Standplaats: Texel
-
- Forum-lid
Gelukkig is het wel kleurrijk bij de Slufter!
Laatst gewijzigd door DeletedUser01 op 19 aug 2014 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Morgen is er een toertocht op Texel, nog forummers van hier present? Buzz zelf wellicht?
Nee, niet meegedaan. Die luttele 50km is me net even te kort.walterg schreef:Morgen is er een toertocht op Texel, nog forummers van hier present? Buzz zelf wellicht?
Ze hebben er overigens wel een leuk promo-filmpje van gemaakt. Lekker muziekje ook!
Gisteren toch ook maar even geprofiteerd van het fraaie winterweer. Temperaturen rond het vriespunt. Mooie dag voor een straffe Texel-expeditie. In eerste instantie was ik van plan om vanuit Egmond a/Zee over het strand naar Den Helder te rijden (45km), vervolgens een fraai rondje op Texel (50km) en dan retour met de trein. Gezien het getij was het evenwel handiger om de eerste 30km door de duinen te slingeren. Aldus geschiedde...
Vanaf de Linksche Rand naar de Bokkenweide...
Was nog wel grappig dat in de Schoorlse duinen een mtb'er naast me kwam rijden (bij de Bokkenweide) en een babbeltje begon. Even verderop (nabij de Berenkuil) vroeg ie of ik daar ook linksaf het mtb-parcours zou opdraaien. Met een big smile: “Nou nee, ik trap nog een stukkie door naar Texel en draai aldaar linksaf het mtb-parcours op”.
Bij St-Maartenszee het strand op. Strand goed, wind gunstig, bandjes zacht, grote mes kan erop...
Ter hoogte van Callantsoog is de 63m hoge Lange Jaap (nabij Den Helder) al te zien. Niettemin nog ±10km strandrijden voordat ie aangetikt kan worden...
Laatste loodjes naar de veerboot...
Deze keer een vrij simpel rondje op Texel. Grofweg... de Mokbaai, Loodsmansduin, strand, Slufter, Muy, Dennenbos, mtb-parcours, Griedijk, Schilbolsnol.
Bij paal 10 het doodstille strand op...
Opvallend dat de Noordzee (door de najaarsstormen) momenteel een stukje zuidelijker de Slufter binnenstroomt...
Flinterdunne ijslaagjes in de Muy...
Terug bij af staan er 110 tevreden km's op de teller. Volgens de geleerden (meer dan) genoeg in deze fase van het seizoen.
Vanaf de Linksche Rand naar de Bokkenweide...
Was nog wel grappig dat in de Schoorlse duinen een mtb'er naast me kwam rijden (bij de Bokkenweide) en een babbeltje begon. Even verderop (nabij de Berenkuil) vroeg ie of ik daar ook linksaf het mtb-parcours zou opdraaien. Met een big smile: “Nou nee, ik trap nog een stukkie door naar Texel en draai aldaar linksaf het mtb-parcours op”.
Bij St-Maartenszee het strand op. Strand goed, wind gunstig, bandjes zacht, grote mes kan erop...
Ter hoogte van Callantsoog is de 63m hoge Lange Jaap (nabij Den Helder) al te zien. Niettemin nog ±10km strandrijden voordat ie aangetikt kan worden...
Laatste loodjes naar de veerboot...
Deze keer een vrij simpel rondje op Texel. Grofweg... de Mokbaai, Loodsmansduin, strand, Slufter, Muy, Dennenbos, mtb-parcours, Griedijk, Schilbolsnol.
Bij paal 10 het doodstille strand op...
Opvallend dat de Noordzee (door de najaarsstormen) momenteel een stukje zuidelijker de Slufter binnenstroomt...
Flinterdunne ijslaagjes in de Muy...
Terug bij af staan er 110 tevreden km's op de teller. Volgens de geleerden (meer dan) genoeg in deze fase van het seizoen.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Mooie reportage.
bedankt!
bedankt!
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
- Contact
Plus een!walterg schreef:
I'm on FB too: https://www.facebook.com/erik.dignum
I has a cycling related FB group also: https://www.facebook.com/groups/449289305145379/
I has a cycling related FB group also: https://www.facebook.com/groups/449289305145379/
-
- Forum-lid
Vanmiddag teruggekomen na een weekendje Texel.
Ik had graag dit topic van buzz weer bijgewerkt, maar het was echt te slecht weer.
Zondag leek het nog redelijk...
Ik had graag dit topic van buzz weer bijgewerkt, maar het was echt te slecht weer.
Zondag leek het nog redelijk...
Zo, gistermiddag ein-de-lijk m'n strandracer én Texel weer eens afgestoft. Volgens Weeronline zou het voorlopig (?) de laatste fraaie lentedag worden. Niettemin is het strakke zonnetje nog een tijd bezig geweest om de laatste wolken weg te duwen. Hoe dan ook, we hadden wel weer zin in een stevig ritje...
Trappelen van ongeduld...
De Mokbaai, als vanouds...
Kruip-door-sluip-door...
Op het buitenblad, uiteraard...
Heerlijke flow in de duinen...
Via 't Slag door de Nederlanden langs het Oorlogsschip-bos naar het verre noorden...
Tricky? Gewoon negeren, die beren op de weg...
Nabij de noordkaap worden de laatste wolken uitgegumd...
Retour langs de Waddenzee, met uitzicht op bounty-eiland Vlieland...
Het veerbootje “de Vriendschap” aan bakboord...
Uitbollen met een zwoele 3Bft in de rug...
Terug bij de veerboot staat er bijna 80km op de teller. Ging wel makkelijk eigenlijk. En ja, nog altijd best een mooi eiland toch, dat Texel.
Trappelen van ongeduld...
De Mokbaai, als vanouds...
Kruip-door-sluip-door...
Op het buitenblad, uiteraard...
Heerlijke flow in de duinen...
Via 't Slag door de Nederlanden langs het Oorlogsschip-bos naar het verre noorden...
Tricky? Gewoon negeren, die beren op de weg...
Nabij de noordkaap worden de laatste wolken uitgegumd...
Retour langs de Waddenzee, met uitzicht op bounty-eiland Vlieland...
Het veerbootje “de Vriendschap” aan bakboord...
Uitbollen met een zwoele 3Bft in de rug...
Terug bij de veerboot staat er bijna 80km op de teller. Ging wel makkelijk eigenlijk. En ja, nog altijd best een mooi eiland toch, dat Texel.
Buzz is back! Waar was je al die tijd..?