Lijst endurance, comfort, gran fondo
Hier een lijstje racefietsen met een lange balhoofdbuis.
Regelmatig vragen bezoekers naar een lijst met dit soort fietsen.
Zoektermen: gran fondo, comfortracer, endurance, c2c
Fietsen:
- Bianchi Infinito
- Bianchi Intenso
- Bianchi Intrepida
- BMC Gran Fondo
- Cannondale Synapse
- Canyon Endurace CF
- Colnago C60 H-variant
- Colnago CX Zero
- Cube Attain
- Cube Peloton
- Felt Z
- Focus Izalco Ergoride
- Giant Defy
- Koga Durado
- Kuota Kiral
- Kuota Khydra
- Lapierre Pulsium
- Merckx Mourenx69
- Merida Ride
- Pinarello Rokh
- Ridley Fenix
- Rose Xeon CGF & GF
- Scott Solace
- Specialized Roubaix
- Trek Domane
- Van Nicholas Zephyr
- Wilier GTR team
- .........
Geen race-, geen endurance-geometrie: iets er tussen in:
- Bianchi Impulso
- Bianchi Via Nirone
- Kuota K-Uno
- Kuota Kryon
- Scott CR1
(gejat van lcsmet uit een ander topic, dank @ Bome)
Regelmatig vragen bezoekers naar een lijst met dit soort fietsen.
Zoektermen: gran fondo, comfortracer, endurance, c2c
Fietsen:
- Bianchi Infinito
- Bianchi Intenso
- Bianchi Intrepida
- BMC Gran Fondo
- Cannondale Synapse
- Canyon Endurace CF
- Colnago C60 H-variant
- Colnago CX Zero
- Cube Attain
- Cube Peloton
- Felt Z
- Focus Izalco Ergoride
- Giant Defy
- Koga Durado
- Kuota Kiral
- Kuota Khydra
- Lapierre Pulsium
- Merckx Mourenx69
- Merida Ride
- Pinarello Rokh
- Ridley Fenix
- Rose Xeon CGF & GF
- Scott Solace
- Specialized Roubaix
- Trek Domane
- Van Nicholas Zephyr
- Wilier GTR team
- .........
Geen race-, geen endurance-geometrie: iets er tussen in:
- Bianchi Impulso
- Bianchi Via Nirone
- Kuota K-Uno
- Kuota Kryon
- Scott CR1
(gejat van lcsmet uit een ander topic, dank @ Bome)
Laatst gewijzigd door sloeren op 19 feb 2016 17:48, 15 keer totaal gewijzigd.
Lijstje even op alfabetische volgorde gezet.
- Bianchi Infinito
- BMC Gran Fondo
- Cannondale Synapse
- Canyon Endurance CF
- Colnago CX Zero
- Felt Z
- Giant Defy
- Koga Solacio
- Kuota Kryon
- Merckx Mourenx69
- Merida road
- Rose Xeon
- Scott Solace
- Specialized Roubaix
- Specialized Secteur
- Trek Domane
- Bianchi Infinito
- BMC Gran Fondo
- Cannondale Synapse
- Canyon Endurance CF
- Colnago CX Zero
- Felt Z
- Giant Defy
- Koga Solacio
- Kuota Kryon
- Merckx Mourenx69
- Merida road
- Rose Xeon
- Scott Solace
- Specialized Roubaix
- Specialized Secteur
- Trek Domane
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als dit topic bijdraagt aan het vermijden dat we hier steeds hetzelfde antwoord op steeds dezelfde soort vraag moeten geven dan is dat niet erg.sloeren schreef:Hier een lijstje racefietsen met een lange balhoofdbuis.
(gejat van lcsmet uit een ander topic)
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Het balhoofd van mijn Diverge smartweld is wel hoger dan gemiddeld, en ik heb begrepen dat het alu frame van de Diverge A1, vrijwel het zelfde is van de Secteur.
Ik heb mijn fiets geprobeerd voor een langere periode, en met behulp van Strava.
Hij is niet minder snel dan een "gewone racer", terwijl op slecht wegdek, ook in beklimmingen de Diverge het wint ten opzichte van mijn 2,5 kg lichtere racefiets.
Afdalingen, zeker met ook een slechter wegdek worden sneller genomen, comfort en schijfremmen winnen het hier.
Vandaar mijn keuze voor de Diverge als endurance en comfort racer.
Ik heb mijn fiets geprobeerd voor een langere periode, en met behulp van Strava.
Hij is niet minder snel dan een "gewone racer", terwijl op slecht wegdek, ook in beklimmingen de Diverge het wint ten opzichte van mijn 2,5 kg lichtere racefiets.
Afdalingen, zeker met ook een slechter wegdek worden sneller genomen, comfort en schijfremmen winnen het hier.
Vandaar mijn keuze voor de Diverge als endurance en comfort racer.
Secteur maat 54
Top-Tube Length, Horizontal 548mm
Head-Tube Length 165 mm
Diverge maat 54
Top-Tube Length, Horizontal 548mm
Head-Tube Length 140 mm
De Secteur heeft een langer balhoofd, de Diverge standaard.
Nu weet ik niet of de Diverge voorvork ook hoger is zodat je meer ruimte voor banden hebt zoals bij een crosser. Het is tenslotte een wat afwijkend concept. In dat geval zou het stuur wat hoger uitkomen.
Top-Tube Length, Horizontal 548mm
Head-Tube Length 165 mm
Diverge maat 54
Top-Tube Length, Horizontal 548mm
Head-Tube Length 140 mm
De Secteur heeft een langer balhoofd, de Diverge standaard.
Nu weet ik niet of de Diverge voorvork ook hoger is zodat je meer ruimte voor banden hebt zoals bij een crosser. Het is tenslotte een wat afwijkend concept. In dat geval zou het stuur wat hoger uitkomen.
Spaceship schreef:Secteur maat 54
Top-Tube Length, Horizontal 548mm
Head-Tube Length 165 mm
Diverge maat 54
Top-Tube Length, Horizontal 548mm
Head-Tube Length 140 mm
De Secteur heeft een langer balhoofd, de Diverge standaard.
Nu weet ik niet of de Diverge voorvork ook hoger is zodat je meer ruimte voor banden hebt zoals bij een crosser. Het is tenslotte een wat afwijkend concept. In dat geval zou het stuur wat hoger uitkomen.
Mijn Diverge Smartweld E5 in maat 56, heeft een Head-tube van 165mm.
De vork is inderdaad zeer waarschijnlijk hoger, er passen banden in tot 35mm.
Standaard heeft hij 32mm banden.
De stuurpen is 12 graden, en wijst bij mij naar beneden, dus wanneer ik hem omdraai kom je nog hoger uit, wat voor mij niet hoeft.
Standaard wordt er een compact stuur gemonteerd, dus je kunt heerlijk onder in de beugel hangen.
Misschien is het handig om bij de rose even te vermelden dat het dan een Xeon CGF of GF is. En niet de CRS enz.