lid
+1
De caad 10 is een prima frame, alleen zijn er genoeg allu frames op de markt die zeker net zo goed/beter zijn.
Gewoon kijken welke fiets je mooi vind en welke geometrie goed bij je past. Dat laatste is overigens het belangrijkste.
De caad 10 is een prima frame, alleen zijn er genoeg allu frames op de markt die zeker net zo goed/beter zijn.
Gewoon kijken welke fiets je mooi vind en welke geometrie goed bij je past. Dat laatste is overigens het belangrijkste.
-
- Forum-lid
Testen of jezelf op laten meten.
hier een test uit 2011:
http://www.bikeandtrekking.nl/images/41/1560.pdf
http://www.bikeandtrekking.nl/images/41/1560.pdf