Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1541
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 01 jun 2015 20:15

RB1965 schreef:Zo hij is klaar Canyon Ultimate SLX CF 9.0

Paar dingen veranderd:

- Binnen blad van 36 naar 39 (39-52) + (52-34)
- Zadel > Fabric Scoop carbon
- Banden Vittoria Corsa Open Pro 25mm met Foss binnenbandjes
- Stuur 3T Ergonova Team 420mm
- Cassette gaat nog naar 11-23 en 12-29

Gewicht 6,9kg met alles erop en eraan
Heerlijk een Canyon met het zo mooie Campagnolo. Helemaal mijn ding hoor. Prachtig!!
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12738
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 jun 2015 20:46

Zeker mooi, ook om hem toch even anders af te monteren dan normaal

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 01 jun 2015 21:09

@RB1965 , Erg mooie fiets.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 02 jun 2015 08:21

Jac schreef:@RB1965 , Erg mooie fiets.
+1 erg mooi zo en zie wat opties die ook bij mij op de wish list staan voor de cf sl als hij binnen is :D
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 03 jun 2015 12:42

Soap schreef:
Jac schreef:@RB1965 , Erg mooie fiets.
+1 erg mooi zo en zie wat opties die ook bij mij op de wish list staan voor de cf sl als hij binnen is :D
Week 23 levering....halen ze dat of weer uitstel (tweede keer)...ik blijf de email refreshen :lol:

Nog eens gevraagd naar de status, maar dat vinden ze niet zo leuk bij Canyon.

Zou een beter automatisch volg systeem van je order niet handig zijn?
Ja kost centjes, maar zou wel volgens mij een uitkomst wezen voor de toch wel grote issues rondom status & levering van ze en bijdragen aan meer klanttevredenheid in dat traject,
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

ptrbssr
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2015 09:51
Locatie: Amsterdam

ptrbssr 05 jun 2015 07:23

Als relatief nieuw lid op dit forum heb ik de schat aan informatie die hier vindbaar is gebruikt bij mijn oriëntatie op een nieuwe racefiets. Belangrijk gegeven: ik ben 2,01m lang en heb me vooral verdiept in cijfers als stack, reach, bovenbuis- en balhoofdbuislengte. Canyon stond op mijn shortlist. Daarna volgde uitvoerig rekenen, informatie inwinnen bij mijn FM en een aantal zinvolle metingen van een 3XL rijder (dank, @bigfloor) als vergelijking met mijn Jan Janssen. Met als resultaat: Canyon CF SL 9.0 besteld op zondag 24 mei, maandag 1 juni geleverd, dinsdag de laatste voorlopige afstelling gedaan en woensdag 3 juni een eerste rit gemaakt.

Mijn eerste indruk? Wow! Wat een heerlijke fiets is dit. Meteen viel het comfort op. Hobbels, oneffenheden en klinkers lijken gladgestreken door de iets bredere bande (25mm trend voert Canyon ook door) maar vooral door het carbon frame. Heel aangenaam. En eventjes uit het zadel of gewoon wegrijden vanuit stilstand is merkbaar soepeler, de fiets veel lichter en de omzetting in voortgaande beweging veel strakker dan ik gewend was. Ah, ja… de tikkende steentjes tegen de carbon buizen vragen ook gewenning. En het zadel is niet geweldig. Maar eens spelen met afstelling en positie of anders zoeken naar een ander exemplaar.

Enfin, ik verheug me nu al op de volgende ritten!

Groet,
Peter

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 05 jun 2015 08:31

Prachtige fiets RB1965! Met die Record groep ga je veel plezier beleven. Ik ben er erg tevreden over. Vroeg me wel af of 52-34 gaat werken. Is de afstand tussen grote en kleine kettingblad niet te groot?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

RB1965
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2015 19:10

RB1965 05 jun 2015 08:40

Dank u Boswielrenner,

52-34 is idd een grote stap. Zou er liever 50-34 van maken. en voor in NL 39-50.

52 is zo'n groot blad, en snelheden hoger dan 55 komt nauwelijks voor in de polder.

Reed hiervoor zelfs 48-39 en 48-34 super verfijnde verzetten krijg je dan, en een mooiere kettinglijn.

Gebruikersavatar
Foonpet
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jun 2011 20:38

Gebruikersavatar Foonpet 05 jun 2015 15:10

ptrbssr schreef:Als relatief nieuw lid op dit forum heb ik de schat aan informatie die hier vindbaar is gebruikt bij mijn oriëntatie op een nieuwe racefiets. Belangrijk gegeven: ik ben 2,01m lang en heb me vooral verdiept in cijfers als stack, reach, bovenbuis- en balhoofdbuislengte. Canyon stond op mijn shortlist. Daarna volgde uitvoerig rekenen, informatie inwinnen bij mijn FM en een aantal zinvolle metingen van een 3XL rijder (dank, @bigfloor) als vergelijking met mijn Jan Janssen. Met als resultaat: Canyon CF SL 9.0 besteld op zondag 24 mei, maandag 1 juni geleverd, dinsdag de laatste voorlopige afstelling gedaan en woensdag 3 juni een eerste rit gemaakt.

Mijn eerste indruk? Wow! Wat een heerlijke fiets is dit. Meteen viel het comfort op. Hobbels, oneffenheden en klinkers lijken gladgestreken door de iets bredere bande (25mm trend voert Canyon ook door) maar vooral door het carbon frame. Heel aangenaam. En eventjes uit het zadel of gewoon wegrijden vanuit stilstand is merkbaar soepeler, de fiets veel lichter en de omzetting in voortgaande beweging veel strakker dan ik gewend was. Ah, ja… de tikkende steentjes tegen de carbon buizen vragen ook gewenning. En het zadel is niet geweldig. Maar eens spelen met afstelling en positie of anders zoeken naar een ander exemplaar.

Enfin, ik verheug me nu al op de volgende ritten!

Groet,
Peter
Dat klinkt buitengewoon positief! dit zal waarschijnlijk ook mijn volgende fiets worden.
Heb jij het standaard zadel of de VCLS post en zo ja welke..?
Veel plezier vast met deze machine!

RB1965
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2015 19:10

RB1965 05 jun 2015 15:43

Rij zelf met Fabric Scoop flat zadel. Zat op mijn Cannondale FSI gelijk eentje bijbesteld voor Canyon. Super zadeltje.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 05 jun 2015 15:56

Soap schreef:
Soap schreef:
Jac schreef:@RB1965 , Erg mooie fiets.
+1 erg mooi zo en zie wat opties die ook bij mij op de wish list staan voor de cf sl als hij binnen is :D
Week 23 levering....halen ze dat of weer uitstel (tweede keer)...ik blijf de email refreshen :lol:

Nog eens gevraagd naar de status, maar dat vinden ze niet zo leuk bij Canyon.

Zou een beter automatisch volg systeem van je order niet handig zijn?
Ja kost centjes, maar zou wel volgens mij een uitkomst wezen voor de toch wel grote issues rondom status & levering van ze en bijdragen aan meer klanttevredenheid in dat traject,
Uitstel van minimaal weer een week..... :?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 05 jun 2015 16:44

Ik ben benieuwd. De mijne is ruim 13 weken voor de toen opgegeven leverweek besteld. Zou het dan wel goed gaan? Ze hebben in ieder geval iets te doen binnen de bedrijfsvoering denk ik. ;)

Plaats reactie